Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade egentligen tänkt låta bli att ducha och istället passa på efter ett pass i poolen när jag fixat morgonpasset på jobbet imorgon, men jag vill ju färga håret också!

Så jag kanske helt enkelt färgar ikväll och behåller badmössan på när jag duschar efter simmet imorgon, trots att jag tycker det är obekvämt som sjutton?

Det finns anpassade sulkys för extra långa hästar ju. :) Inget problem.
Ja men då spelar ju längden på hästen roll precis som @Mineur make var inne på
Jag har flera gånger hört travkuskar säga att hästen slog i vagn så uppenbart använder man för korta vagnar emellanåt
Nu är väl sulkys inte gratis direkt men det är ju lite tråkigt om hästar blir skrämda av det vilket jag antar de blir eftersom de galopperar

Ja men då spelar ju längden på hästen roll precis som @Mineur make var inne på
Jag har flera gånger hört kuskar säga att hästen slog i vagn så uppenbart använder man för korta vagnar emellanåt
Nu är väl sulkys inte gratis direkt men det är ju lite tråkigt om hästar blir skrämda av det vilket jag antar de blir eftersom de galopperar
Jao... men jag tänker att hästens längd inte behöver nämnas i annons förrän det blir ett problem. Det kan ju även vara en kort häst som har ett steg som kräver lång vagn och då nämner man det, inte hur "lång" hästen är. :)
Sedan tänker jag att om man köper en travare som är av större variant är man nog medveten om att det kan behövas en större vagn.

Edit: hästar kan ju också slå i vagn av andra anledningar och det är klart att det inte är önskvärt.

Jao... men jag tänker att hästens längd inte behöver nämnas i annons förrän det blir ett problem. Det kan ju även vara en kort häst som har ett steg som kräver lång vagn och då nämner man det, inte hur "lång" hästen är. :)
Sedan tänker jag att om man köper en travare som är av större variant är man nog medveten om att det kan behövas en större vagn.
Nej jag fattar
Men proffstränare med ett flertal hästar i träning och som regelbundet selar ut hästar på v75 borde veta vad hästen behöver ha för vagn
Inte vi provar en ny vagn på tävlingsdagen men hoppsan den var för trång hästen blev skrämd och galopperade
Tycker jag men visst jag följer inte travet så jättenoga och jag börjar bli mer och mer övertygad om att tävling med hästar radikalt bör förändras

Nej jag fattar
Men proffstränare med ett flertal hästar i träning och som regelbundet selar ut hästar på v75 borde veta vad hästen behöver ha för vagn
Inte vi provar en ny vagn på tävlingsdagen men hoppsan den var för trång hästen blev skrämd och galopperade
Tycker jag men visst jag följer inte travet så jättenoga och jag börjar bli mer och mer övertygad om att tävling med hästar radikalt bör förändras
Visst, men det var inte riktigt den problematiken jag trodde jag svarade på.

Hörde på nyheterna att det är trafikproblem på vägen jag tar till jobbet. Hoppas det löser sig tills bussen är där..

Snön ligger tyvärr kvar. Men borde försvinna under dagen.
Sitter under filten och dricker kaffe och tittar på Chicago PD.
Känner mig rätt off men jobb 8-17:30 så det är bara att bita ihop. Snart är januari slut.

Sitter på kontoret i stan idag. Här är tyst. Kanske inte ovanligt tyst för det hör kanske inte till ovanligheterna. Men stundtals är den här delen av kontoret nästan fullsatt och det är människor överallt. Det finns ca 24 platser i just den här delen. Men nu på morgonen så är det jag och en kollega till. Morgontrafiken utanför mitt fönster hörs bara som ett svagt sus. Någon har gjort ett bra jobb när de valde glas till det här huset. Ljudisoleringen är nästan 100%.

Mitt enda möte idag har just bokats av så jag är kvar med en enda uppgift idag. Det är i och för sig en stor uppgift. Så nu ska jag hämta en kopp automatkaffe och sedan sätta mig och läsa SOU 2024:75. Om personuppgifter och mediegrundlagarna. Vilket är mer brännande än vad det låter som.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 195
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 921
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
684
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka