Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man byter spindelled, är man och pillar på/i närheten av ett bromsok samtidigt då? Google-skillsen sviker och det stör mig otroligt att jag inte vet :arghh:

Oops...

_20250127_194456.webp

:angel: :D

Oj! Men vilken söt! 😍
Vart är den tillverkad?

Det är en Josef Ekberg (Gustavsberg) tillverkad 1907 i sgrafitto-teknik. De gröna är rätt ovanliga, jag har sett dem några enstaka gånger på Auctionet (de är normalt blå). När det gäller Ekberg gör jag avsteg från Rörstrand :D

Jag har dessutom ingen i sgrafitto av honom tidigare, bara av hans elev Elsa Engeström.

Det är en Josef Ekberg (Gustavsberg) tillverkad 1907 i sgrafitto-teknik. De gröna är rätt ovanliga, jag har sett dem några enstaka gånger på Auctionet (de är normalt blå). När det gäller Ekberg gör jag avsteg från Rörstrand :D

Jag har dessutom ingen i sgrafitto av honom tidigare, bara av hans elev Elsa Engeström.
Klart ett bra köp, riktigt snygg färg!
All keramik jag gör är i bruna eller vita nyanser, men jag älskar klara och glada färger på saker. Mycket märkligt egentligen. 😅

Jag har inte köpt en stationär dator på hur många år som helst. Men förr ingick alltid tangentbord och mus i köpet. Men det är väl i och för sig bra att det inte gör det längre utan att man bara köper det man behöver.
Man kan fortfarande köpa i paket men även bara dator, helt beroende på vad man behöver. Jag köpte ett allt i ett där datorn sitter i skärmen till och med så det blir mindre sladdar och mindre plats på mitt skrivbord :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 195
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 921
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
684
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka