Vad gör vi? Del CCVIII

Håller koll på läget medan matte sopar klart. Jag önskar hon kunde följa med varje dag :heart
20250127_105505.webp

På stallet
På skolan
På affären

Jag säger I i de situationerna, men vet att många säger på, det får mig ibland att fundera på om de sitter på taket? Man är ju inne i byggnaden eller i miljön. Tycker dialekter och språk kan vara lite märkliga ibland, hur de uppstår och faktiskt sprider sig ganska rejält. :D
Jag är i stallet, på skolan och på affären
Jag jobbar i skolan

Är det inte för att man sjunker ner i sängen? Och även I soffan? Jämfört med PÅ stolen? Säger ju nog själv PÅ kökssoffan faktiskt. Jaja :D

Jag säger i sängen om jag ligger under täcket (klar för att sova), på sängen om jag ligger ovanpå (påklädd och bara vilar).
I övrigt säger jag i soffan (och andra stoppade möbler), på stolen (och andra hårda möbler).

Intressant diskussion detta :D

Alltså försöker hitta ett nytt duschdraperi
Vill ha massor med färg men inte handla från TEMU.
Det jag hittade på IKEA fanns inte att beställa

Duscha, äta nåt och sen packa några kartonger
Man glömmer alltid hur jäkla mycket man har

Jag rensade utav bara helsike åren innan jag flyttade sist. Och sen lite till inför flytten. Det hjälpte mycket att jag flyttade till huset bredvid också - jag och sambon bar helt enkelt grejerna själva, inget lastande i bil/släp - men det var ändå väldigt skönt att det inte var så mycket grejer att flytta! Hade inte många möbler heller (sängen åkte ut, utsliten och väldigt gammal..), den biten lär vara väldigt annorlunda vid nästa flytt..

Jag rensade utav bara helsike åren innan jag flyttade sist. Och sen lite till inför flytten. Det hjälpte mycket att jag flyttade till huset bredvid också - jag och sambon bar helt enkelt grejerna själva, inget lastande i bil/släp - men det var ändå väldigt skönt att det inte var så mycket grejer att flytta! Hade inte många möbler heller (sängen åkte ut, utsliten och väldigt gammal..), den biten lär vara väldigt annorlunda vid nästa flytt..
Håller på att rensa för jag får hjälp att köra till tippen så det ska bli skönt

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 702
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 503
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 337
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 066
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka