Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på gårdagens världscupshoppning och har just haft en mycket underhållande diskussion med min man som var helt chockad över att man bara mäter höjden på hästar, aldrig längden. Jag försökte förklara att det liksom inte spelar så stor roll, men han köpte det inte riktigt... Han blev också ganska förvånad när jag berättade att den huvudsakliga skillnaden på en häst och en ponny, rent generellt, är storleken (ja, alltså höjden då ja). Av hans förvåning att döma verkar han ha trott att de är två olika arter, i princip... Tänk så mycket de inte vet, de där icke-hästmänniskorna :rofl:

Tittar på gårdagens världscupshoppning och har just haft en mycket underhållande diskussion med min man som var helt chockad över att man bara mäter höjden på hästar, aldrig längden. Jag försökte förklara att det liksom inte spelar så stor roll, men han köpte det inte riktigt... Tänk så mycket de inte vet, de där icke-hästmänniskorna :rofl:
Spelat ju en del roll när man ska köpa täcke till hästen så jag tycker han har en liten poäng ;)
Och det är väl också relevant vid körning och även trav där man ibland hör kusken säga att hästen slog i vagn och galopperade
Ja men då är ju vagnen för nära hästen antar jag
Förut mätte man höjden bakom sadeln nte manken

Senast ändrad:
Ligger i sängen och är så varm att jag började fundera på om jag fått feber :cautious: Men det är nog bara så att det blev för varmt att gå ut med mössa på kvällspromenaden. Ville ha den för att få med mig pannlampa. Mössa med inbyggd lampa är världens bästa uppfinning när det handlar om att hitta hundskit i mörkret när det inte finns någon snö ute :rofl: Är SÅ glad att sambon råkade se den i en butik, tänkte på just hundpromenader och köpte den. Jag hade aldrig kommit på tanken.

Efter lunchhö och torka med fleecetäcke på satt jag sedan upp barbacka på täcket en kort sväng på grusvägen, härligt efter 3 veckors aktiv vintervila med enbart promenader för pållan 🥰. Blev direkt påmind om bästa hästens härliga steg, så härligt mysigt igen 😍. Sedan var hon torr nog att skifta till regntäcke innan vi tog en promenix med blötsnö som vräkte ner ☺️.
Soppväder verkligen idag men nix, blev att prova krämig pizzapasta till middag, blev helt okej 😊.
Kvällsfodrade hästarna tillsammans med älsklingen innan en stund soffhäng till säsongsstarten av Husdrömmar 😊.

Tittar på gårdagens världscupshoppning och har just haft en mycket underhållande diskussion med min man som var helt chockad över att man bara mäter höjden på hästar, aldrig längden. Jag försökte förklara att det liksom inte spelar så stor roll, men han köpte det inte riktigt... Han blev också ganska förvånad när jag berättade att den huvudsakliga skillnaden på en häst och en ponny, rent generellt, är storleken (ja, alltså höjden då ja). Av hans förvåning att döma verkar han ha trott att de är två olika arter, i princip... Tänk så mycket de inte vet, de där icke-hästmänniskorna :rofl:
Det är ju väldigt många ickehästmänniskor som tror att ponnyer är hästbarn. ;)

Spelat ju en del roll när man ska köpa täcke till hästen så jag tycker han har en liten poäng ;)
Och det är väl också relevant vid körning och även trav där man ibland hör kusken säga att hästen slog i vagn och galopperade
Ja men då är ju vagnen för nära hästen antar jag
Förut mätte man höjden bakom sadeln nte manken
Det finns anpassade sulkys för extra långa hästar ju. :) Inget problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 195
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 921
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
684
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka