Vad gör vi? Del CCVIII

Dricker kaffe och tittar ut på regnet efter en morgon som känns som att den tog ett år av mitt liv. 4 plusgrader och regn, 74386 klädesplagg på barnen.

Igår meddelade jag i varje fall att jag inte fortsätter i styrelsen efter årsmötet i april. Jag fick också veta att jag går vidare i rekryteringsprocessen så nu är vi två slutkandidater. Med andra ord, det rör lite på sig och ”snart” är det vår. En dag i taget.

Varit ute på morgonkissen, fyrfotingarna har fått mat och jag ska byta om till förhoppningsvis rena kläder utan några hästallergener på mig. Ortopeden är ruskigt allergisk! Sen skynda mig iväg så jag hinner en snabblunch indiskt före mötet. :nailbiting:

Alltså jag orkar inte… sonen vaknade prickig idag. Röda prickar, vätskefyllda prickar… vattkoppor. 😩 än så länge är han rätt oberörd av dem, ingen feber osv, men det lär ju komma.
Jag mår fortfarande så jäkla kasst dessutom.

Vilken jävla start på det här jävla året alltså! Är det såhär det ska bli?! 😭😭😭
Bättre och dra av det eländet så fort som möjligt....<3

Blir tokig på växtvärkvärken i ena benet. Det är alldeles för distraherande och jag kan knappt jobba. :arghh:
Kollegan har fått tuppjuck och sjunger "Goder morgon i denna staaad" med jämna mellanrum, och mitt outlook addin som jag behöver för att kunna jobba smidigt har sagt upp sig så jag måste jobba den krångliga vägen med vissa saker.

Går så himla bra i dag :angel::D

Sitter på bussen igen, dags för jobb. Det ska bli skönt att komma ut lite (vi har pass med bil och pass till fots. Jag börjar med att gå nu i eftermiddag.), men vädret kunde ju vara roligare. Oh well, det kunde iofs också varit värre 🤷

Snäll häst jag har 😄. Promenera henne och hagkompisen på skogsvägen häromdagen och det är ju rätt sönderkört (inte skogmaskinförarens fel att det blev skitväder plötsligt) och vill gärna gå i mitten....mmmm det ville min häst med som ständigt puttade matten i skitleran 😂.
Och nu när det är så jäkla lerigt (i nuvarande hage är baksidan med grindhål bättre än framsidans grindhål,- baksidan är inte alltid värst, lite ordvitsigt sådär 🤪) så är ju spolspiltan guld värd men pållan min tycker den är onödig och inte tyckte hon mer om den när munstycket släppte häromdagen! Spolade iskallt vatten rakt i buken på stackaren, gissa om mattehjärtat skämdes när älsklingshästen tittade med lite ledsen min på mig 🙄😩❤️.

Som sagt; ge sig ut I skitvädret. Behöver handla inför helgen och fixa stallet. Frågan är i vilken ordning 🤔

Börjar bli nervös nu. Ska åka in till mäklaren och lämna nycklarna till snart-inte-min lägenhet om mindre än två timmar. Det ska bli så skönt att kunna släppa den men kan inte låta bli att sörja min pärla. Kan inte heller låta bli att känna mig bitter över att gå med förlust trots att jag och pappa la ner så mycket tid på att renovera. Dålig tajming att bli kär när priserna var så låga helt enkelt 😅

Huvudvärk och allmänt seg så vätskeersättning får försöka åtgärda då om jag inte är ute och cyklar vaknade jag av att jag svettades inatt...Antagligen av värmen från både katt och sambon som ofta blir som en kamin och det satans äckliga mildvädret då lite öppet fönster plus takfläkt (den gamla var effektivare med längre vingar) inte var tillräckligt. Behöver jag säga (skriva) att elementet I sovrummet aldrig är igång? 😅. Sovrummet måste vara svalt! I förra boendet hade vi sängen nedanför det lilla fönstret på sovloftet och öppet till runt 10 minusgrader, en natt vaknade jag av att det snöade in på ansiktet😂.

Halva problemet löst och ångesten börjar lätta. Det släppte nämligen en av fyra bultar som håller uppe taket på hästtransporten på vägen hem från träningen igår. 😱 men det gick att få i ett buntband nu som håller ihop det hela tills vidare, och så har jag tagit hem transporten till stan så att jag kan få hjälp av pappa när det inte ösregnar.
Gudasnäll ponny som stod lugnt trots tak på sniskan igår! 😱

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 715
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 519
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 362
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka