Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas inte på för mycket. :heart De kommer mest troligt säga att det är huvudvärk av spänningstyp och att det beror på livsstilen. :(
*Been there, done that*
Jodå, det har jag med. Tre gånger på 5 år med huvudvärk nästan varje dag. Fast de säger inte att det är livsstilen till mig utan att "ja det kan vara så"
Man får leva på hoppet att man någon gång träffar rätt läkare :angel:
 
Har varit uppe på äckliga "musvinden" och hämtat ner mer arbete x 2... :D De ser jättegamla ut?
20230821_182348.jpg
 
Gör hemgjord pizza på tortillas nya tortillapizzabröd. Bara lite tjockare tortillabröd, men blir väl gott det med :) Jag använde alla fyra bröden, blev riktigt små söta lagom pizzor till min mage! En i kväll, en till lunch i morgon och så antingen de andra två i frysen alternativt blir det mat till i morgon det med. Frysen är lite full och fryser lite dåligt just nu.

Men snart mat :D Sedan prommis med spiondjuret, sedan dusch, och varför inte kika på tv4 play i kväll? Eller glo färdigt Skyscraper som jag redan sett....
 
Sålt 6 kaffekoppar + skål på marketplace. Bild i annonsen på 1 skål, samt kaffekopparna. Hen hade möjlighet att undersöka varan när hen hämtade (jag var inte hemma), mötte sedan personen på väg ut och fick frågor om just skålen och svarade att den finns bara en. Men sa att det går bra att ställa tillbaka om hen inte var intresserad. Nu är köparen besviken för hen trodde att det skulle vara 7 skålar och en gräddsnipa!? utöver de 6 kaffekoppar. Hen vill ha resterande 6 skålar eller pengar tillbaka. :banghead:
 
Kikar pris på hur man tonar rutorna på bilen, och vad det kostar. Har precis köpt mig en ny bil , så just nu har jag två. Precis det jag inte ville :rofl:
 
Fått svampleverans av snäll vän som ”fått i sig tillräckligt med skog av promenaden”. Mest kantarell och några karl johan, samt någon annan strävsopp. Lyxigt! Lite sällskap och prat medan hon också rensade svampen åt mig. :heart

Nu ska jag ta kväll.
Lyx :love:Önskar jag kunde ta mig ut i svampskogen men mina fötter med obefintlig balans fixar inte det.
 
Ätit middag, kyckling i ugn och tomatsallad, samt förtärt lite väl många nektariner och lite citronsorbet. Får passa på att frossa när de fortfarande är i säsong. Sedan lovar jag att bli nyttigare! Underligt nog så är det mindre kalorier i citronsorbet än i kyckling :idea:
 
Gah. Ställde in resten av kyckling i den avstängda ugnen och hade luckan lite på glänt. Hör ljud från köket och hittar katten med framtassarna på luckan för att försöka öppna den. Stängde luckan. Hörde mer ljud från köket. Katten var ovanpå spiskåpan. Tog ner henne och hon bet mig i fötterna.

Nu jamar hon surt/klagande i köket eftersom det inte finns någonting att slicka/äta. Och jo, hon har fått mat fast man inte skulle kunna tro det.
 
Gah. Ställde in resten av kyckling i den avstängda ugnen och hade luckan lite på glänt. Hör ljud från köket och hittar katten med framtassarna på luckan för att försöka öppna den. Stängde luckan. Hörde mer ljud från köket. Katten var ovanpå spiskåpan. Tog ner henne och hon bet mig i fötterna.

Nu jamar hon surt/klagande i köket eftersom det inte finns någonting att slicka/äta. Och jo, hon har fått mat fast man inte skulle kunna tro det.
Hota henne med garderoben, så kanske hon uppför sig :angel:

Seriöst tips, skulle hon gilla ett märgben att fippla med (a la hund liksom) 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp