Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe med tuppen (eller i tid i alla fall). Nu kaffe och se om jag vaknar :sleep:

Känner mig inte jättepeppad inför jobbet idag, men det blir nog bra.
 
Jag håller med om allt det där :) ! Sedan kommer jag ihåg att jag har hästar som måste skötas i lera och regn, och då blir jag inte FULLT så positiv längre. Förra hösten med barfotabootsen var rätt vidrig - hoppas slippa allt det där igen :( ! Men, som sagt, jag uppskattar också soffmys, brasa i kaminen, tända ljus, osv.... :)
Jag har redan problem att få ut min häst i hagen pga lerigt vid ingången 🙁 dock bara vid ingången det är lerigt. Och detta är en hage där det inte har gått djur i på många år innan årets sommarbete 🙁
 
Drömde mardrömmar om det förbaskade urinprovet hela natten, att jag tappade röret i toan och det åkte ner och fastnade i avloppsröret. Och av någon anledning att jag åkte till Hötorget och sedan vidare med buss någonstans, oklart var.

Hur som så är det nu inlämnat och förhoppningsvis hinner resultatet komma innan jag ska dit kvart i två. Har efter lite svärande och morrande lyckats föra över all data från mobil och avläsare till mitt diasend konto så SöS kan se. Blir lite belåten när jag ser statistiken och ger mig själv en klapp på ryggen. Att ta bort bröd, pasta och ris har verkligen hjälpt.

Nästa steg: Börja motionera.
 
Vaken men seg. Insåg att jag pga nytt jobb osv faktiskt inte haft någon semester alls på ett år, däremot jobbat mycket helger och annat. Har hela tiden tänkt att det inte behövs eftersom jag ändå inte jobbar heltid och därmed har mycket ledigt iaf, men alltså, jag börjar känna mig så konstant trött att det nog hade varit bra med lite semester ändå... Måste prata med partnern om det idag och se om vi kan planera in något. Han har lite semester kvar att ta ut och vi har funderat på en gemensam resa så det kanske börjar bli dags ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 695
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 882
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp