Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej sensommar och höst är inga bra linoljefärgstider tyvärr... Jag målar ofta i halvuppvärmd verkstad men torktiderna är ganska långa ändå. Inne något bättre men inte under dygnet. Och måla ytterdörr på plats hade definitivt varit besvärligt 😁🙈
Nej, en gång och aldrig mer :p !!

Den färg jag har målat med är ju en blandning av bland annat tjära och linolja. Den finns det inga restriktioner på angående hur tunt man ska måla, men jag målar nog alltid "normaltunt". Målade i morse vid 9-10-tiden och den är fortfarande klibbig... Förmodligen trivs den inte heller med luftfuktigheten...
 
Gillar din positivitet! Hur hittar man den? 😅

Jag älskar hösten, att kura ihop medan mörkret faller och regnet smattrar mot rutorna. Gärna med en kopp te, en scone eller liknande och en film/serie/dokumentär på datorn. Tända ljus och läsa en bok eller bara lyssna på musik. Yum.

Älskar att gå ut i höstregn, bara för känslan när man kommer hem och njutningen av att vara varm och torr och säker från vädret.
 
Jag älskar hösten, att kura ihop medan mörkret faller och regnet smattrar mot rutorna. Gärna med en kopp te, en scone eller liknande och en film/serie/dokumentär på datorn. Tända ljus och läsa en bok eller bara lyssna på musik. Yum.
Jag håller med om allt det där :) ! Sedan kommer jag ihåg att jag har hästar som måste skötas i lera och regn, och då blir jag inte FULLT så positiv längre. Förra hösten med barfotabootsen var rätt vidrig - hoppas slippa allt det där igen :( ! Men, som sagt, jag uppskattar också soffmys, brasa i kaminen, tända ljus, osv.... :)
 
När jag gör korta svängar ut som att fixa åt kaninerna, vattna blommorna, ta ut ungkatten I selen en sväng osv har jag alltid föredragit att sno åt mig sambons gamla eccoskor då jag bara stoppat ner fötterna i dem 😇. Uppskattas inte lika mycket av sambon då jag ju lixom har en tendens att trampa ner hälarna så nu får han ha dem ifred när jag för lite sen fick hem ett traderafynd; träskor!! 😍.
#nostalgifrånbarndomen
 
Tvätten i, någon har haft vatten över hela golvet i tvättstugan så det är fuktigt som satan och blött på golvet trots att hen uppenbarligen försökt moppa så gott det går och öppnat fönstren.
 
Har jobbat så passade på att storstäda min avdelning. Inte varit där på sju veckor så det var välbehövligt. 😅 Men imorgon är allt som vanligt igen och alla är tillbaka från semestern.

Jag har haft min ena säljchefs avdelning i fyra veckor och flera kollegor har sagt att jag borde ha den istället för jag sköter den så mycket bättre. 🙈 Sen gör hon iofs massa annat med som jag inte kan så det är way out of my reach. 😂
 
Jag har precis provat att sy min egna barnmössa till minste dottern av hennes urvuxna tröja. Trots alla skavanker pga att jag fick sy på känn och symaskinen krånglade så är jag nöjd. Blir definitivt fler :D
PCIMG_2023-08-20_19-17-05.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 690
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 879
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp