Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Landar i sängen. Sjukt trött. Må jag sova väl, för all sömn är värdefull just nu.

Har klippkort hos både katt-och hästveterinärer. Blev plötsligt ett kattbesök imorgon, sen har jag ett i alla fall lite mer planerat besök med ponny på måndag.

Synd att man inte får bonus 🙈.
 
Senast ändrad:
Just kommit hem. Fixat frukost för morgondagen. Inte lagat mat men väl tagit mig 2 rostade mackor med jordgubbsmarmelsd. Inte det bästa men det är iallafall mat. Ska faktiskt ta ett knäckebröd också. Heja mig! Tänker som så att bara jag äter nånting så blir det bra.

Ena hunden ligger bredvid och är sjukt intresserad av vår svenska konung som visas på TV :rofl: hund nummer 2 tuggar ben.

Blev en riktigt bra dag ändå. Äntligen
 
Trodde jag skulle bli trött i huvudet efter långt (7-15.30) jobbpass på förskolan eftersom det var längesen igen men nej tydligen inte lika ovant längre 😁👍. Mellanlandade hemma och släppte in honkatten och matade båda katterna, bytte om och for sen direkt till stallet vilket hästarna verkade tycka var hög tid då de kom i full galopp genom hagen fram till grindhålet som är rejält lerigt nu så pållan satsade på att ler"bada" (stänkte upp ordentligt) in i våren såhär första mars 😆😄. Pållan fick avsutten motion; promenad ut och "städa" upp i den rejäla klätterbacken- drog ner ett litet träd som hängde över stigen och hon brydde sig inte ett dugg- så duktig, bästa hästen🥰. Sen lite trav och galopp på lina på ridbanan men upptäckte då att hon började halta lätt och punktvarm i den hoven 😐. Efter stall och matlagning är det inte dumt med soffläge med älsklingen och katterna 🥰 .
 
Dricker kaffe ur min första egendrejade kopp :love:
20230301_213321.jpg
 
Till sängs och snart dags att sova. Upp tidigt imorgon. Knäckte ju den smart ideen att boka om min tid från kl 10 till kl 8 på morgonen istället då jag ändå skulle iväg och jobba sen. Såhär i efterhand skulle jag kanske ha tagit det en annan dag istället. Typ som idag ...:angel: :sleep:
 
Trodde jag skulle bli trött i huvudet efter långt (7-15.30) jobbpass på förskolan eftersom det var längesen igen men nej tydligen inte lika ovant längre 😁👍. Mellanlandade hemma och släppte in honkatten och matade båda katterna, bytte om och for sen direkt till stallet vilket hästarna verkade tycka var hög tid då de kom i full galopp genom hagen fram till grindhålet som är rejält lerigt nu så pållan satsade på att ler"bada" (stänkte upp ordentligt) in i våren såhär första mars 😆😄. Pållan fick avsutten motion; promenad ut och "städa" upp i den rejäla klätterbacken- drog ner ett litet träd som hängde över stigen och hon brydde sig inte ett dugg- så duktig, bästa hästen🥰. Sen lite trav och galopp på lina på ridbanan men upptäckte då att hon började halta lätt och punktvarm i den hoven 😐. Efter stall och matlagning är det inte dumt med soffläge med älsklingen och katterna 🥰 .

Lite nyfiken på hur ett 8,5 timmar (minus lunch?) arbetspass kan anses vara långt? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp