Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart iväg och träffa syrran för lite agility träning med hundarna. Är rätt jobbigt nu när man ska släpa ut hindren. Eller det som ÄR jobbigt är de förbaskat tunga sandsäckarna till tunnlarna. 😧

Gav mig på och planera ut några påsar med tulpanlök i trädgården förut med.
Rätt så tråkigt faktiskt. På ett ställe hamnade alla lökar på samma ställe. 😦
Satte ut hyacinter från jul med och de sattes nog ner för grunt.
 
Blir mycket spännande att se om jag kan ta mig hem när det är dags för hemgång. Ungefär allt är inställt.
Är så vansinnigt trött på MTR så det finns inte. :banghead:
Har göra med Trafikförvaltning (SL) , fått ok forsätta avreglera tågvärdarna. Nog jag sjukt trött på MTR men dom följer bara SLs pipa i detta läge (sen MTR bläh för annat är en annan sak).

https://www.mitti.se/nyheter/efter-...GcrecrGcZRSOOymBVmTpqbEYZNkkNiCRQGQ-EyWTA5cRk

Edit: delvis skyldiga, läste igenom snabbt man inte tat in vad personal tyckt i dokumentation.
 
Pausar med kaffe & kanelknäcke (min nya besatthet) och undrar hur i hela fridens namn jag ska komma igång med jobbet igen. Den här veckan gör jag i princip bara saker som jag inte vanligtvis gör, vilket förvisso är uppfriskande men också väldigt dränerande. Ganska rejäla migränliknande symtom både igår och i förrgår har inte heller hjälpt, men den saken verkar jag som tur är slippa idag! Nu är i alla fall veckans svåraste och läskigaste saker avklarade och jag har en lugn och skön helg att se fram emot :)
 
Har göra med Trafikförvaltning (SL) , fått ok forsätta avreglera tågvärdarna. Nog jag sjukt trött på MTR men dom följer bara SLs pipa i detta läge (sen MTR bläh för annat är en annan sak).

https://www.mitti.se/nyheter/efter-...GcrecrGcZRSOOymBVmTpqbEYZNkkNiCRQGQ-EyWTA5cRk

Edit: delvis skyldiga, läste igenom snabbt man inte tat in vad personal tyckt i dokumentation.
Jag har läst på reddit och där är de som jobbar för sl/MTR arga på just MTR.
 
Beskådar Jupiter och Venus.

IMG_20230301_181921.jpg
 
Pausar med kaffe & kanelknäcke (min nya besatthet) och undrar hur i hela fridens namn jag ska komma igång med jobbet igen. Den här veckan gör jag i princip bara saker som jag inte vanligtvis gör, vilket förvisso är uppfriskande men också väldigt dränerande. Ganska rejäla migränliknande symtom både igår och i förrgår har inte heller hjälpt, men den saken verkar jag som tur är slippa idag! Nu är i alla fall veckans svåraste och läskigaste saker avklarade och jag har en lugn och skön helg att se fram emot :)
Åh Kanelknäcke!! Tack för påminnelsen
 
Nåja, köksfönstren blev putsade (bättre än inget ;)). Efter det har jag ätit middag, duschat OCH tvättat håret + gjort en välbehövlig insmörjning av kropp och ansikte.
Nu har jag landat här med gosig vovve vid ena sidan av fåtöljen och en kopp te på den andra sidan = perfekt avslutning på dagen ❣️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp