Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle nog ha börjat med ett mail bara för att få det överstökat. Och sen se om de blir telefonkontakt på det. Bara för att jag vet att jag kan undvika det för telefonsamtalet lite väl länge sen...😅
Tycker det är skönt att ha saker och ting skriftligt också.

Jag är en sådan som föredrar att ta det över telefon men medger att det också är en fördel att ha saker skriftligt också.
 
För övrigt har min nya skat-kompis nog börjat koppla ihop "Hallååå kompisar?" med att det kommer mat. :) Den kommer oftare nu. Nu är det bara att långsamt närma sig så att den blir van vid mig. :up:
Undrar om den också vill äta ur min hand sen.
De är ju så himla smarta och roliga!

Ikarina börjar se lite gammal ut, men så är hon ju 4 eller 5 och var borta ett helt år och kom tillbaka helt galet undernärd och med dålig fjäderdräkt.

I går såg jag även en nötskrika. :love:
 
Ser nyheter. Sen ska jag gå och hämta upp en jacka från tvättstugan, har impregnerat den. Hoppas det fungerade denna gång. Förra gången la jag i två jackor så det blev inte bra.
 
För övrigt har min nya skat-kompis nog börjat koppla ihop "Hallååå kompisar?" med att det kommer mat. :) Den kommer oftare nu. Nu är det bara att långsamt närma sig så att den blir van vid mig. :up:
Undrar om den också vill äta ur min hand sen.
De är ju så himla smarta och roliga!

Ikarina börjar se lite gammal ut, men så är hon ju 4 eller 5 och var borta ett helt år och kom tillbaka helt galet undernärd och med dålig fjäderdräkt.

I går såg jag även en nötskrika. :love:
Här nu imorse vilket fågelkvitter från alla håll och kanter 😍
 
Totaldepp här. Lång jobbig dag med kollegor nära hela tiden. Sen böter fast jag ställt mig på rätt ställe och betalat i appen.

Men framförallt allt kaos med flytt av hästgrejer, ingen rutin på hur jag ska göra i stallet, stressade hästar och givetvis jobbiga fd stallkompisar i gamla stallet när jag var där och hämtade näst sista lasset grejer.

Vill bara gräva ned mig och aldrig vakna. Ångrar nästan att jag flyttade, vilket ledde till att hästarna flyttade och bilparkeringen försvann. Jag vet ju förnuftigt att det är bättre egentligen, men just nu känns det bara :turd:
Förstår dig.
Jag tycker det räcker att jag fått ändra en del rutiner sedan jag fick ta bort flockledaren, fått veterinärbesök med nästa häst ovanpå andra lite motiga saker.
Byta rutiner är svårt.
Hästarnas stress lär ju klinga av vart efter så ge det lite tid.
 
Förstår dig.
Jag tycker det räcker att jag fått ändra en del rutiner sedan jag fick ta bort flockledaren, fått veterinärbesök med nästa häst ovanpå andra lite motiga saker.
Byta rutiner är svårt.
Hästarnas stress lär ju klinga av vart efter så ge det lite tid.

Jo, jag vet ju att hästarna lugnar sig så småningom. Men det är jobbigt att se dem. :( Just nu gör jag bara absolut måste i stallet (dvs ge mineraler) och sen får de gå ut till flocken igen. Den som är coolast är åringen, däremot ponnyn som alltid varit cool anser tydligen att hon är ansvarig för att åringen ska må bra. Vet att de är kompisar, men jag hade missbedömt hur oerhört tighta de är. Hästen blir alltid stressad av flytt, så där är jag mer förberedd och van.

Lovade en kompis att ge det en månad innan jag tar några beslut.
 
Jo, jag vet ju att hästarna lugnar sig så småningom. Men det är jobbigt att se dem. :( Just nu gör jag bara absolut måste i stallet (dvs ge mineraler) och sen får de gå ut till flocken igen. Den som är coolast är åringen, däremot ponnyn som alltid varit cool anser tydligen att hon är ansvarig för att åringen ska må bra. Vet att de är kompisar, men jag hade missbedömt hur oerhört tighta de är. Hästen blir alltid stressad av flytt, så där är jag mer förberedd och van.

Lovade en kompis att ge det en månad innan jag tar några beslut.
Mina har blivit väldigt mycker mer beroende av varann nu när de är två och jag kan tänka mig att andra större flockförändringar ger en liknande effekt?
 
För övrigt har min nya skat-kompis nog börjat koppla ihop "Hallååå kompisar?" med att det kommer mat. :) Den kommer oftare nu. Nu är det bara att långsamt närma sig så att den blir van vid mig. :up:
Undrar om den också vill äta ur min hand sen.
De är ju så himla smarta och roliga!

Ikarina börjar se lite gammal ut, men så är hon ju 4 eller 5 och var borta ett helt år och kom tillbaka helt galet undernärd och med dålig fjäderdräkt.

I går såg jag även en nötskrika. :love:
Vi har en skata på stallet som hittat kattmaten på logen. Den är så fet nu! :rofl:
 
Letat sneakers på ett köpcentrum utan resultat.. Hittar inga jag vill ha online, inga i butiker, så känns som att jag får avvakta någon månad och fortsätta gå i vinterkängorna ett tag till.
När jag inte behöver skor hittar jag en massa, men när jag behöver är det typ omöjligt. Smått less.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp