Vad gör vi? Del CLXXII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Trött pÄ mig sjÀlv. Försnillat en rÀkning frÄn Anticimex pÄ lite över 2 000,- Jag mÄste hja underlaget för det kommer jag fÄ tillbaks halva vid husförsÀljningen.

Tvingat mgi sjÀlv till att laga mat nu ska jag bara tvinga mig till att Àta den inom kort ocksÄ. PÄ ruggigt dÄligt humör trots bra dag och det beror ju pÄ att jag egentligen Àr hangry

Ja ja det löser sig vÀl
 
Sa ... det snoar igen â„ïžđŸŒšïžâ˜ƒïž STORA flingor som blir riktig slaskig snorhal sorja pa mindre vagar. :cautious: jag sitter har och vantar pa att eventuellt bli inringd tidigare for att hamta upp eleverna och ta dem hem innan det fryser pa. School board har aviserat att det kommer att bli en kortare dag i dag. MEN ...

Just nu ar det +1*C ... och det ska ocksa regna om nagon timma sa det lar inte frysa pa forren i natt nar det gar ner till - grader igen. Men det finns ingen pa school board som har nagon som helst kannedom om sno och is och vad som faktiskt ar rimligt att forvanta sig sa vi kor nar vi inte borde ... och stannar hemma nar det inte behovs. :cautious:
 
Trött pÄ mig sjÀlv. Försnillat en rÀkning frÄn Anticimex pÄ lite över 2 000,- Jag mÄste hja underlaget för det kommer jag fÄ tillbaks halva vid husförsÀljningen.

Tvingat mgi sjÀlv till att laga mat nu ska jag bara tvinga mig till att Àta den inom kort ocksÄ. PÄ ruggigt dÄligt humör trots bra dag och det beror ju pÄ att jag egentligen Àr hangry

Ja ja det löser sig vÀl
Hör av dig till Anticimex sĂ„ skickar de sĂ€kert en ny faktura. 😊
 
NÀr barn och hund sÄ tydligt uppskattar varandra :)

20230228_163709.jpg
 
Kl Àr 07.30, sitter pÄ verandan med kaffe...

Joggade precis förbi en tjej. Jag ser henne flera mornar i veckan och tÀnker "jag borde ocksÄ va ute och springa pÄ morgonen" :laugh:

MEN!
Det som förvÄnar mig Àr att hon alltid pratar i telefon nÀr hon joggar förbi.
Hade jag varit personen i andra Ànden hade jag tyckt det var otroligt störigt att lyssna pÄ nÄgon som försöker prata samtidigt som de Àr ute och joggar?
(Nu Àr det ju inte jag sÄ vet inte varför jag stör mig, men ÀndÄ :laugh: )
 
IgĂ„r var det hovisdags för bĂ€sta pĂ„llan och direkt efter stack vi ut pĂ„ en kortare skrittsvĂ€ng före mörkret med sĂ€llskap, hĂ€rligt I vĂ„rvintereftermiddagen innan solen gick ner till kvĂ€llen 😍. Idag vila och pyssel; mysigt efter en hel dag fullt upp hemma och i stan â˜ș.
 
Ligger I sÀngen
En fjÀrdedel av maten fick jag i.mig alltid nÄgot.
Förberett frukost att ha pÄ jobbet och planerat in utelunch med svÀrmor.
Att det ska vara sÄ j*vla svÄrt att Àta ordentligt.
Klarvaken sÄ att somnablir svÄrt
Det kan vara svÄrt, men ge dig plus för att du försöker.
 
Kl Àr 07.30, sitter pÄ verandan med kaffe...

Joggade precis förbi en tjej. Jag ser henne flera mornar i veckan och tÀnker "jag borde ocksÄ va ute och springa pÄ morgonen" :laugh:

MEN!
Det som förvÄnar mig Àr att hon alltid pratar i telefon nÀr hon joggar förbi.
Hade jag varit personen i andra Ànden hade jag tyckt det var otroligt störigt att lyssna pÄ nÄgon som försöker prata samtidigt som de Àr ute och joggar?
(Nu Àr det ju inte jag sÄ vet inte varför jag stör mig, men ÀndÄ :laugh: )

Nar Jag var Gymnastik larare fick eleverna springa fore lectionen, tre ganger i veckan. Min yngste formaga sprang bland de tre forsta. Alltid i taten, tillsammans med hans basta kompis och den tredje i taten var lite olika eller sa var det bara de tva.
De pratade och skrattade och hade jatte kul varje gang ... och var inte ett dugg andfadda nar de kom in efter ett varv pa 2km (eller flera varv). De hade latt kunnat fora ett samtal pa telefonen utan att den de talade med hade insett att de var ute och sprang.
 
Nu har jag bestallt lite mer varor. I gar nar jag kom hem stod ett stort paket medicin pa veranda bordet (maste hallas kallt sa med kylklampar och isolering) I dag vantar jag en pase medicin och ett par paket fran Amazon ... och sedan kommer minst ett paket om dagen i en vecka eller sa.:) Jag GILLAR att fa paket! :love:
Nu bor jag kanske aka tillbaka till jobbet snart sa jag tjanar ihop betalning till alla paket jag vantar pa.:p

Eh... Jag Àr likadan :laugh:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att Äka och titta pÄ nÄgot vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsĂ€tter vĂ€l hĂ€r? 😁 Stör mig pĂ„ munsĂ„r i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·
SamhÀlle Tittar ni pÄ nyheter pÄ TV eller streaming? SjÀlv har jag slutat att titta pÄ nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp