Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser du hur fruktansvart KLADDIGT det blir av fagel bajs? Inte bara precis runt dar du har deras mat ... utan allt som de sma liven kan anse vara lampliga sittplatser, Ryggstodet pa soffor och stolar, parasoll knoppen, grillen, racke runt verandor och altaner ... ALLT ar lampliga sittplatser for smafaglar.

Sjalv stallde jag en fagel matare ungefar 30 meter fran huset och verandan, "kul att titta pa de sma liven" tankte jag. Inte alls! Jag tog ner den sa fort sommaren var i intagande och satte aldrig upp den igen.

Äsch vi håller lite avstånd! Sitter på förrådet nu men ska nog flytta ner det till äppelträdet. Men ja, det är ju en icke-fråga just nu. Maken sa att han sett färre fåglar sen jag hängde upp talgbollarna, själv har jag inte sett en endaste en 😅
 
Gaah, försökt hjälpa en kvinna som talar fruktansvärt dålig svenska eftersom hennes bankid har gått ur. Hon har Swedbank och, ja de har längre väntetider än vanligt pga elstödet, men vi pratar 40 minuter och vi kopplades bort när det var tre kvar, två gånger!!! :rage:

Hon hade glömt bort PIN till sin dosa så den spärrades efter tre försök att komma ihåg PIN, På Swedbanks hemsida står det så fint att man ska kontakta deras kundtjänst. Det är bara det att man inte får prata med en faktisk person om man inte identifierar sig med mobilt bankid eller pin. Dubble aargh! Chatboten säger bara att man ska ringa kundtjänst. Eller hitta ett bankkontor. För det har alla banker tillgängliga numera , eller hur?

Kundundersökning efter och jag satte lägst betyg på allt och talade in ett argt meddelande att jag aldrig skulle rekommendera Swedbank utan tvärtom varna alla och rekommendera att de flyttar till en annan bank.
 
Gaah, försökt hjälpa en kvinna som talar fruktansvärt dålig svenska eftersom hennes bankid har gått ur. Hon har Swedbank och, ja de har längre väntetider än vanligt pga elstödet, men vi pratar 40 minuter och vi kopplades bort när det var tre kvar, två gånger!!! :rage:

Hon hade glömt bort PIN till sin dosa så den spärrades efter tre försök att komma ihåg PIN, På Swedbanks hemsida står det så fint att man ska kontakta deras kundtjänst. Det är bara det att man inte får prata med en faktisk person om man inte identifierar sig med mobilt bankid eller pin. Dubble aargh! Chatboten säger bara att man ska ringa kundtjänst. Eller hitta ett bankkontor. För det har alla banker tillgängliga numera , eller hur?

Kundundersökning efter och jag satte lägst betyg på allt och talade in ett argt meddelande att jag aldrig skulle rekommendera Swedbank utan tvärtom varna alla och rekommendera att de flyttar till en annan bank.
Swedbank har bankkontor iaf i Södermanland borde ju finnas nått kontor i Stockholm... skall till Swedbank på torsdag :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Hästarna lunchade allra först, sen katter och sist jag. Och så kaffe- och tydligen noll karaktär då jag tillsammans med kaffet åt upp resten (hm det var minst några bitar) av kaffechokladkolan från Åre Chokladfabrik- ett tips till den som tycker mycket om kaffe och choklad 😋😍.
 
Hade fasen glömt hur det svänger och hur man härligt susar fram genom landskapet med tåg 😍. Är ju så evigheters längesen att det var med resekortet senast jag åkte med pendeltåget- nu laddade jag ner appen och betalade dygnsbiljetten med swish. Minns de där gamla korten man stoppade ner i apparaten för vid östgötatrafiken 😄.
 
Ok. Jag trillade dit igen. Skulle ju inte köpa fler! Har redan alldeles för många …

pennor :love:

77D43D14-6B47-4476-BA96-6150666B55F5.jpeg
 
Går det inte att mejla? Om det är lättare.
Jo det har du rätt i. Men uppfattas man inte som mindre seriös då?
Jag kanske kan göra så att jag mejlar och sedan ber dem ringa upp mig på torsdag om det är möjligt. Då har de läst innan också, det är ju rätt långdraget och invecklat med många datum.

Men å andra sidan kanske det är lite väl ambitiöst... för jag har bestämt mig för att jag inte vill "dra igång" något just nu. Jag vill bara höra hur de reagerar på alltsammans och kanske få tips. Varför ska det vara så svååårt? :arghh::p
 
Jo det har du rätt i. Men uppfattas man inte som mindre seriös då?
Jag kanske kan göra så att jag mejlar och sedan ber dem ringa upp mig på torsdag om det är möjligt. Då har de läst innan också, det är ju rätt långdraget och invecklat med många datum.

Men å andra sidan kanske det är lite väl ambitiöst... för jag har bestämt mig för att jag inte vill "dra igång" något just nu. Jag vill bara höra hur de reagerar på alltsammans och kanske få tips. Varför ska det vara så svååårt? :arghh::p
Jag mailar gärna.

Dels för att då kan det inte missförstås eller förbises - det står ju där!
Dels för att det ger möjlighet till vidare kontakt om de anser det värt det.
Och slutligen så kan jag dölja min osäkerhet och svajiga röst. Den hörs inte i text. :)

Känner mig mer seriös med mail.
 
Jo det har du rätt i. Men uppfattas man inte som mindre seriös då?
Jag kanske kan göra så att jag mejlar och sedan ber dem ringa upp mig på torsdag om det är möjligt. Då har de läst innan också, det är ju rätt långdraget och invecklat med många datum.

Men å andra sidan kanske det är lite väl ambitiöst... för jag har bestämt mig för att jag inte vill "dra igång" något just nu. Jag vill bara höra hur de reagerar på alltsammans och kanske få tips. Varför ska det vara så svååårt? :arghh::p
En annan bra sak med att mejla är att då är det enkelt att gå tillbaka och titta om det är något man missat. Ofta är skriftlig form bra för facken att få.

Du kan ju redogöra kort för vad du vill ha hjälp med/bolla med och be dem ringa upp dig, som du tänkt. Om de vill ha mer info så ber de om det. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp