Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går på lunch nu, suckar över jobbet. Men är bara här nån månad till sen blir det annat jobb. 🙌

I em kommer hovis, hon blev sparkad igår så fick ställa in min tid. Stackarn, jag hoppas allt gick bra och att hon inte har alltför ont.

Nåväl, fint väder ute också ser jag. Om paddocken är smält så kanske man släpper en busig fjord herre där eller går en promenad. Så skönt att kunna ta dagen som den kommer. 🙏
 
Ska strax äta toast:d Vill fortfarande gå till affären för att köpa glass och annat som jag råkat komma på men känns verkligen inte värt det för mitt paket har fortfarande inte hamnat i någon av deras boxar. Väntar mig nästan att de ska meddela att boxen är för full igen och få paketet först efter helgen:cautious:
 
Jag har balkongdörren öppen så både fågelkvitter, takdroppljud och solstrimma kommer in. Snart ska jag meditera lite och sedan är planen en dejt med solen och hängmattan.

Har just skrivit en grej och till det använder jag min linjal från mellanstadiet, vars baksida är full med hästnamn, typ Babbe Bus, Mulle Bulle Gulle och Lia är bäst. Älskar att använda den pga minnena!
 
Igår la jag ut på Facebook att det var 1 år sen jag slutade min förra anställning(gjorde sista dagen) och skrev något i stol med att jösses har det redan gått 1 år ångrar inte en sekund.

Min chef har kommenterat...

Krya på dig.

Alltså va? Så iag när jag mejlade till han att du kolla det och vad menade du med krya på dig på facebook igår?

han ringde upp och superstressad. Vad har jag gjort? :rofl: Fick guida honom så han kom till rätt. ;rofl:

Har en bra dag.- Blev lite ändringar. ingen frukost för den orkade jag inte äta men väl hela portionen av lunchlådan jag tog med mig + en banan vilket känns bra. Då kommer jag orka med i eftermiddag sen.
 
Jo, det är så jag tänker. Jag är inte en sån som gillar alla hästar, utan det är få som fastnar i mitt huvud. Och han verkar ha gjort det, så får se om det känns bättre nästa gång vi ses. 🙂
Ge det ett tag på marken och se. Jag förstår precis vad du menar. Det är ju ett gäng ridskoleponnysar som jag känner ganska väl vid det här laget. Vissa av dem skulle jag såklart bli ledsen om de försvann men inte mer än så, och vissa skulle jag gråta på riktigt över. Helt enkelt för att vissa fastnar mer än andra, och man får kontakt med dem på olika sätt. Prince boxgranne flyttar på lördag tex, det rör mig inte så mycket. Däremot om en av seniorerna som varit As favorit sen hon började skulle tackla av skulle jag bli oerhört ledsen.
 
Skrivit klart mejlet till facket. Men jag vill nog titta igenom det efter lunch så det inte står något konstigt innan jag skickar.
Funderar även på om jag ska skicka från jobbmejl eller privat? Och är två a4-sidor för långt? 🙈
Skicka det från din privata adress. Och lägg inte mer tid på att fundera över ordval eller hur många ord du använt. Jag är övertygad om att budskapet går fram hur som helst. Tryck "skicka"!
 
Äntligen är jag färdigflyttad med allt från stallet. Har nog inte riktigt förstått det. Eller att jag lyckades backa släpet på plats…

Har iaf sagt till stallägaren att jag inte kommer ut imorgon. Måste andas lite hemmavid. Eftersom det är fullskötsel så behöver jag ju inte åka ut, men jag är ovan vid sånt.

BD18757C-3AC9-432E-8FB7-CDC0593FF2A2.jpeg
 
@Voeux Hade väl en tråd om samma problem? Parkeringsböter trots betalning. Vet inte hur det gick. H*n kanske kan berätta.

Ja, vi överklagade. Lång historia kort så hävdade parkeringsbolaget avbrutet köp fast att vi visade bankutdrag. Det gick till rätten. Visade sig att det blivit en bokstav fel i registreringsnumret, vilket parkeringsbolaget upptäckt redan i augusti men inte meddelat utan fortsatt driva ärendet genom inkasso och Kronofogden till tingsrätten i januari. Summa summarum blev att vi fick betala boten men sedan dela på resterande kostnader med parkeringsbolaget. Rätten dömde att de hade rätt i sak, ingen betalning fanns på bilen, men tyckte de gjort fel som dragit det vidare när vi hade en legitim överklagan igång och de dessutom kunnat upptäcka vad som var fel utan att meddela oss det utan fortsatt hävda att köpet avbrutits. Vi var nöjda med processen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp