Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åt blåbärspaj till kvällsmat för att ingen stoppade mig (ingen har ens mandat att stoppa mig). Var innan dess på en ytterst tramsig kvällspromenad med hundarna i månskenet, väldigt välbehövlig. Särskilt Whippishen behövde lite trams, det syntes tydligt på honom 🦐 Alla hans bensår läker fint och han verkar inte ha ont längre.
Nu har jag börjat titta på You. Var lite skeptisk till den men behövde något engagerande.
 
Fullt förståeligt! :D
Det gör dock inte arbetspasset långt utan det bara känns så ;)
Fast det beror ju på vad man utgår ifrån. Är en van vid kortare än så eller har utmaningar kan det vara långt. Jag tycker generellt att ett åttatimmarspass är långt även med inkluderad rast - kör man över det så är det absolut jättelångt i min bok.
Har också gjort tolvtimmarspass och det räknas som jättejättelångt. :D
Jag har en nuvarande personlig gräns på sex timmar i sträck på grund av hund.

Du tuffar ju å andra sidan på som en galning!
 
Fast det beror ju på vad man utgår ifrån. Är en van vid kortare än så eller har utmaningar kan det vara långt. Jag tycker generellt att ett åttatimmarspass är långt även med inkluderad rast - kör man över det så är det absolut jättelångt i min bok.
Har också gjort tolvtimmarspass och det räknas som jättejättelångt. :D
Jag har en nuvarande personlig gräns på sex timmar i sträck på grund av hund.

Du tuffar ju å andra sidan på som en galning!

Givetvis kan det skilja sig åt mellan olika arbeten och personer. Jag känner bara att det är svårt att tycka att ett vanligt heltidspass är långt :)

Jag själv föredrar långa och färre pass så jobbar tolv timmar inklusive lunch. Hade föredragit måltidsuppehåll men det är bara vid nattjobb och sjukhusbevakning.
De två sistnämnda är ju dessutom 13 timmar långa ;)
 
Givetvis kan det skilja sig åt mellan olika arbeten och personer. Jag känner bara att det är svårt att tycka att ett vanligt heltidspass är långt :)

Jag själv föredrar långa och färre pass så jobbar tolv timmar inklusive lunch. Hade föredragit måltidsuppehåll men det är bara vid nattjobb och sjukhusbevakning.
De två sistnämnda är ju dessutom 13 timmar långa ;)
Jag tycker ett vanligt pass ärlångt - för långt. Heja sextimmarsdagar. :D
Men ja, hade jag kunnat välja typ natt hade jag också gärna gjort färre men längre pass. Det frigör en annan typ av fritid.
 
Jag tycker ett vanligt pass ärlångt - för långt. Heja sextimmarsdagar. :D
Men ja, hade jag kunnat välja typ natt hade jag också gärna gjort färre men längre pass. Det frigör en annan typ av fritid.

... eller så är en egen företagare. Dvs du gör mer än 12 timmar och har ingen fritid, än mindre liv... :rofl:

Edit: När det är sådana tider gör jag något jag tycker är kul så det är ändå helt ok under en kortare period (dvs vi borrar eller att jag är på resande fot).
 
På jobb bara 10 min sen pga av trötta hundar och trött matte :D

Idag har jag bokat klipptid.

Gillar dock inte att gå till denna frisörsalong direkt från jobb. Osminkad osv

ALLA därinne ser så fruktansvärt bra ut och ger en så lyxig känsla att jag var gång vill slänga på mig all makeup jag har och piffa mig från topp till tå¨för att matcha. Tänk typ gala klänning och högklackat
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp