Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på en ljudbok med för många huvudkaraktärer och en uppläsare som betonar pronomenet hen hela tiden och absolut inte aktikulerar ihop obetonade ord ”Plötsligt såg hen en stor varg.” där betydelsen inte alls kräver betoning av ett sådant grammatiskt småord.

Just ätit fantastisk hallonkefir som totalt sprutade ur flaskan när jag öppnade den. Som mousse i konsistensen och ljuvligt hallonsyrlig. :heart
 
Ligger i soffan med benen över ryggstödet. Kändes som ett mysigt väder att promenera hem i men halvvägs kom jag på att större delen av gångvägen är lågprio på skottningen... så blev en halvtimmes pulsande i snö som avslutades med pulsande i en lång uppförsbacke. Otroligt jobbigt men skönt nu i efterhand, dock tänker jag inte röra mig mer än nödvändigt ikväll :p
 
Besvikelsen är total :( Jag och kompisen skulle logga in på vår time slot och köpa OS biljetter nu, och så finns inte ridsportsfinalerna valbara, och den enda valbara deltävlingen som inte verkar slutsåld är terrängen 😭
Vi ska fortsätta försöka under tiden vi fått tilldelad, och annars hoppas på att få köpa singelbiljetter i nästa ”lotteri” :(
 
Städar akvarium, som vanligt. Ligger lite efter pga magsjukan
En gammal pump fick en ny impeller, nu är det full fart på den
En pump fick gå till skroten, får inte igång mer. Vilket är synd för den pumpen var bra...
Bytte ut den mot ett stort svampfilter
Så tur att jag har mitt lilla förråd...
 
Pållan fick vilodag; blåste nästan storm när jag var I stallet så la istället lite tid på att hjälpa till att mocka och fylla vatten i ett gäng boxar. På vägen hem förbi närbutiken; osten vi alltid har hemma för 65 kr/kg- kalas! Och ingredienser till semmelbollar (tänk typ chokladbollar); testa att bjuda på i stallet i morn och grannarna. Kanske hade i något lite sötmandel menä var en del jobb att få dem bra i smeten då man ska ha en matmixer/beredare och jag använde stavmixern och höm råkade smaka lite för mycket så var ju nästan mätt innan lasagne till middag så gott vart ju smeten iaf 😄😋. Ska rullas i florsocker lite senare 😊
 
Funderar på om jag håller på att bli sjuk. Helt slut i kroppen... men men flera som legat i influensa på jobbet så inte så konstigt i så fall.... :devil: :( :devil: :(

Hoppas det inte är så :down:

Jag är livrädd för att bli sjuk just nu... jag ska till Sthlm för ett enormt viktigt jobbmöte senare i veckan och har helt enkelt inte tid att bli sjuk. Jag kör någon form av halvisolering så ingen hostar på mig :D
 
Ett glädjeämne mitt I bedrövelsen. Det blir vår även I år.

Visa bifogad fil 113055
Det finns en otroligt fin låt av Emil Jensen om den där ljusningen i livet som inträffar när våren anländer, en tröst i mörkret att våren alltid kommer trots allt elände. Våren kan såklart också vara en metafor i låten men det passar ju bra att tolka det bokstavligt just nu såhär i slutet av februari :heart
 
Lyssnar på en ljudbok med för många huvudkaraktärer och en uppläsare som betonar pronomenet hen hela tiden och absolut inte aktikulerar ihop obetonade ord ”Plötsligt såg hen en stor varg.” där betydelsen inte alls kräver betoning av ett sådant grammatiskt småord.
Åh herregud. Jag är/lider med dig. Dåliga inläsare utgör en allvarlig hälsorisk. Plötsligt känns stubinen max tre millimeter lång.

Värst var ju när jag lyssnade på alla Britta & Silver-böckerna i sträck; inläsarna hade ingen koll på varken hästar eller inläsning och jag slets mellan böckernas über-myskänsla och den rad av akuta stressymtom jag började uppvisa.

Jag skulle gärna skriva en lista på allt jag störde mig på. Samtidigt försöker jag tänka att det måste bero på att inläsning är en sjukt prispressad bransch och man måste ta sig igenom texten i ett jäkla tempo, inte har tid för omtagningar eller googlingar av 🤬🤬🤬 facktermer man uppenbarligen inte har den 🤬🤬🤬 koll på. Ahem. Dock ingen ursäkt/förklaring för att man liksom bara är dålig på att läsa högt, som i ditt exempel.

Numera lyssnar jag på en preview innan jag köper ljudboken. Hugh Bonneville är bäst hittills.
 
Åh herregud. Jag är/lider med dig. Dåliga inläsare utgör en allvarlig hälsorisk. Plötsligt känns stubinen max tre millimeter lång.

Värst var ju när jag lyssnade på alla Britta & Silver-böckerna i sträck; inläsarna hade ingen koll på varken hästar eller inläsning och jag slets mellan böckernas über-myskänsla och den rad av akuta stressymtom jag började uppvisa.

Jag skulle gärna skriva en lista på allt jag störde mig på. Samtidigt försöker jag tänka att det måste bero på att inläsning är en sjukt prispressad bransch och man måste ta sig igenom texten i ett jäkla tempo, inte har tid för omtagningar eller googlingar av 🤬🤬🤬 facktermer man uppenbarligen inte har den 🤬🤬🤬 koll på. Ahem. Dock ingen ursäkt/förklaring för att man liksom bara är dålig på att läsa högt, som i ditt exempel.

Numera lyssnar jag på en preview innan jag köper ljudboken. Hugh Bonneville är bäst hittills.
Kommer osökt att tänka på Pingwings:
 
Tittat på the home edit parallellt med att jag suktat på den-där-hemsidan-som-inte-ska-nämnas. Herregud vad jag skulle vilja shoppa till min lägenhet. :love: Men jag tänker att jag först måste sluta gå back varje månad, innan jag kan fundera på vilka lådor som passar i vilket skåp.

Sen blev det mer tonfisksås gjord, så nu är frysarna snart knökfulla igen. Räknat ut att jag behöver 14 liter vatten i skafferiet, vilket faktiskt bör rymmas där också. Men jag skulle behöva fler hyllor (och pluppar som hyllorna ligger på), tycker att höjden mellan varje hylla är lite väl mycket tilltagen. Frågan är var man kan hitta såna? Köket är Vedum, så kanske även skafferiet? Handtagen matchar iaf.

Nu blir det databasjobb, har fått ok från chefen att ta sovmorgon imorgon för jag har lite mycket övertid.
 
Jag har haft en orimligt usel dag och har stundtals känt mig omringad av fullkomligt obegripligt korkade människor. (Nej, inte de intagna. De var som vanligt.)

Nu ska jag duscha, packa upp, packa ner, ta undan den sista tvätten och sen äntligen äta. Har nämligen inte ätit något idag. Någon jävla idiot tyckte nämligen att min rejäla hink med kvarg plus en energidryck var något jag kunde vara utan :mad:
 
Gillar min stora monster
Macrobrachium rosenbergii
Få se hur stor hen tänker böi, kan bli 30 cm
 

Bifogade filer

  • 20230220_204533.webp
    20230220_204533.webp
    92 KB · Visningar: 22
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
34 767
Senast: Enya
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp