Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker flytta på en vävstol från förrådet. Men sablar vad tung den är! Orkar ju inte! Så nu står vissa delar av den i kontoret (dvs halvvägs från förrådet) och tar plats.
Och nej jag har ingen aning om hur man monterar ihop den eller hur man väver men tänker hur svårt kan det va 😅
Inte tittat mer än några sekunder men tycker det ser lovande ut.

Sök Montera Hannas vävstol på youtube
 
Försöker flytta på en vävstol från förrådet. Men sablar vad tung den är! Orkar ju inte! Så nu står vissa delar av den i kontoret (dvs halvvägs från förrådet) och tar plats.
Och nej jag har ingen aning om hur man monterar ihop den eller hur man väver men tänker hur svårt kan det va 😅
Jag vill nog vara en fluga på väggen. Som för några veckor sedan när ett annat företags anställda var och plockade ner blästern som de köpte. Jag hade med glädje suttit där och tittat på när de skulle få ihop det till en blästr igen. :eek::eek::eek::eek::eek:
 
Min hjärna är mos, men så har jag tvingat den att dra på i högväxel hela dagen. Mycket nöjd med vad jag åstadkommit. Det oöverstigliga berget jag såg i morse har förvandlats till ett berg som visserligen är skyhögt men nog fan kan jag klättra upp dit med hedern i behåll :up:

Nu sista rycket. Ridskola i kväll och den kompromissar jag icke med. :D
 
Försöker gripa efter halmstrån för att bli glad. Har nu fått bekräftat att det finns tillgång till ridhus på vardagar dagtid på skrittavstånd från nya stallet. Lite meckigt att man måste boka i förväg och sen måste passa en viss tid, men det blir kanske bra det med.

Sen kanske, kanske om hästen gillar underlaget så ska vi börja rida lektion varannan vecka. Det vore drömmen att få ett par ögon på sig så ofta. Tänker ibland tillbaka till 2015 när jag red träning två gånger/vecka... Då fanns det massor med motivation, fast jag var sjuk. Tänk hur det skulle kunna bli nu, när jag är frisk och jobbet dessutom betalar lektionerna. Snart, snart...
 
Åkte till jobbet i morse, men började känna mig kass så åkte hem för att inte smitta någon. Tanken var att vila en stund och sen jobba lite mer, men kände mod fortfarande dålig med vila så fick bli sängläge och buke idag.

Ser fram emot rester av gårdagens middag snart :d
 
Undrar om någon kanske letar husdjur till sitt barn? Vi kan säkert sminka upp den till en guldhamster eller något.
IMG20230220132822.jpg
 
I Gbg och väntar på tåget.
Helt urlakad. Ner till kusten och träffa hela sambons familj för första gången (9pers inkl respektive) och sen direkt till Gbg för att ordna med saker inför morfars begravning och vara mentalt stöd till mamma och så nu hem. Hade tänkt att jag skulle kunna göra praktik parallellt idag men herregud människa, det orkade inte min hjärna.

Konstig helg, världens trevligaste, jättekul att träffa alla, ändå på något sätt mysigt att vara i götet och vill samtidigt ändå inget mer än att den ska vara klar och komma hem och vila.
Kaos 😅
 
Jag gör nog kväll strax. Men det är svårt när jag inte vet vad jag ska göra hela kvällen. Kan iofs göra en omgång matlådor till (tonfisksås med curry och kokos) men sen då? Vad gör folk som inte har häst?

Om en vecka är det här ett icke-problem, då kommer jag vilja hänga i stallet igen. :love: Släpade fö hem mina dunkar från stallet igår, så de behöver jag fylla med vatten och lägga ut på balkongen. Ifall krisen kommer. Klurar på hur länge man ska klara sig utan hjälp, dvs hur mycket dricksvatten behöver jag lagra? Vattnet på balkongen är ju inte tänkt att drickas (40 liter) utan användas för tvätt och toa.
 
Var trött efter föreläsningen idag så tänkte slappna av med lite P3 historia i öronen, råkade dock somna och började drömma helvilt.. min bil är äntligen lagad och körde den för första gången idag på två veckor. Såklart drömmer jag då att två gäng stjäl den och delar den på mitten, varav jag lyckas stjäla tillbaka framdelen från ena gänget, men hann vakna innan jag hittade bakdelen…. Vet inte riktigt vad min plan hade varit… svetsat ihop den igen? :rofl: Jag drömmer aldrig när jag sover annars, men vid powernaps blir det alltid galet!
 
Hemma från läkare. Jäkla tur att jag trippelkollade. SMS sa telefonsamtal, men jag var lite misstänksam och kollade på Alltid Öppet appen och 1177 och mycket riktigt där stod det besök. Var där med mycket god marginal eftersom jag inte ville sitta fast på pendeln. Eftersom mobilen var nere på 8% hade jag med mig laddaren och satt och läste i lugn och ro i väntrummet och laddade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
34 580
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp