Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är död. Det snöar vilket är så mycket vackrare än gråslask. Men morgonen hade kunnat vara fredag den 13. Försov mig. Hittade inte bh och fick rota igenom hela lådan bara för att se den ligga ovanpå byrån där jag lagt den. Sprang in och ut ur duschen. Just som jag skulle gå så hördes det världens krasch och katten hade varit uppe på diskbänken och haft ner en tallrik. Snabbt sopa upp och slänga ut katten ur köket och stänga till, tills jag kan dammsuga och sopa mer noggrant när jag kommer hem. Sedan fast på t-banan så jag blev en kvart försenad.
 
I morn är semledagen. Tänkte igår att jag skulle köpt med från ica men fullpris för semlor bäst före idag? Pytt! och deras citrus i nät är ett jävla skämt. Smaklösa och så står det "prisvärt" haha jävla falsk marknadsföring! de för 43 kr kilot är galet mycket godare :love:
 
På jobb har huvudvärk och gråten hotar hela tiden. Vet ej varför men ögonen tåras för minsta lilla. Låt på radion. Kollega som säger nått snällt.

Är nog ganska ostabil mycket som kommit ikapp nu tror jag. Bara köra på.

Har gått upp för egen vilja till 75% men är det såhär så kommer jag fortsätta med 75% tror jag. Känner mig inte riktigt stabil.
 
Det snöar massor här och jag får ångest inför flytten på lördag. Det skulle vara så typiskt om det är blankis överallt när det nyss var barmark. :( Med två barfotahästar kommer vi få krypa fram, om det ens går. Så ledsen nu, jag skulle ha flyttat tidigare (fast jag vet att det inte gick).
 
Det snöar massor här och jag får ångest inför flytten på lördag. Det skulle vara så typiskt om det är blankis överallt när det nyss var barmark. :( Med två barfotahästar kommer vi få krypa fram, om det ens går. Så ledsen nu, jag skulle ha flyttat tidigare (fast jag vet att det inte gick).
Ska du flytta dem gående? :)
 
På jobbet. Det känns sådär, men jag blev glad av att veta att chefen är på semester.

På egen mail har jag efter att ha rensat bort skräp 43 mail att gå igenom.
På registratormailen hade jag 603 O_o:bag: Påminn mig att aldrig vara sjuk igen. Hur sjutton ska jag hinna ikapp detta? Har arbetat 3 timmar och kommit ner till 590. Hejdå lunch och pauser.
 
På jobbet. Det känns sådär, men jag blev glad av att veta att chefen är på semester.

På egen mail har jag efter att ha rensat bort skräp 43 mail att gå igenom.
På registratormailen hade jag 603 O_o:bag: Påminn mig att aldrig vara sjuk igen. Hur sjutton ska jag hinna ikapp detta? Har arbetat 3 timmar och kommit ner till 590. Hejdå lunch och pauser.

Det där är nåt jag diskuterat med min chef (men inte fått nån lösning på), att ingen annan kan göra mitt jobb, så är jag sjuk/ledig får jag sen jobba ikapp mig. Så dumt upplägg. Ibland brukar jag fråga hur de ska lösa det hela om jag hamnar i koma eller dör? Suck…

Försök att ta det lugnt och ta ett mail i taget. Du kan inte göra mer än du har tiden till, fungerar det inte för verksamheten är det chefens ansvar att ordna mer resurser. :heart
 
Det där är nåt jag diskuterat med min chef (men inte fått nån lösning på), att ingen annan kan göra mitt jobb, så är jag sjuk/ledig får jag sen jobba ikapp mig. Så dumt upplägg. Ibland brukar jag fråga hur de ska lösa det hela om jag hamnar i koma eller dör? Suck…

Försök att ta det lugnt och ta ett mail i taget. Du kan inte göra mer än du har tiden till, fungerar det inte för verksamheten är det chefens ansvar att ordna mer resurser. :heart
Ja, verkligen superdumt. Jag har 3 stora ansvarsområden, ingen annan kan hjälpa till med något av dem, och vi kan hamna i ganska stort trubbel om det inte sköts. Jag har flaggat för att detta är ett problem flera gånger.

Brukade vara hur stressad som helst över det, tills jag läste på och insåg att det inte är jag som får myndigheterna på mig om något skulle hända. Yttersta ansvar ligger på andra. Så numera är jag ganska lugn kring det. Sen vill jag ju ändå göra ett bra jobb liksom, så stressen finns där i alla fall.:cautious::p
 
Ja, verkligen superdumt. Jag har 3 stora ansvarsområden, ingen annan kan hjälpa till med något av dem, och vi kan hamna i ganska stort trubbel om det inte sköts. Jag har flaggat för att detta är ett problem flera gånger.

Brukade vara hur stressad som helst över det, tills jag läste på och insåg att det inte är jag som får myndigheterna på mig om något skulle hända. Yttersta ansvar ligger på andra. Så numera är jag ganska lugn kring det. Sen vill jag ju ändå göra ett bra jobb liksom, så stressen finns där i alla fall.:cautious::p

Känner igen mig! Vi har också vissa saker som kan leda till en del tråkigheter om de inte görs (i tid) och de är högst på min priolista. Men det blir ju företaget som får ta smällen (böter) om ingen gör uppgiften ifall jag är sjuk. När jag har semester åker jag in på kontoret ett par timmar och fixar ändå. Inte så hållbart. :(

Förstår att det känns stressigt ändå, blir så less på att det pratas vitt och brett om hur viktigt det är med arbetsmiljö och så "glömmer" man ändå alltid bort medarbetare som flera gånger flaggat för onödig stress. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
34 282
Senast: Enya
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 728
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp