Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl är 07.30 och kaffe och cigg på verandan just nu.
Ledig idag men sambon är uppe och redo att åka till jobbet.

Idag är dagen då tidvattnet kommer stå som högst, 4.3 meter om ca 1.5 h.

Så jag och lilla valpen Wilson ska åka ut och titta på fenomenet

20230211_152936.jpg
 
Har precis skrivit schema för veckan som kommer. Jag ska jobba alla dagar förutom fredag, men som tur är så är det så få timmar vissa av dagarna att det ändå blir mindre än heltid. Inga problem att hinna med annat alltså, typ hundpromenader, handla mat, tvätta osv. Det bara... måste planeras. Ser fram emot att ha mycket att göra i alla fall, jag behöver lite rutiner för att få ordning på mina matvanor och för att sitta mindre vid datorn. Kommer garanterat må bättre av det (och älska att vara ledig nästa vecka på måndag :p ).
 
Alltså min pappa ändå! 🥰 Jag är lite nervös för att flyga när det blåser såhär, det ska blåsa ordentligt både vid start och landning imorgon. Min man pushade mig att skriva till pappa och säga det, eftersom pappa i egenskap av pensionerad pilot brukar kunna komma med en massa lagom tekniska förklaringar som lugnar nerverna. Det tog emot eftersom jag är En Stor Flicka Som Klarar Mig Själv, men till slut skrev jag ändå. Och det blev precis sådär bra som maken trodde. Nu kan jag sova lugnt! 😊

Screenshot 2023-02-19 at 22.07.37.png
 
Alltså... jag har haft min kära vän på besök under veckan. Det har varit så himla, himla roligt! Vi har bott ihop för länge sedan och är verkligen så himla nära trots att vi inte hörs jätteofta.
Under veckan har hon bland annat haft roligt åt att peta på mig med foten när jag sover, eftersom jag i sömnen lyfter på täcket för att släppa in "hunden". :angel: :D
Hur som helst åkte hon härifrån i Fredags och jag öppnade precis skafferidörren för att ta mig en kvällsmacka - varpå en bok jag totalt fangirlade över för några dagar sedan ramlar ut ur skåpet! Hon har alltså gått ut och köpt den medan jag var på jobbet, och smugglat in den. Jag förtjänar inte mina vänner. 😭
1676847650543.png
 
Alltså... jag har haft min kära vän på besök under veckan. Det har varit så himla, himla roligt! Vi har bott ihop för länge sedan och är verkligen så himla nära trots att vi inte hörs jätteofta.
Under veckan har hon bland annat haft roligt åt att peta på mig med foten när jag sover, eftersom jag i sömnen lyfter på täcket för att släppa in "hunden". :angel: :D
Hur som helst åkte hon härifrån i Fredags och jag öppnade precis skafferidörren för att ta mig en kvällsmacka - varpå en bok jag totalt fangirlade över för några dagar sedan ramlar ut ur skåpet! Hon har alltså gått ut och köpt den medan jag var på jobbet, och smugglat in den. Jag förtjänar inte mina vänner. 😭
Visa bifogad fil 113021
Åh så fint, blir alldeles rörd 🥰
 
Barnbarnen ar avlamnade hos sina foraldrar, ett besok hos den andra avkomman i sta'n har hunnits med, handling av massor av lactosfree yogurt och lite annat utfort pa hemvag. En snabb pytt i panna tillagad och avaten ... nu tanker jag sitta har och hacka tills det ar dags att ga isang.

Visst ja, tankte ocksa beratta att 3-aringen heter Björn och kallas Nalle, utom av stora syster som ar 2.5 ar aldre. Hon kunde for sitt liv inte saga Nalle ... sa det blev Nada ... vilket pa Spanska betyder "ingenting" ... 0 ... Nothing. :cautious: :crazy: Nu kan hon saga Nalle, men ibland blir det fortfarande Nada och jag tycker det ar sa himla gulligt och roligt, men anda inte varken gulligt eller roligt och vet helt enkelt inte vad jag ska tycka. :p :heart Men gosiga ar de! :heart
 
Drömde att jag hade en panikattack och vet fortfarande inte om jag hade det på riktigt.
Prognosen sa plus två grader och regn. Verkligheten var nollan och blötsnö på marken.🥵
Andra temaveckan på jobbet. Det är galet intensivt men bara att ta en dag i taget.
9FF02104-3C87-49E4-B756-02311BF9E6D9.jpeg
 
Uppe tidigt trots sportlov :) ! Idag är det arkivdag och besök-hos-faster-dag :) ! Jag ska köra hemifrån vid ca 7:20 men har ju hästfix (sätta på bootsen, fodra...), etc som vanligt innan jag åker. Idag får nog maken ta in tidigt för vädret här ska bli....urk... Regn och blåst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
33 979
Senast: em76
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp