Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk! Om man tycker att det är en bra idé att måla naglarna på tåget och blir tillsagd att det inte är en så trevlig lukt så att man kanske kan göra det nån annanstans och att då svara att det finns en allergiavdelning.
Det har noll och inget med allergi att göra. Nagellack luktar starkt och det vill inte jag lukta på när jag försöker vila på tåget till jobbet.
 
Den fortsätter pipa men faktiskt inte lika mycket. Nu kan det ha att göra med att jag glömde den i datorrummet när jag gick och la mig. Men uppenbarligen åt jag för många klementiner igår så nu mår jag illa och hulkar. Så nu äter jag ingenting, vilket inte heller är optimalt, även om den ännu inte piper för att det är för lågt. Vet inte om jag vågar ta nattinsulin.
Ta lantusen. annars sabbar du nästa dag.

Du lär dig. Lägg avläsaren bredvid sängen.

Grejen är att med libren behöver du aldrig någonsin vara rädd för känningar! Den larmar ju INNAN det händer.
 
Du kan alltså gå in och kolla exakt vad du har i bs inte bara att det är högt eller lågt? Hmm, jag har fått instruktion att ta Tresiba på kvällen, därav att jag tror jag störtdyker och vaknar och tvingas äta sorbet halv fyra.

Edit: Vilket är det värsta jag vet, möjligtvis efter att tvätta
avkomman har en smartwatch till dexcom. Så hen ser sitt värde genom en snabb it på klockan :) Sambon är också inkopplad. Så en gång blev hen väckt av sambon som var på resa -gå och ät!!
 
Snoozade så länge så när jag väl kastade mig upp blev jag helt yr, har nog sovit hårt! Får bli lite flex idag… lite mer minus.

Här är det också snö! Men ska väl inte kalla det snöstorm som jag gjorde sist och fick skäll 😉

Snart iväg mot jobbet 🥰
Ja skall vi gå efter det har vi snöorkan. Det kräkte när jag åkte till jobbet imorse. Nu har det kommit 1 dm.
 
Funderar på att cykla iväg och köpa wienersemla till mig och morsan (de är bäst :D ). Hon ville nyss kolla med mig vad jag tyckte om en sak, visade sig att ledsagaren som hon skulle gå ut med idag har ställt in med kort varsel "pga vädret". Morsan kommer inte ut utan ledsagare. Det snöar förvisso ute, men alltså, det är knappast storm och inget som inte fungerar att vara ute i med ett par skor och valfri vinterjacka. Det är inte heller ett väder som hindrar trafiken på något vis. Sååå jag ska nog bjuda på spontanfika ikväll efter jobbet, det borde kunna muntra upp henne lite :)
 
Folk! Om man tycker att det är en bra idé att måla naglarna på tåget och blir tillsagd att det inte är en så trevlig lukt så att man kanske kan göra det nån annanstans och att då svara att det finns en allergiavdelning.
Det har noll och inget med allergi att göra. Nagellack luktar starkt och det vill inte jag lukta på när jag försöker vila på tåget till jobbet.
Finns det ens "allergiavdelning" på tågen? Jag visste bara att det finns djurtillåtna platser och icke djurtillåtna platser. Inget specifikt om "allergivänliga" platser.
 
Sjukanmält mig för idag och imorgon. Haft en ångestklump hela helgen, men den släppte igår när jag, efter att ha pratat med en god vän och min partner, och bestämt mig för att sjukanmäla mig. Nu kan jag ringa facket i lugn och ro, och sedan hoppas på att det blir ett påskrivet avtal antingen idag eller imorgon så att jag kan säga upp mig sedan.
Känner mig så himla kränkt och särbehandlad och är sjukt besviken på att ledningen inte pratat med mig enskilt en enda gång för att höra hur jag mår och uppfattar situationen.
 
avkomman har en smartwatch till dexcom. Så hen ser sitt värde genom en snabb it på klockan :) Sambon är också inkopplad. Så en gång blev hen väckt av sambon som var på resa -gå och ät!!

Jag som inte upplevt annat än D1 med Dexcom (på sonen) blir helt imponerad (och smått förskräckt) över hur man tog sig genom vardagen innan cgm, iaf på barn... min son har inga symptom på hypoglykemi öht. Nätterna förr kan inte ha varit roliga :(
 
Finns det ens "allergiavdelning" på tågen? Jag visste bara att det finns djurtillåtna platser och icke djurtillåtna platser. Inget specifikt om "allergivänliga" platser.
Det finns några få platser som dom kallar allergiavdelning, men det är kanske 4 platser som är i trappen upp till övervåningen. Så hur allergivänligt det är med alla som går förbi ändå vet jag inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
33 920
Senast: em76
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp