Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Långtidsverkande ska man alltid ta.

Hur fungerar Libren? Aldrig haft nån trodde det var en sån man scannade på pluppen på armen för att se värden.
Är den som dexcom och larmar till mobilen? *nyfiken*

Den scannar på pluppen men är även uppkopplad mot pluppen så den varnar vid högt, lågt och om det gått för läge sedan jag kollat. Så jag kan kolla exakt vad jag ligger på. Den kan antingen larma mot läsaren eller mobilen men jag föredrar läsaren. Jo jag vet att jag bör ta nattinsulin, särskilt som det är Tressiba som är långverkande (72 timmar) men när jag inte äter så dyker jag som en val när jag sover.

Hur fungerar dexcom?
 
Den scannar på pluppen men är även uppkopplad mot pluppen så den varnar vid högt, lågt och om det gått för läge sedan jag kollat. Så jag kan kolla exakt vad jag ligger på. Den kan antingen larma mot läsaren eller mobilen men jag föredrar läsaren. Jo jag vet att jag bör ta nattinsulin, särskilt som det är Tressiba som är långverkande (72 timmar) men när jag inte äter så dyker jag som en val när jag sover.

Hur fungerar dexcom?
Har också Tresiba tar man det inte stör det i 3 dagar efter. Jag tar Tresiba på morgonen. Tar jag det på kvällen dyker jag på natten.
Dexcom är ständigt uppkopplad till mobilen och larmar varnar innan det är på väg upp/ned. Varnarvca 30 -20 min innan det blir för högt/lågt och det går att dela med andra användare så de får larm på sin mobil också.
Hoppas natten blir lugn för dig
 
Spanade in väglaget inför jobbveckan och ptja, jag hoppas de åtgärdat drevsnön och bara inte uppdaterat infon :up:

1676837187851.jpg
 
Är faktiskt lite lättad över att min sista lektion är inställd imorgon för det betyder att jag slutar 15.00 istället för 18.10. Är liksom ganska stor skillnad :laugh: Hoppas bara att läraren är frisk till veckan efter och att hon inte är allt för sjuk.

Imorgon åker min kompis hem och även det ska bli rätt skönt om jag ska vara ärlig. Det har varit trevligt men jag känner att jag saknar att vara själv också :)
 
Har också Tresiba tar man det inte stör det i 3 dagar efter. Jag tar Tresiba på morgonen. Tar jag det på kvällen dyker jag på natten.
Dexcom är ständigt uppkopplad till mobilen och larmar varnar innan det är på väg upp/ned. Varnarvca 30 -20 min innan det blir för högt/lågt och det går att dela med andra användare så de får larm på sin mobil också.
Hoppas natten blir lugn för dig

Du kan alltså gå in och kolla exakt vad du har i bs inte bara att det är högt eller lågt? Hmm, jag har fått instruktion att ta Tresiba på kvällen, därav att jag tror jag störtdyker och vaknar och tvingas äta sorbet halv fyra.

Edit: Vilket är det värsta jag vet, möjligtvis efter att tvätta
 
Du kan alltså gå in och kolla exakt vad du har i bs inte bara att det är högt eller lågt? Hmm, jag har fått instruktion att ta Tresiba på kvällen, därav att jag tror jag störtdyker och vaknar och tvingas äta sorbet halv fyra.

Edit: Vilket är det värsta jag vet, möjligtvis efter att tvätta
Får bild och kurva nonstop 😊

Jag tar Tresiban runt 9. Har jag glömt och jag tar den efter 13 eller sent på kvällen dyker jag alltid.
Tog lite tid att komma fram till att flytta från kväll till morgon men har nog kommit på det nu.
 
Har lite ont i huvudet och känner mig sådär småvarm bakom ögonen som man kan göra när man inte mår helt 100. Har lovat ut min soffa till kusin och respektive över natten. När vi hördes av för detta så hette det att de skulle komma 20.30. Nu kommer de inte förrän efter 23.00. Jag ska jobba imorgon och måste åka hemifrån vid kl. 07.00. Hade hoppats på lite mer sömn... 🥲
 
Är det så länge sedan du var klar på universitet?! O_o Tiden går fort!
Haha ja men visst är det lite galet? Trodde knappt på en av tjejerna när hon sa att det gått så många år. Jag tog examen 2015 och några av de andra 2014, så i sommar är det 8 resp. 9 år sen. Känns lite läskigt faktiskt, samtidigt som mycket har hänt sedan dess. Lika knäppt känns det att säga "snart 12 år" som svar på frågan hur länge jag bott i Skottland.
 
Den fortsätter pipa men faktiskt inte lika mycket. Nu kan det ha att göra med att jag glömde den i datorrummet när jag gick och la mig. Men uppenbarligen åt jag för många klementiner igår så nu mår jag illa och hulkar. Så nu äter jag ingenting, vilket inte heller är optimalt, även om den ännu inte piper för att det är för lågt. Vet inte om jag vågar ta nattinsulin.

Om det är själva pipandet som stör dig, kan du inte ställa in hur den larmar? Alltså både på vilka nivåer, med vilka mellanrum och med vilken signal?

Om det är anledningen till att det piper som stör är det ju inte lika lättåtgärdat :heart
 
Om det är själva pipandet som stör dig, kan du inte ställa in hur den larmar? Alltså både på vilka nivåer, med vilka mellanrum och med vilken signal?

Om det är anledningen till att det piper som stör är det ju inte lika lättåtgärdat :heart

Man ställer in den just på vilken nivå bs är på, högt och lågt. Tyvärr finns det bara en signal och en volym. Möjligtvis kan jag ställa in den på hur ofta den påminner mig. @tanten vet du det? Slängde tyvärr bruksanvisningen.
 
Man ställer in den just på vilken nivå bs är på, högt och lågt. Tyvärr finns det bara en signal och en volym. Möjligtvis kan jag ställa in den på hur ofta den påminner mig. @tanten vet du det? Slängde tyvärr bruksanvisningen.

Ah, jag höll att skriva att vad dumt och att med Dexcom kan man göra en massa olika inställningar med det. Men så kom jag på att det är ju med appen ifall man kopplar vidare till mobilen. Använder man handenheten är det säkert liknande som med Libren.
 
Hemkommen, uppackad och ompackad. Dock är jag inte packad, åtminstone inte på det sättet ;) Nyduschad och nymatad däremot, och nu väntar jag på maken som duschar av sig dagens saltvatten och sand innan vi ska se ett avsnitt av en serie.

Känns lite knäppt (men väldigt väldigt fint) att tänka att jag kommer att sitta och äta middag hemma hos mina föräldrar imorgon, och sen när jag kommer tillbaka till Skottland är det bara 2,5 veckor kvar till bröllopsresan. Allt gick plötsligt väldigt fort här känner jag, efter att ha gått och väntat och längtat efter de kommande veckorna i flera månader. Åh vad glad och förväntansfull jag känner mig!
 
Har lite ont i huvudet och känner mig sådär småvarm bakom ögonen som man kan göra när man inte mår helt 100. Har lovat ut min soffa till kusin och respektive över natten. När vi hördes av för detta så hette det att de skulle komma 20.30. Nu kommer de inte förrän efter 23.00. Jag ska jobba imorgon och måste åka hemifrån vid kl. 07.00. Hade hoppats på lite mer sömn... 🥲

Kan du inte lägga ut en nyckel?
 
Medan jag njöt av några härliga timmar I stallet fick lillkissen en halvtimme ute på egen tass med husse som grejade 🥰. Var på tok för länge sen vi red markarbete så fick bli en halvtimme skrittarbete på ridbanan med bommar 😊 innan vi skrittade en kort sväng på grusvägen och njöt i solskenet 😍. Klädde mig visst för lite med tjock tröja och fleecejackan (trodde ju jag skulle bli för varm med tjocka ridjackan) så var allt faktiskt lite frusen när jag kom hem 😄. Efter middag och kaffe (tacos från igår var gott även idag😋) och lite hushållsfix for sambon och jag bort till samhället för att tanka och handla till en del till nästa vecka så var det klart 😊. På hemvägen åkte vi till stallet för insläpp men en stallkompis var snäll och hade precis tagit in pållarna 🥰.
Hemma igen blev det kvällis och så Farmen innan vi kröp ner nyduschade i vår renbäddade säng 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
33 544
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp