Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag det svårt men jag vet vad som stör. Jag behöver kasta ut min son. Det låter brutalt men jag kan inte hantera det kaos han skapar hos mig. Mitt hem ska inte vara stökigt värre än en soptipp och jag klarar inte att hålla uppe tempot längre. Måste se vem på kommunen som ska hjälpa
 
Väntar på mamma. Hon ville komma hit utan att ha något ärende? :cautious:
Har städat och plockat undan. Jag misstänker att mammas plan var att jag ska både städa iordning lite och komma ut i solen för att må lite bättre.
Det värsta är ju att erkänna att det fungerar, jag känner mig lite bättre nu när det är lite ordning hemma, har ignorerat det hela veckan.

Sen ser jag fram emot att träffa mamma utan att hon bara åker iväg direkt för massa ärenden. :)

Det där tycker jag är så himla jobbigt. När jag mår dåligt blir det kaos hemma och jag orkar inte röja. Fast jag vet att jag mår mycket bättre av att ha ordning och reda. Nu häromdagen åkte allt på kylskåpet bort, så det blev ett ”rent” vitt skåp. Jag blev så mycket mer lugn av detta.
 
😫Jag var ute på en helt underbar skogspromenad men det slutade med att jag slog omkull och fick lov att ringa maken och försöka beskriva var jag var, han kunde köra upp till en vändplan och sen kunde han hjälpa mig till bilen. Nu ligger jag i sängen med lindat och svullet knä och funderar på om jag borde åka till akuten eller om det går över. :(
 
Kladdkaketråden fick mig sugen på att baka så vi drog ihop en tigerkaka 😁😋
IMG_20230219_155239.jpg
 
Idag har jag det svårt men jag vet vad som stör. Jag behöver kasta ut min son. Det låter brutalt men jag kan inte hantera det kaos han skapar hos mig. Mitt hem ska inte vara stökigt värre än en soptipp och jag klarar inte att hålla uppe tempot längre. Måste se vem på kommunen som ska hjälpa
Handräckning av kronofogde är vad som gäller för att vräka ung, hemmaboende vuxen om den inte flyttar ut frivilligt.

Läste faktiskt bara häromdagen om en sådan frågeställning och ovan var svaret.
 
Väldigt bra helg än så länge :) Var på sista tillfället på kurs igår med Sparven och det gick jättebra 🤩 Sen fick jag och kompis veta att hon vunnit biljettlotteriet till OS, så vi ska köpa biljetter imorgon för att se hoppningen i Paris 2024 🥳🥳

Idag har jag en helt fri dag, så skönt! Har sytt lite på morgonen, och tänkte åka till Ikea om en stund på lite ärenden, kombinerat med promenad i solen med hundarna nånstans :)
Fick gjort mina ärenden och kommit ut en sväng :) Fick sytt lite till, och sen, trott eller ej, fick även jag mail om att jag vunnit OS-lotteriet 😂

Blev bakpotatis och ugnsstekt marinerad kyckling till middag :d
 
Tar gärna emot tips 🤗

Och det är verkligen så! Just nu är jag inte sugen på något, eller ja - kanske typ sushi och smörgåstårta men det känns mindre rimligt 😂
Laxpasta, sweetchilikyckling med pasta, kött-och grönsaksgryta, cowboysoppa, bakad potatis med fläskytterfile och bea, fisk- och skaldjurspanna. Köttbullar/falukorv och stuvade makaroner. Nachotallrik. Några förslag 😄
 
Sjukt seg efter att jag kom hem från stallet. Vill liksom ingenting. :( Men lyckades iaf göra två omgångar matlådor (tonfisksås med tomatröra och carbonara med svamp). Alltid nåt. Nu laddar jag för att orka göra stuvande makaroner, har längtat efter det i ett par veckor…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 104
Senast: Mineur
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp