Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faktiskt just en Ruger .357, sambon har provskjutit tidigare med en sådan och tyckte den fungerar bäst för honom. Fick se en one of a kind-Maximus med 12 tums pipa också, Rugern var lite fjuttig i jämförelse så att säga. 😅

SP101 double action?

Jag har provskjutit en revolver i .45... det var roligt att ha gjort det men inget jag känner att jag måste göra igen. Det gör ONT i händerna! Särbon slutat tävla delvis för att hans händer inte klarar av det längre, i synnerhet inte fullbumpade kulor (han laddar givetvis själv).
 
SP101 double action?

Jag har provskjutit en revolver i .45... det var roligt att ha gjort det men inget jag känner att jag måste göra igen. Det gör ONT i händerna! Särbon slutat tävla delvis för att hans händer inte klarar av det längre, i synnerhet inte fullbumpade kulor (han laddar givetvis själv).
Precis, med trähandtag istället för gummihandtag.

Jag har provat magnumskytte med chefen tidigare(hans fel att sambon började), jag håller mig nog till .22orna. 😅
 
Precis, med trähandtag istället för gummihandtag.

Jag har provat magnumskytte med chefen tidigare(hans fel att sambon började), jag håller mig nog till .22orna. 😅

Vi var ju till Skytterservice i Älmhult nu i veckan för att prova ut ammunition till särbons nya gevär i .22 (en Bergara). Ägaren där blev lite förvånad när särbon tog fram det, det är inte alla som satt en pipa i kaliber 22 på en AICS-stock! Det är ju samma stock som PSG-90 :D

Edit: Det var skithäftigt att skjuta med geväret i lådan, det var tydligt hur mycket ammunitionen kan göra. En gav en bedrövlig träffbild och en annan (den särbon köpte) gav ett hål som var hälften av en 9mm tomhylsa.

Edit 2: Den som sköt bäst var en som är utvecklad för skidskytte... så nu mobbar jag särbon att han blivit sportfåne på gamla dagar :rofl:
 
Senast ändrad:
Barnvagnspromenader nu för tiden.

DFF303C5-31C2-4ECD-8EFF-4CFFF44E174C.jpeg
 
Väldigt bra helg än så länge :) Var på sista tillfället på kurs igår med Sparven och det gick jättebra 🤩 Sen fick jag och kompis veta att hon vunnit biljettlotteriet till OS, så vi ska köpa biljetter imorgon för att se hoppningen i Paris 2024 🥳🥳

Idag har jag en helt fri dag, så skönt! Har sytt lite på morgonen, och tänkte åka till Ikea om en stund på lite ärenden, kombinerat med promenad i solen med hundarna nånstans :)
 
Idag blir det att fortsätta sanera missödet med colaflaskan. Så ska ta mig ut i bilen och se om jag lyckas få loss överdraget på sätet så jag kan tvätta det i maskinen. Gick inte så bra igår när det var mörkt. Förhoppningsvis går det lättare i dagsljus. Är väl lika bra att ta båda sätena när jag ändå håller på.😅

Måste även åka in till jobbet en sväng. Kom på att jag glömde fixa en grej igår som skulle vara gjort tills idag samt måste förbereda en sak för senare. Tror nämligen inte timmisen som ska jobba sen kan fixa det. Så lika bra ha det gjort innan det ringer så jag ev måste åka dit ändå...
 
Ska åka och handla om en stund. Imorgon blir det arkivbesök! Både Lund och Malmö - hur ska jag hinna :nailbiting: ?! Ska också hälsa på faster, så jag tänker baka cupcakes att ta med. Har hittat ett recept som låter ljuvligt, chokladcupcakes med vitchokladfrosting. Tyvärr med philadelphia-ost i frostingen, och då brukar jag inte få ihop den utan den blir rinnig.... Men SKA utmana mig själv idag och testa igen.... :D

Mitt tips är att inte röra osten, utan mer ”vända runt” det som ska vara i den. Ju mer man rör desto rinnigare. Låter supergott!
 
Äter lunch i stallet. Hade tänkt promenera ponnyn, men nu är det stenhårt i backen igen. Tur att vila inte skadar henne iaf. :) Packat en massa saker, slängt en del och fått en bra översyn över vad som är kvar. Känns bra. Hästarna är inne och äter, de ska strax få kraftfoder och gå ut igen. Sen vet jag inte alls vad jag ska göra resten av dagen…
 
Men vad bakar en med mjölk? Jag är vegan så även om det blir smör eller grädde är liksom grundproblemet att jag inte vet vad en har dessa till heller egentligen 😅

Pannkakor, där sa du något! Men jag brukar göra på kikärtsspad, fungerar det med komjölk då?🤔

Ja men frågan är ju hur det fungerar med kikärsspad istället för ägg. Men @athena_arabians verkar tycka det går så jag testar. Kanelbullar är krångligt :D

Äsch, i värsta fall får jag väl dricka smeten :D
Jag fattar inte riktigt. Om du är vegan så ska du väl inte dricka smeten eller äta pannkakorna som det är mjölk i? Inte heller kanelbullar. Häll ut mjölken då :confused:
Varför ger nån mjölk till en vegan?
*förvirrad*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 938
Senast: Tantan
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp