Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på mamma. Hon ville komma hit utan att ha något ärende? :cautious:
Har städat och plockat undan. Jag misstänker att mammas plan var att jag ska både städa iordning lite och komma ut i solen för att må lite bättre.
Det värsta är ju att erkänna att det fungerar, jag känner mig lite bättre nu när det är lite ordning hemma, har ignorerat det hela veckan.

Sen ser jag fram emot att träffa mamma utan att hon bara åker iväg direkt för massa ärenden. :)
 
Jag har fått nervösa sammanbrott i serie av att hantera yufkadeg för att göra börek men satan i gatan vad gott det blev! Särbon gav dem 5 av 5 glufsglufs och gömde undan en i bilen så svärfar skulle få smaka (hade han inte gjort det hade han ätit upp den på vägen) :D

Men yufka är inte för de veka kan jag säga :nailbiting:
 
Jag har fått nervösa sammanbrott i serie av att hantera yufkadeg för att göra börek men satan i gatan vad gott det blev! Särbon gav dem 5 av 5 glufsglufs och gömde undan en i bilen så svärfar skulle få smaka (hade han inte gjort det hade han ätit upp den på vägen) :D

Men yufka är inte för de veka kan jag säga :nailbiting:
Du har gjort vad med vad, var min första tanke... :D Googlade - ser gott ut :up: !
 
Jag har fått nervösa sammanbrott i serie av att hantera yufkadeg för att göra börek men satan i gatan vad gott det blev! Särbon gav dem 5 av 5 glufsglufs och gömde undan en i bilen så svärfar skulle få smaka (hade han inte gjort det hade han ätit upp den på vägen) :D

Men yufka är inte för de veka kan jag säga :nailbiting:
Var tvungen att kolla vad det var och jag tänker INTE försöka göra det där. :cautious: räckte gott med att göra melon pan på exakt rätt sätt.
 
Vädret ser mycket mer njutbart än vad det är. Det blåser hårt och kallt på landskapsvårdaren och hans kollegor !

9014AB2A-ADF9-4DBD-B62F-6B443CFA3694.jpeg
 
Är jag knäpp om jag tycker det faktiskt är trevligt att jobba så där? :D Ibland var det en helt fantastisk morgon när en gick av skift kl 6 och körde hem :love:
Nä! Även jag bara kört 3dagar förmiddagar, så skift gillar jag det passar mig perfekt mer än vanligt 7-16 jobb, skulle få spader på det :rofl:
Var SSAB du var på med? Fast annan stad (minns ej) kör kanske samma skift
Är på SSAB i Oxelösund på Biproduktsverket (tar hand om koksavgaserna där), så går av skiftet 06 på torsdag :D
 
Nä! Även jag bara kört 3dagar förmiddagar, så skift gillar jag det passar mig perfekt mer än vanligt 7-16 jobb, skulle få spader på det :rofl:
Var SSAB du var på med? Fast annan stad (minns ej) kör kanske samma skift
Är på SSAB i Oxelösund på Biproduktsverket (tar hand om koksavgaserna där), så går av skiftet 06 på torsdag :D

Japp, SSAB i Borlänge. Jag var operatör och traversförare i varmvalsningen :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 077
Senast: Mineur
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp