Pannkakor?Hjälp! Jag har fått en liter mjölk men jag gillar inte mjölk. Är inte sugen på varm choklad. Vad ska jag göra med den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pannkakor?Hjälp! Jag har fått en liter mjölk men jag gillar inte mjölk. Är inte sugen på varm choklad. Vad ska jag göra med den?
Faktiskt just en Ruger .357, sambon har provskjutit tidigare med en sådan och tyckte den fungerar bäst för honom. Fick se en one of a kind-Maximus med 12 tums pipa också, Rugern var lite fjuttig i jämförelse så att säga.Vad blev det för revolver? Särbon tävlade ju innan vi blev tillsammans och har bla en Ruger .357.
Åh, får en fråga vilka arkiv?Ska åka och handla om en stund. Imorgon blir det arkivbesök! Både Lund och Malmö - hur ska jag hinna ?! Ska också hälsa på faster, så jag tänker baka cupcakes att ta med. Har hittat ett recept som låter ljuvligt, chokladcupcakes med vitchokladfrosting. Tyvärr med philadelphia-ost i frostingen, och då brukar jag inte få ihop den utan den blir rinnig.... Men SKA utmana mig själv idag och testa igen....
Att ha mjölk (som jag tolkar att du ska) i och byta ut ägget mot kikärtsspad tillför inget annat än att du måste använda mer mjöl för att binda ihop smeten.Ja men frågan är ju hur det fungerar med kikärsspad istället för ägg. Men @athena_arabians verkar tycka det går så jag testar. Kanelbullar är krångligt
Malmö stadsarkiv och Arkivcentrum Syd i Lund ! Ska leta efter äldre polisrapporter på båda ställen faktiskt.Åh, får en fråga vilka arkiv?
Åhå, då kanske jag testar utan kikärtsspadet! Aldrig haft bakpulver i innan, är det för att hålla ihop dem mer? Borde det inte göra motsatsen?Att ha mjölk (som jag tolkar att du ska) i och byta ut ägget mot kikärtsspad tillför inget annat än att du måste använda mer mjöl för att binda ihop smeten.
Äggfria "vanliga" pannkakor görs på mjölk/mjölkfritt alternativ, mjöl, salt, bakpulver och lite smält margarin.
Arkivcentrum Syd är så mysigt, och de är himla trevliga där. Lycka till!Malmö stadsarkiv och Arkivcentrum Syd i Lund ! Ska leta efter äldre polisrapporter på båda ställen faktiskt.
Åhå, då kanske jag testar utan kikärtsspadet! Aldrig haft bakpulver i innan, är det för att hålla ihop dem mer? Borde det inte göra motsatsen?
Tack för tips! Jag gillar inte fras så skippar nog bakpulvret dåDet är för att få lite jäseffekt och lite fras som man annars får av ägget. Det som håller ihop smeten är mjölet och generellt så brukar jag göra äggfri pannkakssmet lite tjockare än om jag har ägg i för att de ska hålla ihop bättre när man vänder dem, viker och tar dem från pannan.
Fraset blir bara ute i kanten men du får uppdatera hur det blir, känns som det kan bli väl "degigt" utan jäseffekt, även om de är genomstektaTack för tips! Jag gillar inte fras så skippar nog bakpulvret då
Degigt är precis det jag gillar med pannkakorFraset blir bara ute i kanten men du får uppdatera hur det blir, känns som det kan bli väl "degigt" utan jäseffekt, även om de är genomstekta