Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig lördag med sol och jag har hittat lökar som är påväg upp i trädgården :love: Lilla bruna har fått hoppa lite och jag gläds åt att banan är i perfekt skick redan nu februari. Den stora frågan nu är om jag ska hänga på buke eller se någon film.
 
Tvärtom här, eller alltså vet ju att man såklart ska ha balansen med sig i bomlös men varierar säkert mellan modellerna. Min bomlösa pfiff är djup som en westernsadel typ så det är helt annorlunda att rida I den och i hoppsadeln som känns mer uppepå såklart. Åh vad härligt det låter! Hoppas flytten blir så bra som möjligt! 😍

Min bomlösa (sensation) är som att rida barbacka i princip. Speciellt med en häst med väldigt rörlig rygg. :crazy: I hoppsadeln kan jag stå i perfekt balans i lätt sits och låta henne skutta precis hur hon vill. Jag har märkt att hon blir lugnare av att galoppera en massa när det blåser, men då gäller det ju att underlaget är bra också. Så det kommer bli så bra sen.:love:
 
Okeeej. Är på väg hem från Danmark men hittills har det gått sådär. Inställt tåg och ersättningsbuss pga stormen Otto. Sedan bad en passagerare om att bli avsläppt i Halmstad för att hen skulle hoppa på tåget som tydligen gick trots allt. Men det försenade oss ytterligare så vi missade vår anslutningsbuss. Vi kunde dock ta en annan buss 20 min senare, men från ett annat företag så vi fick betala för nya biljetter (ska kolla upp om det är möjligt med kompensation…).

Precis som vi kommit på sista bussen och pustat ut panikbromsade bussen mitt på motorvägspåfarten och började sedan backa. Nu har vi precis backat tillbaka längs hela påfarten och jag har inte en susning om vad som pågår 😅

Just nu känner jag bara Jag. Vill. Hem. :sleep:
Vi överlevde hela resan hem och har hunnit äta middag och fixa lite andra praktiska saker :)

Har fortfarande inte en aning om varför bussen backade längsmed hela påfarten men föraren måste sett något som inte vi såg från övervåningen.

Så skönt att vara hemma igen! :love:
 
Jag har haft en riktigt fin dag, i motsats till förra lördagen som var hemsk.
Men har återhämtat mig under veckan och idag känner jag mig som mig själv igen.

Dagen bestod av sol, fin promenad och lunch i Alingsås. På vägen dit gick vi på några loppisar och stannade till vid Nääs och kollade konsthantverk.
Sedan åkte vi hemåt och lagade och åt mycket god mat och tittade på melodifestivalen.

Imorgon ska jag in till stan och se några konstutställningar jag inte hunnit se ännu.
Och på kvällen blir det skogsträningen igen, jag är peppad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 891
Senast: Tantan
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp