Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bakat bröd. De är just nu i ugnen. Alltså, jag måste ha slagit huvudet. Jag bakar aldrig liksom.

Men i ärlighetens namn har jag plötsligt lugn och ro i mitt liv, vilket framkallar sidor hos mig som ... jag i och för sig inte vet om jag gillar. Typ intresse för att stå framför spisen....

Det i sin tur är å andra sidan bra då jag ju flyttat, har induktionshäll och inbyggnadsugn (från IKEA) som jag inte kan och synmottagningen har ännu inte varit här. Gissa hur svårt det är att laga mat när jag inte ser vad jag gör och inte vet hur prylarna fungerar. Så jag trevar mig försiktigt fram, i ugnen har jag testat muffins en gång, vilket inte blev bra, samt kycklingfilé, vilket jag hade kunnat använda som mordvapen. Nu är det bröds tur att få sätta livet till. Blir det bra har jag ju billigt morotsbröd. Blir det ännu två mordvapen har jag inte förlorat allt för mycket pengar! Jag brukar inte tillaga mordvapen att äta, men just nu innan jag lärt mig prylarna blir det rätt dåligt i stort sett alla försök, utom faktiskt korvstroganoffen och risen häromdagen som tur var! Och, jag har bränt mig på en platta som precis var i gång eftersom jag satte handen på den utan att mena det, såg inte att den var igång och är inte van vid att ha en spis vid köksbänken så....

Önska bröden lycka till i min vård :D
 
De är ju inte vackra så att de skulle vinna Miss Bread, men de smakar desto bättre!

331948753_763993888486397_6463921434214939812_n.jpg
 
Den här manicken från 1997 (jag fick den av mamma i 17 års present när jag flyttade hemifrån!) rev morötterna åt mig, en bra maskin, men har man ingen diskmaskin är man nog gärna lite bekväm och drar fram rivjärnet istället :D Men jag är 43 detta året så min kära maskin har ju ändå en del år bakom sig!

331923334_511353420935723_6556580643133699673_n.jpg
 
Sitter har och hackar istallet for att ga ut i koket och starta en deg till semlor innan barnbarnen kommer. De kan garna fa hjalpa mig att fylla semlor (till sig sjalva och sina foraldrar:sneaky:) men till oss gor nog jag det!:p Att gora bullarna sjalv ar ocksa enklare, sa om jag bara kan gora tillrackligt manga sjalv sa kan vi gora en annan deg de kan vara med och kladda med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp