Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på tåget hem från en urmysig helg i en liten kuststad i Northumberland där jag hyrde ett hus tillsammans med 6 kompisar från universitetstiden. Vi ses väldigt sällan allihop samtidigt eftersom det är svårt att synka 7 olika personers scheman och geografiska positioner, men när det väl blir av har vi så fruktansvärt trevligt ihop :love: Massor av skratt, prat, promenader, mys framför brasan, brädspel, mat, vin, cocktails och diverse godsaker. Alla hade tagit med sig ingredienser till en cocktail var som man sedan gjorde åt de andra, vilket var en kul grej! Känns så himla fint att vi hållit ihop under alla dessa år, trots att det är 8-9 år sedan vi tog examen.

Nu ska jag hem och packa upp & packa om, för imorgon förmiddag bär det av till Sverige 😅
 
Ser fruktansvärd ut i håret. Borde beställa tid. Men förra ggn var jag missnöjd med allt. Och jag vet inte vad jag ska ha för färg.
 
Väntar på att min lunch/middag ska bli klar. Återigen glömt av/struntat i att äta.
22 000 steg.+ Långtur på hästryggen inte undra på att humöret är i bott och jag är trött.
4 matlådor kommer det bli iallafall så då får jag se till att äta.
Trött på att vara vuxen och ha hand om allt.
2 nöjda hundar här iallafall efter aktiviteter och varsitt ben. Känns bra i mattehjärtat
 
För det första fick jag en kram av mamma! Det händer typ aldrig, cirka en gång vart tredje år. Det var väldigt trevligt.
För det andra hade hon sin gitarr med sig, för hon tyckte att jag kanske ska distrahera huvudet lite.
För det tredje hade hon med sig en hel willys-påse full med böcker om hur man tar svåra samtal, hur man hanterar dåliga chefer, med mera. Hon hade läst dem när hon blev råmobbad på jobbet för 20 år sedan och ville att jag skulle titta igenom dem för att se om jag inte kunde få några tips.
Sedan hade vi trevligt och pratade om både kul och allvarliga saker i flera timmar.

För det fjärde - hon sa "puss och kram" som avslutningsfras när hon ringde för att säga att det gått bra att köra hem.

Jag fattar knappt vad som hände? Så här är min mamma aldrig. Hon har alltid varit hård och kall och logisk.
Men det spelar ingen roll, nu känns det mycket lättare! (och väldigt förvirrat gentemot mamma!)
 
Det är inte problemet :meh: ;)

Hur går det med libren?

Den fortsätter pipa men faktiskt inte lika mycket. Nu kan det ha att göra med att jag glömde den i datorrummet när jag gick och la mig. Men uppenbarligen åt jag för många klementiner igår så nu mår jag illa och hulkar. Så nu äter jag ingenting, vilket inte heller är optimalt, även om den ännu inte piper för att det är för lågt. Vet inte om jag vågar ta nattinsulin.
 
Sitter på tåget hem från en urmysig helg i en liten kuststad i Northumberland där jag hyrde ett hus tillsammans med 6 kompisar från universitetstiden. Vi ses väldigt sällan allihop samtidigt eftersom det är svårt att synka 7 olika personers scheman och geografiska positioner, men när det väl blir av har vi så fruktansvärt trevligt ihop :love: Massor av skratt, prat, promenader, mys framför brasan, brädspel, mat, vin, cocktails och diverse godsaker. Alla hade tagit med sig ingredienser till en cocktail var som man sedan gjorde åt de andra, vilket var en kul grej! Känns så himla fint att vi hållit ihop under alla dessa år, trots att det är 8-9 år sedan vi tog examen.

Nu ska jag hem och packa upp & packa om, för imorgon förmiddag bär det av till Sverige 😅
Är det så länge sedan du var klar på universitet?! O_o Tiden går fort!
 
Den fortsätter pipa men faktiskt inte lika mycket. Nu kan det ha att göra med att jag glömde den i datorrummet när jag gick och la mig. Men uppenbarligen åt jag för många klementiner igår så nu mår jag illa och hulkar. Så nu äter jag ingenting, vilket inte heller är optimalt, även om den ännu inte piper för att det är för lågt. Vet inte om jag vågar ta nattinsulin.
Långtidsverkande ska man alltid ta.

Hur fungerar Libren? Aldrig haft nån trodde det var en sån man scannade på pluppen på armen för att se värden.
Är den som dexcom och larmar till mobilen? *nyfiken*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
33 544
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp