Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en orimligt usel dag och har stundtals känt mig omringad av fullkomligt obegripligt korkade människor. (Nej, inte de intagna. De var som vanligt.)

Nu ska jag duscha, packa upp, packa ner, ta undan den sista tvätten och sen äntligen äta. Har nämligen inte ätit något idag. Någon jävla idiot tyckte nämligen att min rejäla hink med kvarg plus en energidryck var något jag kunde vara utan :mad:
Tog någon annan din mat? Jo det är ju på din arbetsplats man är expert på att sno saker... nu är vi inte många på mitt jobb men ibland är det tur att alla äter samtidigt...
 
Åh herregud. Jag är/lider med dig. Dåliga inläsare utgör en allvarlig hälsorisk. Plötsligt känns stubinen max tre millimeter lång.

Värst var ju när jag lyssnade på alla Britta & Silver-böckerna i sträck; inläsarna hade ingen koll på varken hästar eller inläsning och jag slets mellan böckernas über-myskänsla och den rad av akuta stressymtom jag började uppvisa.

Jag skulle gärna skriva en lista på allt jag störde mig på. Samtidigt försöker jag tänka att det måste bero på att inläsning är en sjukt prispressad bransch och man måste ta sig igenom texten i ett jäkla tempo, inte har tid för omtagningar eller googlingar av 🤬🤬🤬 facktermer man uppenbarligen inte har den 🤬🤬🤬 koll på. Ahem. Dock ingen ursäkt/förklaring för att man liksom bara är dålig på att läsa högt, som i ditt exempel.

Numera lyssnar jag på en preview innan jag köper ljudboken. Hugh Bonneville är bäst hittills.
Tack! Och beklagar. Tror hon var lite för mån om att inte råka säga hon/han och var ovan vid pronomenet så att det blev en överdriven betoning av det. Liksom när ett ord är ovant så uttalas det mer noggrant och utan koartikulation vilket känns stelt.

Jag har precis börjat använda myndigheten för tillgängliga mediers inläsningar dvs talböcker och inte ljudböcker. Hittills är detta det enda som stört mig och har har inte alls haft samma frekvens av att måsta avsluta bok pga uppläsare som förtar bokmagin. :up: Hoppas att trenden fortsätter.




För övrigt prokrastinerar jag att fixa min dosett och sova. Vilket jag alltid gör på måndagar. Dålig tradition. Tar nu tag i mitt liv i det hänseendet. 💊

Gonatt allihop!
 
Ska försöka ta mig från soffan till sängen. Trött och har sjukt stel rygg. Jobbet idag var mycket mer intensivt än vad det brukar vara, och imorgon ska jag till mitt andra jobb för att hjälpa dem pga kaos så eh, ja... Hur kan det bara vara måndag? :rofl:
 
Jag sitter och lyssnar på ljudbok som faktiskt är spännande och tycker det är synd att jag snart måste sova. Samtidigt velar jag över om jag ska ta min tablett Mirtazapin eller ej. Borde förstås då jag fått den utskriven av en anledning, men när jag tar den blir kroppen så tung och typ värkig och jag blir liksom seg. Skulle kunna skriva trött men det stämmer inte, nätterna är inte bra längre. Men jag har gräsligt svårt att komma ur sängen på morgonen numera, som jag aldrig haft oavsett hur lite jag sovit och hur trött jag är.

Vilket jävla rävgift det är alltså!
 
Alltså inlägget och så reklamen under…blev lite förrvirrad för såg inte att det va reklam…. :cautious:
853AD103-2875-4925-A3D9-931919CA1B15.webp
 
Det undgick ju inte ungkatten att jag öppnade ett paket nötfärs till lasagnen....Såååå sugen så han (och honkatten med såklart) fick lite att kalasa på 🥰. Köksbordet sitter han ofta på och spanar när man lagar mat- nyfiken katt såklart 😅. Lite för nyfiken när han sträckte sig upp mot bordet och sträckte en tass när jag rullade semmelbollarna där så sambon fick ta med honom upp och stänga dörren till trappan så jag fick rulla ifred, livet med katt (-er) 😅🥰.
 
Det undgick ju inte ungkatten att jag öppnade ett paket nötfärs till lasagnen....Såååå sugen så han (och honkatten med såklart) fick lite att kalasa på 🥰. Köksbordet sitter han ofta på och spanar när man lagar mat- nyfiken katt såklart 😅. Lite för nyfiken när han sträckte sig upp mot bordet och sträckte en tass när jag rullade semmelbollarna där så sambon fick ta med honom upp och stänga dörren till trappan så jag fick rulla ifred, livet med katt (-er) 😅🥰.
Jag brukar erbjuda köttrens färs och sånt när jag skär kött men icke kattmat tydligen...
 
Bah, somnade på soffan. Vaknade för en halvtimme, heja, nu ska jag gå och lägga mig igen. Kollade dessutom termometern, -1.8 så det blir rolig isgata imorgon. Hmmph.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 253
· Visningar
34 797
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp