Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade mått otroligt dåligt.

Otroligt dåligt?
Miljontals människor har inte ens rent vatten att dricka. Fattar att det är najs att duscha men klart man klarar sig en vecka utan att duscha om man skulle bli tvungen.
Vi är så extremt bortskämda idag. Lite samma som att säga att man skulle svälta ihjäl om man inte fick mat en dag. Naturligtvis skulle man ju inte det.
 
Otroligt dåligt?
Miljontals människor har inte ens rent vatten att dricka. Fattar att det är najs att duscha men klart man klarar sig en vecka utan att duscha om man skulle bli tvungen.
Vi är så extremt bortskämda idag. Lite samma som att säga att man skulle svälta ihjäl om man inte fick mat en dag. Naturligtvis skulle man ju inte det.
Jag kan vara galet hungrig trots att det finns folk som svälter. Jag säger inte att jag svälter ihjäl. Och jag säger inte att jag skulle dö av att inte duscha.
Jag är galet törstig en varm sommardag trots att det finns folk som dör av brist på vatten.
Jag kan gruva mig för att städa även fast det finns hemlösa.
Och ja jag skulle må dåligt om jag inte fick duscha på en vecka.
Du får tycka vad du vill om det.
 
Fick sålt en bok idag plus att biblioteket beställde uppföljaren. Sedan fanns det några som var intresserade men inte kunde bestämma sig för köp. Om det är något som jag har lärt mig med att försöka sälja böcker så är det att avståndet mellan intresse och köp kan vara VÄÄÄÄÄÄLDIGT långt..... 🤪
 
Jag kan vara galet hungrig trots att det finns folk som svälter. Jag säger inte att jag svälter ihjäl. Och jag säger inte att jag skulle dö av att inte duscha.
Jag är galet törstig en varm sommardag trots att det finns folk som dör av brist på vatten.
Jag kan gruva mig för att städa även fast det finns hemlösa.
Och ja jag skulle må dåligt om jag inte fick duscha på en vecka.
Du får tycka vad du vill om det.

Men OTROLIGT dåligt? Det är kraftord för mig.
Får inte ihop det, men det kanske är olika hur man uttrycker sig.
Har sett folk skriva här att de har otrolig eller outhärdlig värk. Det hade jag nog inte sagt ens när jag låg inlagd på IVA. Kanske en språklig grej? Att må OTROLIGT dåligt av att inte duscha på en vecka känns... utopiskt liksom.
 
Otroligt dåligt?
Miljontals människor har inte ens rent vatten att dricka. Fattar att det är najs att duscha men klart man klarar sig en vecka utan att duscha om man skulle bli tvungen.
Vi är så extremt bortskämda idag. Lite samma som att säga att man skulle svälta ihjäl om man inte fick mat en dag. Naturligtvis skulle man ju inte det.

Absolut ... men ...
Det ar okay att kalla mig bortskamd ... men att saga att det ar bortskamt att ma daligt om jag inte far duscha tycker jag inte ar okay. Jag skulle absolut overleva och aven overleva en vecka till utan dusch ... men jag skulle definitivt inte ma bra psykiskt.
 
Absolut ... men ...
Det ar okay att kalla mig bortskamd ... men att saga att det ar bortskamt att ma daligt om jag inte far duscha tycker jag inte ar okay. Jag skulle absolut overleva och aven overleva en vecka till utan dusch ... men jag skulle definitivt inte ma bra psykiskt.

Jag har ju inte sagt att ngn är bortskämd bara att vi generellt ÄR bortskämda. Bara att jag inte fattar detta med att man mår OTROLIGT dåligt av att inte duscha dagligen. Men visst ... tydligen är det helt olika hur man uttrycker sig
 
Jag har ju inte sagt att ngn är bortskämd bara att vi generellt ÄR bortskämda. Bara att jag inte fattar detta med att man mår OTROLIGT dåligt av att inte duscha dagligen. Men visst ... tydligen är det helt olika hur man uttrycker sig
Jag har ingenstans skrivit otroligt dåligt av att inte få duscha dagligen! Jag skrev otroligt dåligt om jag inte får duscha på en vecka.
 
Says the kettle to the pot.

Du verkar väldigt utåtagerande idag, i fler trådar än den här. Hur är det egentligen?
Du får gärna förklara citatet ovan.
Kul att bli kallad utåtagerande för att man har åsikter som inte passar.
Ett tips är ju att hoppa över dom om det är jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
37 004
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp