Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som provat tälta eller fjällvandra liksom? En vecka utan en varm dusch under rinnande vatten dör ingen av i I-världen heller, en del gör det till och med som nöje.
Hur duschade du när vattnet sinade? Alltså vi hade en hink med vatten bredvid toan för att kunna spola (och nej det gjordes inte heller varje gång man gick på toa). Man får anpassa sig till rådande förhållanden.
Fast det går ju åt andra hållet också. Att uttrycka att en vecka utan dusch är något hemskt och något en aldrig skulle må dålig av medan det finns folk som lever så hela tiden helt utan att vara det minsta ohygieniska. Även normalrika människor i västvärlden. Om det inte var som en pik kunde det ju få förbli osagt tänker jag.Absolut! Personligen finner jag dock inget noje i det och har sett till att husbussen har en bra dusch.
Med en hink vatten bredvid tvatthon i badrummet, en i koket, och en bredvid toan. Nar vi antligen fick mer an gallon flaskor (4 liter) med vatten fran affaren. Det levererades med tankbil ... och var nastan kokande nar stora kar/tankar fylldes pa.
Vad jag inte riktigt forstar ar hur ni ens kan ifragasatta hur andra upplever nagot som ar en psykisk kansla? Om ni tycker att nagot ar helt okay ... men nagon annan sager att det inte ar sa for den personen ... Varfor har ni ratt och de som tycker att det inte ar okay fel? Kan ni verkligen inte se att bada synsatten ar helt okay?
Men det är ju inte ens advent! Taaaa det lugnt.Nu MASTE jag stiga upp fran stolen Jag MASTE gora klart barnbarnen's julkalendrar och sedan MASTE jag se till att julgranen kommer upp och atminstone det mesta av julpyntet. Nu ar Thanksgiving bara ett minne och det ar dags att pynta for Jul!
Tog också en dusch. En lååång... är lite rädd att jag spolade ur typ hälften av färgen jag pluttat i.Apropå dusch så har jag just tagit en och nu tittar jag på På spåret ska nog fortsätta med pappas böcker sedan, bara den sista av de fyra bokhyllorna jag skulle ta kvar.
Hela 3,5 h kvar till 1'a adventMen det är ju inte ens advent! Taaaa det lugnt.
Meh! Jag trodde det var första söndagen i December.Hela 3,5 h kvar till 1'a advent
Hela 3,5 h kvar till 1'a advent
Har varit hemma sjuk med bihåleinflammation från helvetet hela veckan = småadventfixat lite varje dag.Hade också satt upp julstjärna och ljusstake idag om jag bara orkat gå ner till förrådet. Har spenderat för mkt tid på att hänga i källaren idag Får ta det imorgon, måste vara adventskänsla när gästerna kommer
Fyra söndagar före julafton, så det beror på vilken veckodag julafton infaller påMeh! Jag trodde det var första söndagen i December.
Fyra söndagar före jul. Vi hade samma diskussion i familjen häromdagen...Meh! Jag trodde det var första söndagen i December.
Vi skrev typ samtidigt...Fyra söndagar före julafton, så det beror på vilken veckodag julafton infaller på
Fyra söndagar före julafton, så det beror på vilken veckodag julafton infaller på
Här firas ju inte advent överhuvudtaget och jag har inte brytt mig sedan jag var en liten palt, så det är lite fult av dem att inte hålla på enkla regler tycker jag! Lämna November ifred!Fyra söndagar före jul. Vi hade samma diskussion i familjen häromdagen...
Erkänner att jag skyndade mig lite för att hinna förstVi skrev typ samtidigt...