Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som provat tälta eller fjällvandra liksom? En vecka utan en varm dusch under rinnande vatten dör ingen av i I-världen heller, en del gör det till och med som nöje. :)

Absolut! Personligen finner jag dock inget noje i det och har sett till att husbussen har en bra dusch.

Hur duschade du när vattnet sinade? Alltså vi hade en hink med vatten bredvid toan för att kunna spola (och nej det gjordes inte heller varje gång man gick på toa). Man får anpassa sig till rådande förhållanden.

Med en hink vatten bredvid tvatthon i badrummet, en i koket, och en bredvid toan. Nar vi antligen fick mer an gallon flaskor (4 liter) med vatten fran affaren. Det levererades med tankbil ... och var nastan kokande nar stora kar/tankar fylldes pa.

Vad jag inte riktigt forstar ar hur ni ens kan ifragasatta hur andra upplever nagot som ar en psykisk kansla? Om ni tycker att nagot ar helt okay ... men nagon annan sager att det inte ar sa for den personen ... Varfor har ni ratt och de som tycker att det inte ar okay fel? Kan ni verkligen inte se att bada synsatten ar helt okay?
 
Absolut! Personligen finner jag dock inget noje i det och har sett till att husbussen har en bra dusch.



Med en hink vatten bredvid tvatthon i badrummet, en i koket, och en bredvid toan. Nar vi antligen fick mer an gallon flaskor (4 liter) med vatten fran affaren. Det levererades med tankbil ... och var nastan kokande nar stora kar/tankar fylldes pa.

Vad jag inte riktigt forstar ar hur ni ens kan ifragasatta hur andra upplever nagot som ar en psykisk kansla? Om ni tycker att nagot ar helt okay ... men nagon annan sager att det inte ar sa for den personen ... Varfor har ni ratt och de som tycker att det inte ar okay fel? Kan ni verkligen inte se att bada synsatten ar helt okay?
Fast det går ju åt andra hållet också. :) Att uttrycka att en vecka utan dusch är något hemskt och något en aldrig skulle må dålig av medan det finns folk som lever så hela tiden helt utan att vara det minsta ohygieniska. Även normalrika människor i västvärlden. Om det inte var som en pik kunde det ju få förbli osagt tänker jag.
Det finns ju hemskt många andra sätt att tvätta sig på utan att stå under ständigt rinnande vatten.
 
Nu MASTE jag stiga upp fran stolen 😖 Jag MASTE gora klart barnbarnen's julkalendrar och sedan MASTE jag se till att julgranen kommer upp och atminstone det mesta av julpyntet. Nu ar Thanksgiving bara ett minne och det ar dags att pynta for Jul!
 
Jag hade för övrigt så roligt med vår yngste kollega idag. Han är sjutton år och så jäkla framåt och kul (och snäll), men han gillar att prata. Han är inte heller särskilt stor men försöker bulka.
Idag klämde han helt apropå ur sig:
"I sorta think I could take any girl in a fight (But I would never fight a girl!) and then I started thinking - but what about Sel? And figured that maybe not. Very unfortunate."
"Are you trying to tell me I'm butch or something?"
":o:angel:"
 
Hade också satt upp julstjärna och ljusstake idag om jag bara orkat gå ner till förrådet. Har spenderat för mkt tid på att hänga i källaren idag 😅 Får ta det imorgon, måste vara adventskänsla när gästerna kommer
Har varit hemma sjuk med bihåleinflammation från helvetet hela veckan = småadventfixat lite varje dag.

I normala fall hade jag swoshat genom huset och fixat allt typ nu :D
 
Fyra söndagar före julafton, så det beror på vilken veckodag julafton infaller på :up:

Fyra söndagar före jul. Vi hade samma diskussion i familjen häromdagen...
Här firas ju inte advent överhuvudtaget och jag har inte brytt mig sedan jag var en liten palt, så det är lite fult av dem att inte hålla på enkla regler tycker jag! Lämna November ifred! :cautious: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 328
· Visningar
36 800
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp