Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här firas ju inte advent överhuvudtaget och jag har inte brytt mig sedan jag var en liten palt, så det är lite fult av dem att inte hålla på enkla regler tycker jag! Lämna November ifred! :cautious: :D
Åh? Har inte ens tänkt på om advent som fenomen finns i andra länder :o
Fast iofs så beror det kanske på vad man menar med firar, det är ju mera tända ett ljus och fika kanske.
...
Ah.
Fika :idea:
Det förklarar hela saken :up:
 
Åh? Har inte ens tänkt på om advent som fenomen finns i andra länder :o
Fast iofs så beror det kanske på vad man menar med firar, det är ju mera tända ett ljus och fika kanske.
...
Ah.
Fika :idea:
Det förklarar hela saken :up:
Här har ingen någon aning om advent. Kalendrar finns, men bara som försäljningsjippon inför jul. Jag ar aldrig hört någon prata om söndagar, tända ljus eller stakar eller någon väntan. :) Inget adventspynt heller.
 
Jag tycker att det är väldigt mysigt, lyser upp mörkret i vintern. Är väl något som svenskar kanske behöver med de mörka timmarna :laugh::D
Fast så gott som alla svenska hur har ju fönsterlampor oavsett, man byter bara ut dem mot "mysbelysning". ;)
Men det är trevligt att folk tycker det är trevligt, jag tycker bara det är så himla skönt att slippa ännu en grej ovanpå julhetsen
 
Jag firar inte jul men tycker det är mysigt att få upp stjärna och ljusstake!
Jag känner inte alls känslan. För mig förmedlar den mest en massa stress när det börjar tändas flera veckor före jul - däremot gillar jag lukten av "julkryddorna" som förekommer i många produkter just nu så jag bidrar ju också. :D
 
Åh? Har inte ens tänkt på om advent som fenomen finns i andra länder :o
Fast iofs så beror det kanske på vad man menar med firar, det är ju mera tända ett ljus och fika kanske.
...
Ah.
Fika :idea:
Det förklarar hela saken :up:
Första advent firas sedan 30 år tillbaka med först globen horseshow sedan Stockholm horseshow och nu för tiden sweden internationell horseshow.......
 
Tittar på Wednesday på Netflix. Lillen haltar på höger fram och jag blev krasslig igår och försov mig till halv ett idag - vi behöver med andra ord helt klart en vilodag. Så planerna för dagen ställdes in och planerna för morgondagen skalades av, och nu har vi det bara mysigt🦇🕷️🕸️
@athena_arabians har du börjat kolla?
Har du binge-tittat eller hur gör du?
Här har vi tittat på ~ett avsnitt/dag och har tittat på avsnitt 3 idag :love:
 
Vi kastade upp julbelysningen ikväll! Har ett hjärta i sovrummet, stjärna i köket och adventsstake och kula i vardagsrummet :up:
Är det allt :eek:
Här är det stjärnor i hall, rum och juniorens rum, 3 stakar i köket, 1 i juniorens rum (där är kukstaken tingad), Humle och Dumle pryder sovrummet och en stor girlang med kulor, paket och belysning i hallen... :o Jag älskar advenstljus och julpynt :angel:
 
Är det allt :eek:
Här är det stjärnor i hall, rum och juniorens rum, 3 stakar i köket, 1 i juniorens rum (där är kukstaken tingad), Humle och Dumle pryder sovrummet och en stor girlang med kulor, paket och belysning i hallen... :o Jag älskar advenstljus och julpynt :angel:
Har inga fler fönster! Eller ja, i badrummet. Men det är ju frostat och så går det inte att hänga något :D
 
Fast så gott som alla svenska hur har ju fönsterlampor oavsett, man byter bara ut dem mot "mysbelysning". ;)
Men det är trevligt att folk tycker det är trevligt, jag tycker bara det är så himla skönt att slippa ännu en grej ovanpå julhetsen
Inte jag. Eller ja, jag har två lampor uppe men inga glödisar i och därmed inte tända alls, för dyrt med fönsterbelysning och för få uttag till det också. Till jul/advent sätter jag upp stakar.
 
Har du binge-tittat eller hur gör du?
Här har vi tittat på ~ett avsnitt/dag och har tittat på avsnitt 3 idag :love:
Vi har kommit så långt som till halva avsnitt 2, och det börjar bli himla spännande! Hittills imponerad av manusförfattarna. Kommer nog inte riktigt komma ikapp er idag dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp