Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fördelen med att kolla horseshow en väldigt trött dag är att jag kollat typ hela dagen (till och från) och ändå bara konsumerat halva dagens dressyrsändning, har allt annat kvar. :rofl: Planerar samma schema imorgon.
 
Jag hade inte fixat det.

Jodå! Självklart hade du fixat det.

AA58F99D-FACF-49E6-98C5-2B74E1F3B6DF.jpeg
 
Haft jordens slappdag och det var SÅ välbehövligt! 😍
Fick äntligen tummen ur och gjorde boba tea för första gången. Sjukt gott tyckte jag! Sambo såg mer ut som om han skulle spy. :laugh:
Jag blev extremt besviken första gången jag provade på boba tea :rofl: för jag kom nämligen ihåg att för flera år sedan så fanns det en butik ett kort tag som hade bubbel te med liknande bollar, bara det att de bollarna sprack i munnen och var fulla av vätska. Tänkte att gud vad roligt att de har kommit tillbaka, de vill jag prova igen! :idea::up:
Gissa min överraskning och besvikelsen när jag fick totala motsatsen i min mun :arghh::rofl:
 
Jag blev extremt besviken första gången jag provade på boba tea :rofl: för jag kom nämligen ihåg att för flera år sedan så fanns det en butik ett kort tag som hade bubbel te med liknande bollar, bara det att de bollarna sprack i munnen och var fulla av vätska. Tänkte att gud vad roligt att de har kommit tillbaka, de vill jag prova igen! :idea::up:
Gissa min överraskning och besvikelsen när jag fick totala motsatsen i min mun :arghh::rofl:
Det finns väl två olika sorters ’pearls’, de av tapioca och så popping boba. Hoppas du får testa de du drömde om, tycker de är roliga ☺️
 
https://www.cremashop.se/sv/info/guide/vad-ar-bubbelte

Jag gjorde på icke smaksatta tapioka-pärlor, svart te, farinsockersirap, mjölk och lite, lite grädde.
Himla udda konsistens på tapioka-pärlorna.
För udda för mig :cautious: tänkte på typ gummi, om man tänker på geleråttor så är de nästan lite hårdare än dem? 🤔
Fast det kan vara smaken på de jag fick som påverkade mig, de var nästan lite beska på något vis.
 
Plaskat mig igenom diskberget. Så är trevligt blöt. Bara en kastrull kvar som står och löser upp det sista med diskmedel. Torkade även, vilket gör mig nöjd eftersom annars så står högen kvar och tar upp en del av köket (har ett yttepytte walk-in kök). Nu ta itu med arbetsrummet men tar en liten paus och funderar på middag. Idag är en sådan dag när jag är hungrig men inte vet vad jag ska äta. Och eftersom allt är rent så vill jag inte smutsa ner något igen.

Kanske bara koka spaghetti och äta det med chilig tomatsås och något till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
37 096
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp