Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok så efter typ en kvarts betänketid kommer något ljushuvud på att öh, vi ska backa och byta spår för att köra om. Men då är det för sent. Tack för att det är mindre än en vecka kvar nu med dessa tågbyten från helvetet. Och sedan en pendlingstid på 40 min enkel väg i stället för två timmar (eller mer när något havererar som idag).
 
Puh! Är jättetrött. Det gick bra på vc. Lite kul under EKG-t, det var en sska och en elev, när de satt och kollade på kurvan så sa sskan varje gång jag kände ett annorlunda slag: ”nu!”, precis när jag kände slaget.
Fick träffa läkare sen och h*n sa att det är normala dubbelslag (extraslag?) så jag ska avvakta o se om de blir bättre/värre och höra av mig till min ordinarie läkare om jag vill få det utrett vidare.
Känns lite bättre nu. :)

Ser Efter fem.
 
Har haft möte och ”osökt” styrt in samtalet på Toulouse Lautrec. Fick nu ett mail där en person tackade för detta inspel och tyckte det var mkt intressant 😆

Sitter nu hemma och väntar på att gå med massa skit till mobila miljöstationen. Vill egentligen äta löjrom men får njuta efter att detta är utfört.

Imorgon ska jag måla!
 
Känner mig helt slut som artist. Sabla väder! Ömsom kallsvettats, ömsom varmsvettats och nu tänker jag lägga mig för jag fryser. Kommer drömma om varma bad! :arghh:

Åkte tidigt i morse för att hämta ett släp, kommer fram och det är helt översnöat men jag köper ett par presenningar och stressar iväg för att hämta ett ton hö. Väl framme, håller tiden och allt frid och fröjd. Jag sopar av snön som är i släpet med armar och händer, plaskvåta handskar som resultat. :meh: Breder ut presenningen, får höet lastat, på med spännband och en halvspännande resa hem via moddiga vägar men tack och lov lite trafik. Var ända nere på 25 km/h stundtals för att inte modden skulle styra mig av vägen i kurvorna.

Väl hemma körde vi in 500 kg i grannens maskinhall och de andra 500 kg skulle in i hagen. En massa dåligt ensilage i foderbordet kastades ut och sen skulle höet in istället. Grannen är ofärdig så han satt mest i traktorn. Balen är för stor för att kunna lyftas in som den är, så efter att jag slitit med att kasta ut ensilaget fick jag slita med att lasta in höet. Höboss överallt, känns som jag andats in en höbal i lungorna innan jag var klar. Allt fick inte plats utan det kördes upp till stallet och jag fick släpa in det där medan jag skickade hem grannen med traktorn och tackade så mycket för hjälpen.

Hästarna blev glada över att få lite hö att knapra på medan jag körde tillbaka släpet och sålde tillbaka presenningen jag inte behövde. Hämtade upp lite mat på vägen hem. Klädde på hästarna vintertäckena och sen trevade vi oss ner till hagen i mörkret där de fick morötter och sedan sprang de iväg medan jag samlade ihop resterna av mig själv och körde hem. Nu har vi alla ätit, jag och hundarna har delat på lite pepparkakor, kollat film och som sagt, jag är slut som artist och ska lägga mig med värmefilten. Stått utomhus och borstat igenom håret för att få bort det sista av höet innan sängen.

Jäklar var all denna blötsnö tar på krafterna att halka runt i. 😰 🥶
 
Jag bestämde mig för att sälja av lite prylar på min akvarieförenings Storauktion nu lördag ändå.
Så jag har gått igenom (inte allt...) och anmält grejer. Blev en hel del, och kunde ha fortsatt anmäla ett tag till... En i styrelsen är snäll och hämtar upp mig + prylar på lördag morgon. Och sedan ska jag jobba på Fasta bordet, vilket är rätt så skönt för den biten kan jag
Så nu har jag skrivit ut alla etiketter (184 stycken =) ), ska sätta igång med att lappa allt i morgon fm. Så att allt är klart på lördag morgon
Nu städa akvarium
 
Jag har hittat världens gulligaste TV-program.... "Den stora lilla designutmaningen". Två lag har tävlat om att göra miniatyrer och fylla ett helt dockskåp, rum för rum. Jag har sett ett par avsnitt och de som tävlar är verkligen superskickliga. De kan tillverka nästan vilka möbler och prylar som helst. Supersmått och väldigt, väldigt verklighetstroget.... :)
 
Bakade min havregrynsgröt med saffran igen. Tog socker istället för banan och åt med drottningsylt. Var supergott som en julig frukost/snack. Mycket roligare än vanlig havregrynsgröt. :D

Men hey… Utveckla gärna! Hur gör du? :)

Jag är inne i en havregrynsgröt-period men har väldigt snålt med idéer hur den skulle gå att göra annorlunda. Saffran låter spännande!
 
Ligger på sängen med hundarna. Känner mig allmänt trött trots att jag nu varit ledig i 4 dagar. Har ändå fått en hel del gjort.

Funderar nu på hur jag ska lägga upp helgens jobb. Skönt att kunna bestämma tider själv, surt att behöva cykla massor av gånger i hemsk backe.
 
Kastat massa skit. Älskar snubbarna som körde bilen, riktiga orten grabbar.
Föraren när han skulle backa: ”walla bre ser inte ett skit”
Kollegan: ”chilla mannen”
Föraren: *muttrar*
Kollegan: ”fett keff parkering va händish”
Föraren: ”bror chilla”

Sen ba till mig och en annan tjej: ”tjena guz”

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp