Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter att ha halkat runt och nästan vurpat ett antal gånger. Handlade på vägen hem. Tycker alltid det är stressigt när man är i två olika matbutiker att hålla reda på kvittot till den första. Katten ligger under duntäcket och orkade inte öppna ett öga när jag klappade lite.

Har beställt nya sensorer (yay för en gångs skull är jag inte ute i sista minuten) och ringde också och diskuterade min icke-fungerande larm libre. Abbott ska skicka en ny eftersom den här är på gränsen till för gammal för att kunna varna. Ser inte fram emot att höra den pipa ofta :meh:
 
Hemma efter att ha halkat runt och nästan vurpat ett antal gånger. Handlade på vägen hem. Tycker alltid det är stressigt när man är i två olika matbutiker att hålla reda på kvittot till den första. Katten ligger under duntäcket och orkade inte öppna ett öga när jag klappade lite.

Har beställt nya sensorer (yay för en gångs skull är jag inte ute i sista minuten) och ringde också och diskuterade min icke-fungerande larm libre. Abbott ska skicka en ny eftersom den här är på gränsen till för gammal för att kunna varna. Ser inte fram emot att höra den pipa ofta :meh:
Det ser vi andra jätte mycket fram emot :angel:
 
Ooh, hittade en välbevarad bok från 1912 om en utgrävning (Graffältet vid Vendel) 🤩 det finns fina teckningar i av fynden. Såg denna som innehåller ett bett som fick mig att tänka på buke :D
20221124_154338.webp
 
Lagat middag, dock blir det inte tid för själva ätandet för än sent i kväll efter bodypump och sambons ridlektion. Har också hunnit gå ut med lite rivningsmaterial och burit in golv till gästrummet som ska få acklimatisera sig.
 
I fjol på höstlovet när vi var här i stugan fick sambon och jag ett infall att fira lite för-jul, bara för att vi så gärna vill fira jul här men det ännu inte blivit så.

Vi kunde ju inte bryta traditionen i år, så idag, en månad före den riktiga julafton, firar vi en liten liten jul. :D

20221124_102429.jpg
 
Kom iväg till SIHS :up: jobbat sedan 7 i morse. Ströat om boxar, löst problem, tejpat golv, med mera.
Fick den äran att gå med en av tornamentums fina hästar. :love: vi hängde i 30 minuter och vi gick runt och tittade på kuliga saker. Vi överkom även rädslan för en speedgate som tydligen var läbbig. Man kan ju tycka att de borde vara lugna med allt mtp vad de sysslar med men nix, farlig speedgate :angel:
Ville ta med mig hästen hem. Kan bo på balkongen, så fin, snäll och lättsam :love:
 
Det där tror jag att @Myrten kanske är intresserad av? :)
Ja! :D Saknas tyvärr i mitt bibliotek och mycket svår att få tag på. Ångrar fortfarande att jag inte köpte ett ex på franska som jag såg i ett antikvariat ungefär 1995 (jag kan inte franska).
Jag vill nog behålla den själv :angel::D
Ska du sälja den så var noga, för den är potentiellt mycket dyr. Ett värde bör räknas i tusenlappar.
 
Happy Thanksgiving! 🍁🍂 🍷
Det ar fantastiskt med en 4-dagars weekend ... igen! :)
I dag ska Maken och jag aka till ena avkomman och dit kommer andra avkomman med familj ocksa sa vi alla (inklusive en del "extended family") kan ata gott och umgas hela eftermiddagen och halva kvallen.

Ovriga weekenden kommer att bli agnad at att gora barnbarnen's advents kalendrar. Ibland undrar jag verkligen vad jag tankte pa nar jag borjade med dem.🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp