Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vältrar mig i elände. Dvs tittar på Tunnelbanan fast jag borde sova. Hade en märklig dag igår som började väldigt tidigt och där en skola sen lade över typ 18 månaders oro på mig och kollega.

Det är bra att de gjorde det men det borde kommit en orosanmälan för typ 17 månader sedan.
 
Hemma efter en halvdag, som foljdes av att aka ut och kopa resten av grejorna till barnbarnens kalendrar. SUCK ... arets kalender pyssel har inte borjat annu ... i morgon ar det Thanksgiving som vi firar hos en av sonerna (tack och lov!) med ovrig familj narvarande.
Det ar ju tur att det ar 4 dagar ledigt ... jag bor lamna over kalendrarna pa Sondag, da jag jobbar nasta vecka och inte har lust att aka ut da.

I know :down:
Det är faktiskt den svåraste delen tycker jag! Jag vill ju så mycket som kroppen inte förmår längre :(
När ska vi dejta, dricka vin (massor med vin!) och förbanna våra kroppar?! ;) :heart

Bara det finns vin sa kommer jag🍷Sedan gor jag nog hellre som @tornblomma och pratar om nagot trevligt. Olika sorters vin kanske;)

Är i vin-relaterad chock! 😅

Jag har inte druckit vin pa en manad, eftersom min mage helt klappat ihop ett tag. I gar gjorde jag dock en sats glogg (dvs 1 magnum butelj merlot och en magnum butelj port) med alla lampliga kryddor. Som utlands Svensk kan man inte ga allt for langt fran det gamla recept Systembolaget hade. :cautious: Jag ar saker pa att man da blir utesluten ur all gemenskap med andra utlands Svenskar.

I dag har jag nu satt i mig en mycket god glogg, i ett modell storre rodvinsglas dar den normala portionen ar (som ser liten ut) en 1/4 flaska. :d Har dricks det inte i nagra sma futtiga glas inte ... de glasen star i skapet och ar "fina".:p

Alltså, pappa har sparat årsskrifterna av "Ortnamnssällskapet i Uppsala" från åren 1973 till 2019. De sista åren ligger säkert här någonstans också.
Inget år missat, de står i 100% rätt ordning.
:cautious:

Min pappa sparade pa "Aret's Handelser i Bild". Han hade varenda argang, fran 1955 till 1995, nar han dog. Vansinnigt fina bocker ... men jag hoppas att nagon pa en loppmarknad blev glad for dem :angel:
 
Det är farligt att vara som Alfons Åberg. Jag skulle bara...

Nu blir det läggdags! Jag ska bara...
Jamen eller hur :o

Jag har visst för kul med att organisera och sortera pappas böcker till olika grupper (som ska underlätta för mamma när hon ska gå igenom vilka som ska behållas eller inte) :angel: blev färdig med första hela bokhyllan men tänkte sedan att klockan inte var så mycket så jag kunde fortsätta med nästa ... Gjorde en hylla först. Men sedan en till.
Höll sedan på med den tredje innan jag lyckades hejda mig :o
(Mest pga jag behöver använda stegen för den sista och det är jag lite för lat för :angel:)
 
Min pappa sparade pa "Aret's Handelser i Bild". Han hade varenda argang, fran 1955 till 1995, nar han dog. Vansinnigt fina bocker ... men jag hoppas att nagon pa en loppmarknad blev glad for dem :angel:
Här blir det soptippen. Antikvariatet var här och tog de böcker han var intresserad av och det kommer vi att göra också. Men det kommer att finnas för många sedan också och flyttfirman tar med sig skräp.
Vi har sålt lite på blocket men jag orkar inte sälja varje bok där.

Men jag har kunnat sortera in till ett par grupper med (rena utan anteckningar) arkeologi böcker på svenska och engelska, de skulle kanske kunna säljas som en grupp på blocket 🤔

Men böcker som papper, rapporter eller faller isär kan flyttfirman gott få ta med sig :p
 
Dagens runda blev en blandning mellan barnmark och en seg backe med massa snömodd så blev rätt trött.
Sitter med kaffekoppen och slötittar på Nyhetsmorgon.

Vet ngn vad en timme enkel övertid ger extra i tid?
 
Jag fick precis förklara för e
min flatmate (säger mycket att det inte finns wtt bra ord för det på svenska!) som sa "Jag förstår inte hur du klarade av att växa upp i sverige" att jag inte bott i ett kallt hus förrän jag flyttade till UK, eftersom svenska hus är välisolerade, och att jag aldrig hört om gamlingar som fryser till döds för att de inte har råd att värma huset förrän jag flyttade till UK....
 
Tog influensasprutan i tisdags. Sen dess har jag varit dödstrött och igår kväll blossade ett munsår ut. Jag har munsår typ vart tjugonde år. Plus en skinnflådd gom.

Det är en halv grad varmt ute och bilen är täckt av is. Himlen är igenmulen. Skitnovember.

Borde sätta upp adventsstakarna för att lysa upp lite men det innebär också ett letande av vilka få som fungerar. Är de döda så är de. Min erfarenhet är att det ytterst sällan hjälper att byta lampor.

Blä. Allmänt blä.
 
Kollar Morgonstudion. Ska snart äta frukost. Om en timme ska jag iväg till vc för att ta EKG och träffa en läkare. Tänkte promenera en bit på ditvägen för att provocera fram de ojämna hjärtslagen. Haft såna i flera veckor nu. Är lite orolig att det är nåt allvarligt. Fast det gör inte ont iallafall.
 
Gått ner till biblioketet och ska sitta här och plugga idag. Fortsätta skriva på uppsatsen. Sambon jobbar hemma idag och jag kan inte få tillräckligt med koncentration, jag ska läsa in mig på teori idag. Vår 30-tals lägenhet är inte direkt gjord för att två ska jobba hemifrån samtidigt så nu när det inte är pandemi längre så är det bättre att dela på sig. :)
 
Tog på mig kappan för gå hemifrån o kände mig lite naken o sval av någon anledning. Kollar ner o ser att jag glömt o ta på mig en kjol, har bara strumpbyxor på 😅
Finns en anekdot om svärmor som i ungdomen skulle på dans. Hon hade kjolen i väskan för att den inte skulle bli skrynklig i bilen. Glad i hågen går hon mot garderoben för att lämna in kappan och inser alldeles försent att kjolen ligger i väskan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp