Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt förkyld, täta bihålor, hubudvärk och som grädde på moset allergiutslag lite här och var från fejs och ner till knäna, så vad göra för att roa sig då?

1669229322472.webp

Jo, färgbomba kalufsen en liten smula och skrynkla ihop sig såklart :up:
 
Hade inte hört det ordet tidigare :o så jag googlade ;)
Den varianten är väl som klippt och skuren för dig :D

Alltså jag är inte emot att äta ett djur. Där är jag och min vegankompis fundamentalt olika. Men att hålla djur som en industri, där de har skitdåliga liv, knappt kan röra sig, stressas hårt och transporteras under vidriga former osv känns ju ej okej.
Äter sen tidigare inte fläskkött men att utesluta nötkött och kyckling är inte supersvårt. Visst lite RIP råbiffen osv men kommer över det ;)
 
Men att hålla djur som en industri, där de har skitdåliga liv, knappt kan röra sig, stressas hårt och transporteras under vidriga former osv känns ju ej okej.
Äter sen tidigare inte fläskkött men att utesluta nötkött och kyckling är inte supersvårt. Visst lite RIP råbiffen osv men kommer över det ;)
Just den där biten som jag fetat skriver jag under på, det är helt uteslutet i vårat kök. Däremot så äter vi mest vilt och lite tamkött från gårdar där jag känner ägarna och kan gå och klappa på djuren när dom växer upp :heart
Fisk har jag inte samma "känslor" för men jag äter inte odlad fisk heller.
 
Var tvungen att gå till biblioteket ikväll med och lämna tillbaka några böcker. Mina ben protesterar rätt kraftigt mot alla former av aktiviteter nu. Har kört två av de tuffaste passen på Friskis ett igår och ett idag. Är för tillfället bara plågsamt att röra sig att ta sig från kök till vardagsrummet var rätt tufft. . O_o
 
Befinner mig i en nyproducerad lägenhet. Golvet är tyst och lent. Dörrarna är tysta. Fönstren stänger alla ljud ute. Tvättmaskin i lägenheten. Hissen är stor, och tyst. Inga ramper. Dörröppnare. Det må vara den estetiska döden men en sliten småbarnsmor känner nog att hon kan andas ut lite för första gången på länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp