Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • teddy.webp
    teddy.webp
    121,9 KB · Visningar: 43
Ligger i sängen med hundarna, i vanlig ordning med unghunden på mina ben och den äldre vid huvudkuddarna :heart: Precis innan det var dags att borsta tänder så pratade jag i telefon med en god vän. Hon hade lite funderingar efter dagens kurs i företagande och ville fråga hur jag såg på det som diskuterats. Det blev en lång, intressant diskussion där vi kunde bolla idéer hur bra som helst, precis som vanligt egentligen. Hon är otroligt bra på att få idéer och få saker gjorda, och jag är otroligt bra på att sätta ord på hennes idéer så att vi båda begriper dem :p Så ja, det blev ett väldigt givande samtal på många sätt.

Men ja. Sovdags. Mycket sovdags. Ska sätta igång min "godnatt-kanal" på youtube och se om jag kommer lite längre på det klipp jag började kolla på igår. Perfekt med något som är lite intressant, men inte för intressant och samtidigt lugnt och lättlyssnat. Tänker samtidigt att det är tur att den youtubern inte vet att jag somnar till hans videos, för han är väldigt(!) engagerad och seriös, det är inte alls tänkt som sövande egentligen :angel:
 
Sambon ställde fram en oöppnad hushållsrulle igår kväll, imorse var det knappt ens halva kvar som illbattingen inte hade hunnit strimla sönder...😆🙄. Eftersom lillkissen får lov att rasa av sig inne istället för ute som de tidigare gjort som kattungar, så far ju denna katten som en skottspole mellan våningarna, rejsar så de tre trasmattorna i köket får gång på gång läggas tillrätta och far mellan soffan och den rejäla kattmöbeln 😅. Kan ibland bli liiiite mycket yrväder samtidigt som det är skönt att han far runt sådär utan problem så vi slipper oroa oss över blåsljudet som ju upptäcktes vid stress ❤️.
 
Påbörjade en ny stickning som jag fick garn till idag. Kände mig så himla pepp på att börja med den då den ser så söt ut, men började omedelbart se ut som ett frågetecken när jag började läsa instruktionerna och nu faktiskt även skulle utföra dem. Har i ett par timmar suttit och slitit mig i håret och blivit nästintill gråtfärdig för "hur svårt ska det vaaaaaa," men nu tror jag att poletten har trillat ner. Då känns det roligare igen. :D
 
Suck, planerna var att göra en fläskpannkaka till middag. Av olika orsaker försenades allting så jag blev så hungrig att jag åt lite överbliven baguette. Nu är pannkakan färdig och det sista jag vill göra är att äta så jag antar att det enda jag kan göra är att slänga in den i kylen. bleh.
 
Det var en sorglig städdag idag. Familjen som förlorade sin fina hund Tess för några veckor sedan förlorade sedan kort därpå sin ljuvliga lilla katt också. Det har varit tomt att gå dit sedan dess, men idag fanns det nya saker i bokhyllan när jag dammade.
Två fina askar med aska bredvid varandra. En stor och en liten - på den stora hänger Tess halsband. Lika bra att familjen inte var hemma, för jag grät som ett barn. :cry::heart
 
Det var en sorglig städdag idag. Familjen som förlorade sin fina hund Tess för några veckor sedan förlorade sedan kort därpå sin ljuvliga lilla katt också. Det har varit tomt att gå dit sedan dess, men idag fanns det nya saker i bokhyllan när jag dammade.
Två fina askar med aska bredvid varandra. En stor och en liten - på den stora hänger Tess halsband. Lika bra att familjen inte var hemma, för jag grät som ett barn. :cry::heart
Men åh 😢
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Suck, planerna var att göra en fläskpannkaka till middag. Av olika orsaker försenades allting så jag blev så hungrig att jag åt lite överbliven baguette. Nu är pannkakan färdig och det sista jag vill göra är att äta så jag antar att det enda jag kan göra är att slänga in den i kylen. bleh.
Men nu har du ju lunch imorgon! Uppstekt pannkaka är bättre än färsk ändå. ;)
 
Håller på att bli färdig med första bokhyllan (tur att mamma redan rensat skåpet nedtill och så har antikvarien gått igenom det mesta) men det är 7-8 bokhyllor kvar :cautious: och några kassar också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp