Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemma från en trevlig AW med ett par vänner. Jag fick bekräftat att jag har köpt ett bra lås till sparken. Det var inte så här jag parkerade den...

IMG_20221124_191820.webp
 
Har haft möte och ”osökt” styrt in samtalet på Toulouse Lautrec. Fick nu ett mail där en person tackade för detta inspel och tyckte det var mkt intressant 😆

Sitter nu hemma och väntar på att gå med massa skit till mobila miljöstationen. Vill egentligen äta löjrom men får njuta efter att detta är utfört.

Imorgon ska jag måla!
 
Säg den glädje som varar länge 😅. Jag var tacksam i lördags när sämsta delen av hagen faktiskt var frusen och bar 😃. Nu är hela hagen typ slirig och hästarna glider lite här och var....Det där med fruset först och snö sen, ska det vara så omöjligt 😆. Nåja pållan stod med sänkt huvud och vilade I godan ro när jag kom körande förbi hagen men höjde direkt huvudet när hon såg att det var mattes bil 🥰.
 
Ja! :D Saknas tyvärr i mitt bibliotek och mycket svår att få tag på. Ångrar fortfarande att jag inte köpte ett ex på franska som jag såg i ett antikvariat ungefär 1995 (jag kan inte franska).

Ska du sälja den så var noga, för den är potentiellt mycket dyr. Ett värde bör räknas i tusenlappar.
Jag har inte koll på vad för böcker antikvarien tog med sig men kan tänka mig att det fanns ett par andra sorters exemplar av liknande typ. Vi fick 2000 kr för hela bunten, var väl lite av en risk för honom också kanske.

Är det åldern, ämnet eller författaren som är intressant?
Vi har ju ett antal grejer här ... 😅:rofl:
 
Har ätit fransk dragon- och böngryta med rostad potatis, ännu en rätt från matkassen. 3.5 av 5 möjliga.

Höftbehandlingen gick bra, kände mig som en tävlingshäst på rehab 😂 Nu gör den ganska ont men det skulle jag räkna med.

I väntrummet frågade en äldre kvinna mig om jag var hennes tolk, för jag såg ut att komma från hennes land. Förklarade att jag inte var det men att ena sidan av min släkt kommer från ungefär samma krokar. Det kändes så himla fint på nåt vis ❤️

Igår var hundarna och jag på lång promenad i stadsmiljö som vi inte brukar gå i, så idag blev det på med långlinorna och lyxigt långsam sniffari i parken. Då får hundarna bestämma vägen och lukta på allt de vill, inga krav på någon av oss. Inte ett löv förblev osniffat 🍂🍁
 
Jag har inte koll på vad för böcker antikvarien tog med sig men kan tänka mig att det fanns ett par andra sorters exemplar av liknande typ. Vi fick 2000 kr för hela bunten, var väl lite av en risk för honom också kanske.

Är det åldern, ämnet eller författaren som är intressant?
Vi har ju ett antal grejer här ... 😅:rofl:
Det är boken. Du kan köpa andra arkeologiska böcker i samma ålder eller av samma författare för några hundralappar, men inte den där.

Publikationer som aldrig har tryckts om av kända arkeologiska fynd som många arbetar med och därför behöver böckerna. Har ni Birka I (Text + Tafeln, två blåa böcker) så släpp dem för guds skull inte i ett paket för totalt 2000. Vi köpte ett ex (båda banden) för 3500 kr på en bokauktion och det var tio år sedan. Efter det har den digitaliserats och det drar kanske ner värdet, men det tror jag inte.
 
Så. Skönt att den här veckan lider mot sitt slut. Har haft rätt mycket att göra på jobbet i veckan, och tagit med mig jobb hem 3 kvällar i rad.
Jag har dessutom hunnit med tandläkare, läkare och sjukgymnast. Som lite uppmuntran till mig själv bokade jag frisör med extra allt. Fanns ingen tid förrens om en månad, men det gör inget. Jag unnar mig sällan frisörbesök så det ska bli kul!
Imorgon stallet! 😍
 
Men hey… Utveckla gärna! Hur gör du? :)

Jag är inne i en havregrynsgröt-period men har väldigt snålt med idéer hur den skulle gå att göra annorlunda. Saffran låter spännande!

Mixar 1dl havregryn med ett ägg, 0.5 dl mjölk, lite socker (bytt en halv banan mot socker), lite vaniljsocker, saffran och bakpulver. Häller över i två små formar och bakar dom i 20 min på 200 grader i ugn! Tänker att det är gott med grädde, sylt eller glass. 😄

DDD95F57-AD15-4DF4-9B31-FC991D28C1FB.webp
 
Ligger i sängen. Är fortsatt överförtjust i min nya lampa i sovrummet och kommer på mig själv gång på gång med att släcka för sent och vara uppe för länge bara för att den är så mysig :rofl: Den gör också att jag oftare ligger i sängen på kvällen eller sitter vid datorn (som är bredvid sängen), för nu är vardagsrummet jättetråkigt i jämförelse. Med andra ord kanske jag borde uppgradera belysningen där också...

Och justja. Jag var duktig och lagade massor av mat nu ikväll. Mat som inte ska ätas utan som blir matlådor, bland annat så att det finns något enkelt, bra att äta till middag imorgon på jobbet. Det känns otroligt bra att ha det gjort! Ska förövrigt bli intressant att jobba i butik och ha stängningspass en dag då det är både löningsfredag och black friday... Jag hoppas att kunderna är lika snälla som vanligt och att det inte rusar in en miljard människor en minut innan stängning :p
 
Jag var så sjukt sugen på sweet chilisås till morgondagens lunchmacka men hade ingen hemma, så jag blandade helt sonika hot sauce med apelsinmarmelad samt hade på ett par skivor grönt äpple. Hoppas det funkar! :D
 
Jag hostar och nyser och snorar. Tror febern har gått ner i varje fall. Det känns så. Äger ingen termometer så jag går på känsla.
Borde väl kunna jobba på måndag. Annars får jag väl åka dit och hämta datorn, för nu känner jag mig i skick att jobba hemifrån om inte annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp