Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och ska snart börja förbereda barn så vi kan åka. 2 eller 3 barn ska lämnas på skolan och E ska med hem. Sen till stan vid 12 för att hämta ett barn, och sen vidare till vårt lilla samhälle för att hämta ännu ett barn vid 13.

Längtar tills vi flyttar till stan, vilket är om 1 till 2 veckor :banana:
 
Jag hade gillat ännu mer om räkningarna inte fanns, men när de nu gör det så är det skönare att ha det avklarat. Störigt att se inlagda som ”kvar att betala i november månad 8250 kr”, det är en tillfredsställelse när den delen är nollad och det som är kvar på lönekontot är bara mitt. :)
 
Jag hade gillat ännu mer om räkningarna inte fanns, men när de nu gör det så är det skönare att ha det avklarat. Störigt att se inlagda som ”kvar att betala i november månad 8250 kr”, det är en tillfredsställelse när den delen är nollad och det som är kvar på lönekontot är bara mitt. :)
Ja såklart! Men skönt att klara av sina räkningar och precis som du skriver så är det skönt att de dras direkt och det som är kvar är mitt.
 
Jag gör också det. Den där känslan av att göra rätt för sig är god.

Får omotiverad panik när banken eller jag själv krånglat på något sätt så räkningen blir dragen en dag senare än jag planerat.

Krångel vill väl ingen ha, och göra rätt för sig är väl en självklarhet?

Men november är min tyngsta räkningsmånad, och med en hel del oförutsedda kostnader just nu är det inte så jättehärligt att se hela lönen flyga iväg.... :(
 
Krångel vill väl ingen ha, och göra rätt för sig är väl en självklarhet?

Men november är min tyngsta räkningsmånad, och med en hel del oförutsedda kostnader just nu är det inte så jättehärligt att se hela lönen flyga iväg.... :(
Fast jag vet inte hur du läser?
Räkningar har man. Och jag tycker att det är härligt att kunna göra rätt för mig. Jag gillar också att när de dras så är det som är kvar mitt.
 
Fast jag vet inte hur du läser?
Räkningar har man. Och jag tycker att det är härligt att kunna göra rätt för mig. Jag gillar också att när de dras så är det som är kvar mitt.
Fast vi skrev ju den sista kommentaren SAMTIDIGT? Om det är det du menar att jag skulle ha läst? Jag skrev ju - precis som du antar jag - bara vad jag tycker.... :confused: Det ÄR ingen härlig räkningsmånad för mig tyvärr.
 
Krångel vill väl ingen ha, och göra rätt för sig är väl en självklarhet?

Men november är min tyngsta räkningsmånad, och med en hel del oförutsedda kostnader just nu är det inte så jättehärligt att se hela lönen flyga iväg.... :(
Att räkningarna dras från kontot är den manifestation av att göra rätt för sig som finns idag. Hade säkert tyckt att räcka över kontanter varit lika gött när det var sättet att göra det på.

Obetalda räkningar känns oskönt, som lån som när som helst kommer tvinga saldot mot noll. Inte helt rationellt kanske.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp