På jobb men är på dåligt humör
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har det varit runt nollgradigt i en vecka, och väderleksprognosen har sagt i minst en vecka att det skulle komma snö den här helgen, så tja Men om det är som hos dig, med 16 grader en hel vecka och sedan plötsligt snö, då har jag lite mer förståelse för det.Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.
Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.
Beror nog en del på hur beroende en är av bilen till vardags också. Och jag har dubbdäck.Jag sätter hellre på vinterdäcken i god tid (det är bara dubbade däck som är sämre i hänseendet partiklar) - vinterdäck är dessutom mycket bättre även på barmark när vägbanan börjar krypa ned mot nollan på morgnarna.
Beror nog en del på hur beroende en är av bilen till vardags också. Och jag har dubbdäck.
Att befinna sig långt från vinterdäcken på vintern är ingen lyckad strategi tror jag...
Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.
Kaos. Fortfarande feber, kramperna avlöser varandra. Hade nyss kramp på huvudet. Hade inte tänkt på att det fanns muskler där. var i alla fall otroligt obehagligt. Får fortfarande inte sova så jag sneglar lite på coccillanan och tänker att det kan vara en bra väg in i sömnen om jag behöver den sen.
Ja, man kan ju hoppas det. Jag har inte hört något från vännen idag men när jag vaknade låg det ett meddelande från 02:54 där det stod att de just skulle börja gå ombord. Jag hoppas verkligen att det var Messenger som hade lite fel på tiden och att det inte blev fullt så sent för demJag tror nog flygbussarna går. De går i princip i alla väder.
Ja, det har du ju rätt i. För att göra saken ännu värre är antalet kvadratmeter/fot något man ofta får leta lääänge efter för att hitta, och ibland finns den infon inte alls att hitta i bostadsannonser här. Väldigt stor skillnad från Sverige där det väl, med all rätta, är en av de första saker som nämns! Känns också som väldigt viktig info, vi har liksom tittat på hus som haft dubbelt så många sovrum som vår lägenhet men ändå varit mindre sett till antalet kvadratmeter. Nu är iofs rummen i vår nuvarande lägenhet onödigt stora, men ändå!Fattar! Jag tänker att det är ju dock inte alla utrymmen som lämpar sig som sovrum utan allrum kan ju ofta vara rum som ligger emellan sovrummen som funkar som extra vardagsrum eller bibliotek, såvida den som sover där inte vill ha spring igenom av övriga familjemedlemmar som måste passera. Sen i just hus kan det ju finnas både uterum, källare mm. utöver det som av de anledningarna inte skulle gå att kategorisera som ”bedroom” men kanske är matsal sommartid, verkstad eller liknande. Så jag vidhåller nog att prata om just sovrum är en märklig beskrivning av ett hus. Men visst, någon inledande fras måste man ju ha för att beskriva ett objekt!
Där man också anger antal badrum.Man gör på samma sätt i USA !
Det får jag! Har druckit 2 liter redan.Se till att få i dig ordentligt med vätska