Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. :) men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.
Här har det varit runt nollgradigt i en vecka, och väderleksprognosen har sagt i minst en vecka att det skulle komma snö den här helgen, så tja :p Men om det är som hos dig, med 16 grader en hel vecka och sedan plötsligt snö, då har jag lite mer förståelse för det.
 
Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. :) men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.

Jag sätter hellre på vinterdäcken i god tid (det är bara dubbade däck som är sämre i hänseendet partiklar) - vinterdäck är dessutom mycket bättre även på barmark när vägbanan börjar krypa ned mot nollan på morgnarna.
 
Jahapp, kaos. Bussar, tvärbanan och pendeln inställda. T-banan är värre än japanska sardiner och är nu japanska hur-många-människor-får-plats-i-en-volkswagen-bubbla. Halkade på vägen och slog mig rejält på rumpan. Jag ger upp och går hem igen. De har inte hunnit ploga vägarna här så det är knöggligt och isigt.
 
Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. :) men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.

Samma här, jag hade helt missat att de skulle komma snö.
Vet att jag borde räknat med det och jag brukar räkna med alla dåliga scenarior som kan uppstå men denna gång har jag visst varit helt frånvarande i tankarna.
 
För att tillägga för de som tycker jag är en wuss. Kort dag i dag, from 9 till 11:30 och lektion från 10-11. Pratade med samordnaren och han tyckte jag skulle vara hemma. Så nu har jag vänt om och pulsar och halkar.

Grump, hade tänkt göra fläskpannkaka och upptäcker att jag saknar två ägg! Ska kanske knacka på hos grannen och fråga om han har det.

Snön är fantastiskt fin, tyvärr inte vackra flingor, och förhoppningsvis har de löst bussproblemen och tunnelbanan tills imorgon. De var och skrapade på vägarna i natt.
 
Kaos. Fortfarande feber, kramperna avlöser varandra. Hade nyss kramp på huvudet. Hade inte tänkt på att det fanns muskler där. :D var i alla fall otroligt obehagligt. Får fortfarande inte sova så jag sneglar lite på coccillanan och tänker att det kan vara en bra väg in i sömnen om jag behöver den sen. :angel:
 
Ligger kvar i sängen och drar mig efter två vändor uppe. Ska ta hundarna och pulsa mig fram i snön till hästarna senare då jag misstänker att det inte är plogat och jag inte vill köra fast. Tror det kommit ca 4 dm sedan igår, ska strax gå ner till hönsen med varmt vatten och ge dem mat.

Kontaktade jobbet nyss och frågade hur jag ska göra, skulle jobbat i natt men de lovar mer snö och trafiksvårigheter så jag har fått lov att stanna hemma och de kallar in en ersättare istället. :up:
 
Fattar! Jag tänker att det är ju dock inte alla utrymmen som lämpar sig som sovrum utan allrum kan ju ofta vara rum som ligger emellan sovrummen som funkar som extra vardagsrum eller bibliotek, såvida den som sover där inte vill ha spring igenom av övriga familjemedlemmar som måste passera. Sen i just hus kan det ju finnas både uterum, källare mm. utöver det som av de anledningarna inte skulle gå att kategorisera som ”bedroom” men kanske är matsal sommartid, verkstad eller liknande. Så jag vidhåller nog att prata om just sovrum är en märklig beskrivning av ett hus. Men visst, någon inledande fras måste man ju ha för att beskriva ett objekt!
Ja, det har du ju rätt i. För att göra saken ännu värre är antalet kvadratmeter/fot något man ofta får leta lääänge efter för att hitta, och ibland finns den infon inte alls att hitta i bostadsannonser här. Väldigt stor skillnad från Sverige där det väl, med all rätta, är en av de första saker som nämns! Känns också som väldigt viktig info, vi har liksom tittat på hus som haft dubbelt så många sovrum som vår lägenhet men ändå varit mindre sett till antalet kvadratmeter. Nu är iofs rummen i vår nuvarande lägenhet onödigt stora, men ändå! :D
 
Jag väntar på att ett jobbmöte ska dra igång och passar på att hänga här så länge. Vet inte om jag ska vara avundsjuk eller ej på ert snöoväder! Jag älskar snö, men det verkar lite för kaosartat för min smak just nu. Snö är ju liksom som allra mysigast när man egentligen inte behöver ta sig någonstans, om man inte vill... Ja ja, jag fick i alla fall se en vacker soluppgång när jag gick till gymmet i morse :)
 

Bifogade filer

  • 20221121_075604.webp
    20221121_075604.webp
    32,7 KB · Visningar: 20
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp