Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herrejösses vad snö det kommit inatt. Är lite nyfiken på om de kommer kunna jobba på mitt tidigare jobb idag, fast å andra sidan brukar vi vara fast beslutna där att få jobbet gjort även när absolut inget fungerar så... Det löser sig nog för dem. Är fortsatt glad åt att vara hemma idag :p Det var typ 10-15cm snö på parkeringen när jag rastade hundarna nu för en liten stund sedan.
 
Kom visst väldigt mycket snö inatt, får se hur det går att ta sig ut med vagn idag. Får nog köa på öppna förskolan, brukar vara fullt vid dåligt väder. Annars blir det.. mer packning!

Lyckades visst missa både ovädret och att hunden kräktes inatt… trots att jag var vaken en del. Märkligt!
 
Morgonkiss för hunden

BDDAAAE6-2101-46BC-9CAE-1CC7126ECA4A.webp
 
De är ju jätte bra, för visst har du rätt bra koll redan? Är ju skönt att få en lektion med dåligt väglag. Jag tog körkort under vintern så fick köra några gånger i dålig väglag med lärare, var jätte nyttigt. Det gjorde mig till en tryggare förare, i alla situationer, nervös som jag var.
Jo men körskolan tyckte visst att det var onödigt med att köra i 30 cm snö när folk rekommenderas att stanna hemma (vilket jag instämmer i), för lektionen blev inställd :D
 
Jag var inte knäpp inatt, det åskade stenhårt över innerstan inatt fick jag just bekräftat.
Skulle ha haft ett jobbmöte ikväll en bit utanför stan men blev precis uppringd med order att stanna hemma.
Ordern löd: gå ner i källaren och måla Törnis
 
Tänker detsamma... Utanför mitt jobb så finns det sån där "drop in"-däckbyte. Helt sinnessjuka köer kors och tvärs över hela parkeringen för att komma dit. De håller till i utkanten på en stor(!) parkering vid ett shoppingområde och igår var hela jäkla parkeringen proppfull av bilar som skulle byta däck. Nästan likadant idag. Och så ser jag bilar som krypkör, knappt kan stanna vid korsningar, knappt kommer iväg igen och sedan krypkör på nytt, så det är tveklöst många som fortfarande har sommardäcken på.

Och @tornblomma Här har det varit 16 grader fram till i fredags och i lördags kom snön. Med tanke på hur mycket extra utsläpp det blir av vinterdäck på barmark jämfört med sommardäck så vill åtminstone inte jag byta däck bara för att det är november, när vädret mer är som vår. :) men jag klarar å andra sidan att låta bilen stå (förutom en kort tur för ärenden) tills jag ska byta däck på onsdag. Så kanske är det inte bara klantighet som gör det, tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp