Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar på att ett jobbmöte ska dra igång och passar på att hänga här så länge. Vet inte om jag ska vara avundsjuk eller ej på ert snöoväder! Jag älskar snö, men det verkar lite för kaosartat för min smak just nu. Snö är ju liksom som allra mysigast när man egentligen inte behöver ta sig någonstans, om man inte vill... Ja ja, jag fick i alla fall se en vacker soluppgång när jag gick till gymmet i morse :)
Här där jag är har det kommit snö men inget kaos!
 
Min bil har gjort sig illa. Sånt kan ju hända men det är pga att en annan bilist inte kan köra bil :mad:
I korthet struntat i väjningsplikt och antagligen med sommardäck på bilen. Sen haft mage att påstå att det är mitt fel.

20221121_120925.webp
 
Jag lyssnade ut ljudboken i natt ändå. Jag skulle ju inte men kunde inte låta blir, så väldigt ovuxet beteende av mig! Jag vet ju att jag behöver sova och att jag vaknar både ofta och lätt och sover för lite... och ändå kunde jag inte lägga ljudboken åt sidan och gå och sova i tid. Så tramsigt, la mig vid 02....

Nåväl, det betyder att boken får gott betyg av mig!! Väl värd att läsa. Det är bara min tredje bok i år, av 35 som är mitt nyårslöfte, så jag kanske borde kika på min lista där efter en ny bok.

Har jobbat och varit ute med hunden och funderar på om jag ska bada först och sedan gå ut en långis med hunden eller göra tvärtom. Det har snöat massor, kommer frysa ihjäl när jag ska pulsa i fårhagarna. Fast det kan jag nog inte med min blindpinne?! :arghh: Hunden brukar följa stigen som får gjort trots att den är osynlig pga alla löv, men inte ens han kan se den nu pga snön ju och den är djup.... jag får nog göra mitt djur besviken, och vända mig till något grönområde här istället. Det är kanske plogat. Kanske.
 
Kattsand levererad! Klarar mig nog fram till nyår. :) Nu kan jag äntligen lämna huset och gå ut på en längre promenad med våfflan - fast det är ruskigt råkallt ute så kisse får stanna inne.
Har forskat lite inför Secret Santa och får klura under promenaden.
 
Jag har precis pratat med polisen för att anmäla sopproten till bilförare.
Jag kör på huvudled. Den har väjningsplikt. Så långt ganska solklart.
Men ja, bevisläget är ju svårt. Särskilt som den hade en passagerare.
Jag misstänker att den andra bilen hade sommardäck. Bilens rörelser tydde på det. Jag har dubbdäck men att tvärnita i vinterväglag är ju trots allt lite knepigt.
 
Förstår inte varför de inte kan skriva "fiskfria pinnar" som det ju står på förpackningen...

Ja eller vad det egentligen är. Matsedeln i dotterns skola i veckan var köttfria köttbullar.....

Fast det sager ju inte alls vad de innehaller? Jag skulle ALDRIG kopa "fiskfria pinnar" eller "kottfria kottbullar" ... Daremot har det hant att jag kopt "vego bullar" eller "mushroom balls". Jag vill veta vad jag stoppar i mig!
 
Jag har precis pratat med polisen för att anmäla sopproten till bilförare.
Jag kör på huvudled. Den har väjningsplikt. Så långt ganska solklart.
Men ja, bevisläget är ju svårt. Särskilt som den hade en passagerare.
Jag misstänker att den andra bilen hade sommardäck. Bilens rörelser tydde på det. Jag har dubbdäck men att tvärnita i vinterväglag är ju trots allt lite knepigt.
fast vad ska den säga? Jag blev påkörd av en man som faktiskt fick böter när han "råkade" missa väjningsplikten. Jag fick dock en skrot-bil.
 
Blev bara en timmes promenad med hunden, det var inte skottat eller plogat någonstans och ett helskotta att gå för mig, det får bli extrarunda senare utöver de andra. Hunden var glad förstås. Nu är jag blötare än blötast så bra att vänta med badet kanske... och hunden ligger nöjd och belåten ute i snön på balkongen och har span på världen. Han låg där ute tidigare i dag också medan jag jobbade, och blev helt nersnöad utan att ens vifta på ett öra åt det!
Ja han glömde sina leksaker ute... vi får ta in dem och torka sedan när han grävt fram dem ur snön :D Han blev lite sur när jag förbjöd honom att ta med sig fler saker ut i dag ;)

315520285_693386552150342_3553643672767797083_n.webp
 
fast vad ska den säga? Jag blev påkörd av en man som faktiskt fick böter när han "råkade" missa väjningsplikten. Jag fick dock en skrot-bil.

Vad ska vilken den säga? Polisen?
Alltså det var jag själv som i samtalet konstaterade svårigheten i bevisläget :)
Sopproten tyckte ju att det var mitt fel. Lite oklart hur det var mitt fel men det var åtminstone inte hans :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 761
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp