Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min bil har gjort sig illa. Sånt kan ju hända men det är pga att en annan bilist inte kan köra bil :mad:
I korthet struntat i väjningsplikt och antagligen med sommardäck på bilen. Sen haft mage att påstå att det är mitt fel.

Visa bifogad fil 106018
Grannen blev påkörd i en rondell. En "dam" körde rakt in i granen och hade sedan mage att påstå att det var grannens fel. Damen stod på sig, grannen lackade ur och ringde polisen - som kom på ett par minuter.

Eftersom damen kört rakt in i grannens sida och bucklat den rejält var det liksom ingen tvekan vem som gjort vad. Det blev präktiga böter. Och en förnärmad "dam".

Det finns många som totalt glömt vad de lärde sig på körskolan.
 
Sitter i soffan med elfilten runt benen efter en cykeltur som var betydligt kallare än jag räknat med. Det är första gången den här säsongen som det är så kallt ute, så jag har inte riktigt hunnit ta in det och klä mig därefter. Känner mig nöjd efter en effektiv dag då jag hunnit med både jobb, träning, tvätt och fysiobesök. Nu kan jag med gott samvete dra ner på tempot lite resten av dagen :)
 
Grannen blev påkörd i en rondell. En "dam" körde rakt in i granen och hade sedan mage att påstå att det var grannens fel. Damen stod på sig, grannen lackade ur och ringde polisen - som kom på ett par minuter.

Eftersom damen kört rakt in i grannens sida och bucklat den rejält var det liksom ingen tvekan vem som gjort vad. Det blev präktiga böter. Och en förnärmad "dam".

Det finns många som totalt glömt vad de lärde sig på körskolan.

Vilken tomte till "dam"!
Det är så orimligt att försöka påstå att det är någon annans fel. Hade sopproten direkt sagt att han gjort fel, bett om ursäkt och erbjudit sig att betala ny skylt och hållare så hade jag släppt det. Men nu? Nixpix.
 
Hade rätt i att lite saker jag spanat på skulle komma på rea nu. Så, nu känner jag mig pank :crazy: Men, jag ser det som en investering samtidigt eftersom det kommer bli lättare med vissa jobb framöver. Hoppas jag. Det borde bli så. Nervöst.
 
Det har varit så härligt att ha en ledig dag som jag inte bara sov bort (och som inte regnade bort framför allt!), våfflan var så lycklig över kylan och långpromenaden! Det var gasen i botten i två timmar och skogen är så vacker nu. <3 Jag hittade en hel del inredning till det nya terrariet och det var helt enkelt så... bra och välbehövt.
Ger mig ännu sämre samvete för att jag jobbar så mycket, men vad kan man göra?
 
Jag sprang på de här häftiga prylarna bland annat (men tog inte hem dem. :D ).
20221121_140923.jpg
 
Grannen blev påkörd i en rondell. En "dam" körde rakt in i granen och hade sedan mage att påstå att det var grannens fel. Damen stod på sig, grannen lackade ur och ringde polisen - som kom på ett par minuter.

Eftersom damen kört rakt in i grannens sida och bucklat den rejält var det liksom ingen tvekan vem som gjort vad. Det blev präktiga böter. Och en förnärmad "dam".

Det finns många som totalt glömt vad de lärde sig på körskolan.

En snubbe dånade in i mig när jag var INNE i en rondell. Han ba ”jag kom från höger”.
Ja jo… 🤪🤪
 
Ja, det har du ju rätt i. För att göra saken ännu värre är antalet kvadratmeter/fot något man ofta får leta lääänge efter för att hitta, och ibland finns den infon inte alls att hitta i bostadsannonser här. Väldigt stor skillnad från Sverige där det väl, med all rätta, är en av de första saker som nämns! Känns också som väldigt viktig info, vi har liksom tittat på hus som haft dubbelt så många sovrum som vår lägenhet men ändå varit mindre sett till antalet kvadratmeter. Nu är iofs rummen i vår nuvarande lägenhet onödigt stora, men ändå! :D

Ja, om man nu ska inleda med EN enda sak så känns ju ändå den totala ytan som det mest relevanta i sammanhanget :D
 
Har en läkartid jag väntat på i månader och hoppas verkligen att väderprognosen stämmer och det blir uppehåll just timmarna vi ska åka. Nu vräker det ner ovanpå decimetern som redan ligger. Otroligt vackert!
Jamen, det gick helt utmärkt att åka. Rejält med snöfall på vägen hem (mer än de utlovade 0,7 mm), men bara klok bilkörning runt oss.

Dessutom ett bra möte med läkaren!

Äter nu kycklingsoppa (because that’s what I do) och ska snart mysa ner mig under filt, förhoppningsvis med katt, och vila ikapp lite. :heart
 
En snubbe dånade in i mig när jag var INNE i en rondell. Han ba ”jag kom från höger”.
Ja jo… 🤪🤪
Jag blev ju påkörd i fjol. Körde på huvudled, den äldre herren (89 år gammal) i 740n hade stått parkerad vid sidan av gatan och körde helt sonika ut, rätt i sidan på mig. Han hävdade bestämt att det var mitt fel, han skulle ju köra ut! Hans tant som satt bredvid bad så hemskt mycket om ursäkt för att hon inte hade varit med och tittat...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp