Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannen har sina bandmedlemmar över och de spelar you shook me all night long.
Själv har jag gått från att frysa och ha kramper till att svettas så att det droppar om mig. Så mycket svettas jag inte ens när jag är ute och springer i 28 graders värme. :cautious:

Hoppas kroppen snart lägger ner svettandet så jag kan duscha av mig.
 
Jag var inte knäpp inatt, det åskade stenhårt över innerstan inatt fick jag just bekräftat.
Skulle ha haft ett jobbmöte ikväll en bit utanför stan men blev precis uppringd med order att stanna hemma.
Ordern löd: gå ner i källaren och måla Törnis
Jag trodde nån plogade gatan här utanför. :cautious: Men såg inget orange ljus. Fick också veta i morse att det åskat.
 
Ligger och värmer mig under duntäcket med katterna efter en promenad till hästarna med hundarna. Som jag misstänkte gick det inte att köra ner då det var oplogat så vi fick pulsa fram genom snön som gick över stövelskaften. Vad värre var så hade vattnet frusit men jag fick hämta i dunkar inne hos han jag hyr av. Sen släpades de ner till hagen, klabbsnö men tyvärr inget glid. Hästarna fick morötter så de var glada, sen pulsade vi hem igen.

I morgon ska det plogas så då kan jag köra vatten och fylla på macken. Fick nyss ett Black Friday-erbjudande i mobilen som jag faktiskt nappade på. 200 kr i rabatt om jag besiktade bilen nu så jag har en tid i morgon fm för 329 kr. :up:
 
Målar tyg

15ABFCCB-8F65-4EBA-9EA9-AB3A89B652E3.webp
 
Fast det sager ju inte alls vad de innehaller? Jag skulle ALDRIG kopa "fiskfria pinnar" eller "kottfria kottbullar" ... Daremot har det hant att jag kopt "vego bullar" eller "mushroom balls". Jag vill veta vad jag stoppar i mig!
Fast det där var ju inte ens produktnamnet, bara en reklamskylt. Vad det är i står på förpackningen förstås. :) Just fiskfria pinnar förstår jag verkligen - jag har köpt produkten (eller motsvarande här i UK.) och den smakar fisk. Det är något helt annat än grönsakspinnarna jag köper som snacks åt hundarna ibland till exempel, och som är just grönsakspinnar och inte alls smakar i närheten av en fiskpinne. Ska inte göra det heller.
Köttfria bullar är lite annorlunda, de liknar ju inte kött... men även där kan jag förstå benämningen bara för att det gör det lättare för kunden att navigera när de vill ha ett vegetariskt/veganskt alternativ till den specifika produkten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp