Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppas inte halsrivet är farligt för hjärtat då pulsa jag pulsade I tung snö i motlut som såklart var en smula jobbigt och 12 kg i en enda kundkorg snedbelastat 😅. Menä jag har en vilopuls på 76 när jag nyligen rört mig så borde vara tämligen frisk gentemot sambon som har normalt runt 72 har en vilopuls på 92 och ligger i soffan så han har helt klart en infektion i kroppen. Bra knep att använda sig av vilopuls som indikator då min hals kan riva av och till av reflux osv 🙃. Se om jag åker dit med 😶.

Hade ju varit mysigt att rida I all snö vi fått men det var absolut inte att tänka på ens med polar-pads som hon har fram i hagen; riktigt otäcka styltor ändå pga så extrem kramsnö! Så fick bli vilodag även idag och passa på att julfota henne i tomtegrejorna i delvis snöfall 😍. Bäst att passa på- en vet ju aldrig om denna snö är den enda vi får innan jul....!
 
Det finns ett par saker som jag borde/skulle kunna göra, men jag är så trött och nöjd här i soffan mellan elfilt och dunfilt..... :) Jag har surdegsbröd i ugnen och det börjar lukta rejält gott i hela huset :) !

Imorgon ska bilens oljeläcka kollas (MÅTTE jag ha tur för en gångs skull....).... :nailbiting:
 
Det snöar igen, så chanserna att ta mig dit jag ska imorgon minskar. Förhoppningsvis har de hunnit ploga lite och även om de inte stannar vid min hållplats så kanske det går vid en annan. Jag tvivlar dock eftersom det är mycket upp och ner på just den rutten.
 
Imorgon ska bilens oljeläcka kollas (MÅTTE jag ha tur för en gångs skull....).... :nailbiting:

Hoppas också på tur imorgon, sen verkstaden bytte tank på bilen har det slamrat under bilen :cautious:
De hittade inte källan när jag lämnade in den sist, men nu låter det värre och hux flux började bromsarna ta väääääldigt dåligt och långt ner..

Bilen är nybesiktigad ua och med bra bromsverkan och bromsar bytta ifjol, så jag är rätt säker på att tankbyte, slamrande och bromsproblemen hänger ihop.
 
Jag hoppas inte halsrivet är farligt för hjärtat då pulsa jag pulsade I tung snö i motlut som såklart var en smula jobbigt och 12 kg i en enda kundkorg snedbelastat 😅. Menä jag har en vilopuls på 76 när jag nyligen rört mig så borde vara tämligen frisk gentemot sambon som har normalt runt 72 har en vilopuls på 92 och ligger i soffan så han har helt klart en infektion i kroppen. Bra knep att använda sig av vilopuls som indikator då min hals kan riva av och till av reflux osv 🙃. Se om jag åker dit med 😶.

Hade ju varit mysigt att rida I all snö vi fått men det var absolut inte att tänka på ens med polar-pads som hon har fram i hagen; riktigt otäcka styltor ändå pga så extrem kramsnö! Så fick bli vilodag även idag och passa på att julfota henne i tomtegrejorna i delvis snöfall 😍. Bäst att passa på- en vet ju aldrig om denna snö är den enda vi får innan jul....!
Bra jag skriver 😂
 
Hur räknar man rum i lägenheter i usa? 🤔 Nyfiken 🧐

Man sager typ ... 3 sovrum/ 2 badrum. Ar det mer an ett "vardagsrum" lagger man till att det ocksa ar ett "family room" eller liknande. Plus hur manga vaningsplan.

Jag kan berätta hur det funkar i UK så länge, eventuellt är det samma ;) Här räknas bara antalet sovrum, så en trea i Sverige är en tvåa här i UK eftersom vardagsrummet inte räknas. När man pratar om eller säljer lägenheter det benämner man det specifikt som en "x bedroom flat".

Kan ta vår lägenhet som exempel: Vi har ett kök, ett vardagsrum och två sovrum. Samtliga helt separata rum, ingen öppen planlösning eller liknande. I Sverige skulle detta kallas för trea, i UK är det en "two bedroom flat".

Det skulle vara en two bedroom apartment har :D

Ja, så märkligt detta! När vi köpte huset frågade makens kollegor alltid ”how many bedrooms” och ja, det är ju tre. Men det säger ju egentligen ingenting om huset alls, att det även har tre vardagsrum/allrum, kök, tvättstuga och är 2,5 våning. ”Three bedroom house” kan ju liksom vara allt från en liten stuga till en riktigt stor villa så det är ett ganska dåligt beskrivande mått.

Har brukar man som regel starta med hur manga square foot huset ar ... och sedan hur manga sovrum och toaletter. Har man mer an ett vardagsrum ar det andra rummet ett "front room", ett "family room", eller en salong och man laggar alltid in hur manga vaningsplan det ar. Aven porcher (altan/tradack/vad det nu heter) brukar man ocksa namna.
 
Mkt produktiv eftermiddag i ateljen. Vevade på rätt bra och fick lite känningar i hjärtat. Tog sån där spray. HELVETETS trodde huvudet skulle explodera. Fick sätta mig ner ett par minuter men huvudet höll :laugh:
Nu ska jag ta ett glas vin och förbereda lite mat. Snöar satan utanför och nu började det mullra på rejält igen. Antar att det snart kommer blixtra loss som det gjorde igår
 
Har för första gången ever kommit upp i fullt högkostnadsskydd på medikamenter 😳

Screenshot_20221121_194605_Chrome.webp


Man kan ju nästan tro att jag är allmänt skröppelkrasslig O_o 😅
 
I kylen håller äggen många månader efter bäst före datum..
Jag vet. De köptes med ett mycket kort bäst före datum, för nog två månader sedan! Och förvaras alltid i kylen förstås. Brukar köpa ägg med kort bäst före när det går eftersom jag vet att de håller mer än 6 månader efter bäst före datum.

Kollade och bäst före är 25/9 2022. Jag köpte två flak och har ett oöppnat och nu ett halvt till kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp