Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kokt potatis istället?

Högst oklart varför jag är vaken. :sleep: :cautious:
Tack för tips! Jag vet inte om det skulle funka för det har jag aldrig provat - men jag har oavsett ingen potatis i huset heller. :D Funderar på om hårdbröd skulle kunna fungera, annars kan jag ju göra en halvsats utan bröd och köra en annan imorgon. Det värsta som händer är ju att de blir lite smuligare, och jag hade tänkt ha en snutt färskost i ändå. :)

Tack för tips! Jag vet inte om det skulle funka för det har jag aldrig provat - men jag har oavsett ingen potatis i huset heller. :D Funderar på om hårdbröd skulle kunna fungera, annars kan jag ju göra en halvsats utan bröd och köra en annan imorgon. Det värsta som händer är ju att de blir lite smuligare, och jag hade tänkt ha en snutt färskost i ändå. :)
Hårdbröd funkar! Vi gjorde alltid ströbröd av knäckemackor när jag var barn.

Potatis är också vedertaget, men nu var ju det inte aktuellt.

Riktigt winterwonder land och inbäddat av all snö 😍. Hade helst sett att det hade varit fruset i backen före all snö och kallt istället för denna extrema kramsnö som gav min stackars häst problem med otäckt stora styltor fram trots att hon för närvarande går med polarpadsen i framhovarna...! Inte en chans att det skulle gå att rida när hon nästan vrickar sig innan styltan släpper! 😱. Fick bli vilodag igen och passa på att julfota finaste hästen i delvis snöfall 😍. Man vet aldrig; kanske är den enda snön vi får före jul 🙃. Nehej hög tid att sova för mig med och min käre sambo som har sjukstuga 👎.

Joggat 5,4 km men snön stickande i ansiktet. Borde bara skita i att jogga på vintern.
54877C92-9884-4CCE-8FCC-7DED5A5D2867.webp

Men så typiskt! Jag var säker på att jag hade sparat en brödsnutt att göra smulor på till köttbullarna, men jag har visst kastat ut dem och nu har alla affärer stängt. :(
Jag har aldrig ströbröd i köttbullar/biffar oavsett om jag använder vilt/nöt/lammfärs.

Finhackad lök, kryddor och färs blir enligt mig bäst.
Vill jag nån gång binda färsen mer, så använder jag ett rått ägg, förutom till fyllda färsjärpar, då används grädde.

Var precis ut med hundarna på morgonrastning. Svårt att gå då det antingen är djup snö eller extremt halt (nere i alla bilspår på parkeringen mm).

Såg någon bil köra i nästan normal fart på parkeringen, men så lyckades den knappt svänga för att komma ut från parkeringen och därefter gick det betydligt lugnare. Blir inte förvånad om det rapporteras om massor av trafikolyckor idag...

Fortsatt glad åt att vara ledig till på fredag.

Okej jag har vaknat tusen gånger i natt och hört att det varit pga min egen röst. Så jag blev nyfiken och spelade in skiten.

Jag ligger alltså och gör en jävligt bra Kayako Saeki imitation (the grudge ljudet), sjunger om skallar i träd som ramlar ner på alla människors julmys, pratskriker väldigt hest om alla dumma soffor i världen, sjunger en fin liten melodi, och fortsätter sedan med Kayako Saeki.
Inte konstigt att jag vaknar :D

Om någon vet vad en boofslick är vil jag gärna veta, för det babblade jag också om :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 766
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar