Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på paket. Det kanske redan har kommit men brevbäraren glömt checka av det. Vet av egen erfarenhet att det händer. Eller så kör hen en annan runda idag när det inte är post och då kanske jag inte får paketet förrän i eftermiddag.

Det enklaste vore att gå ut och titta i lådan. Det är bara ca 50 meter på sin höjd. Frågan är om jag orkar klä på mig tillräckligt för att kunna gå ut.
 
Har precis haft möte med en instans i AF och känner väl både och, både optimistisk och negativ 😅 Hunden var istället med och ville pussas vid ett par tillfällen :angel:

Nu har jag istället satt på min youtubelista med julmusik, hade totalt glömt bort den tills jag blev påmind av tråden här på buke. Känner inte igen typ 75% av låtarna på den :rofl:
 
Wooow så vackert det är med snö och solsken 😍.

Skottade ner till boden för att kunna ta in lite mer ved. Tacksamt att snön inte var lika tung att skotta idag (men tillräckligt då jag fortfarande är öm sen hästen tyngde sig på mig vid broddningen härromdagen 😆 så tog många småpauser) när det känns som nått skit I kroppen håller på att bryta ut och glasögon på istället för linser av samma anledning, som immar igen så man inget ser 😅 (en anledning till att jag har linser!!).
 
Jag har aldrig ströbröd i köttbullar/biffar oavsett om jag använder vilt/nöt/lammfärs.

Finhackad lök, kryddor och färs blir enligt mig bäst.
Vill jag nån gång binda färsen mer, så använder jag ett rått ägg, förutom till fyllda färsjärpar, då används grädde.
Jag ska ha olika typer av fyllning och smaksättare i dessa, då får de inte smula. :) Jag föredrar mjukbröd och creme fraiche eller gräddfil.
 
Är på väg till ett jobbgrej. Fick ringa trygghtesnumret för ngn psykotisk snubbe satt och skrek att alla var övervakade och började veva och slå på saker. Slog ej på människor men steget dit kändes lite väl kort.
 
Har varit ut på cykeltur i snön. Det var lite spännande, framförallt för att jag fick bära cykeln över meterhöga, breda snödrivor för att komma från övergångsställe till gång- och cykelväg :cautious: Men men, jag fick hem hundmat som verkligen behövdes och kunde passa på att köpa bläck till skrivaren också. Det var åtminstone inte speciellt halt nu, troligen pga plusgraderna. Värre blir det väl till kvällen när temperaturen sjunker.
 
20221122_114822.webp

Well, nu fryser jag inte lika mycket iallafall :D
 
Jag kanske borde spara lite batteri till reparatören ifall han behöver det... 😅 Jag hoppas hon går att laga annars vet jag inte vad jag gör faktiskt. Jag avskyr verkligen att surfa på telefonen, och skriva något är typ omöjligt.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp