Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och fasar för att åka hem i slasket. Allt det fina vita är borta och kvar är slask och snorhalka och fortfarande inga bussar - eller det var inte i morse, så fick traska i halkan och blötsnön. Jag vill bara vara hemma! :arghh:
 
Tog mig utan problem till verkstaden, väl där visar det sig att en trumma är kaputt och om jag hade bromsat hårt så hade jag tappat bromsarna helt och totalt = de prackade på mig en läbbig lånebil igen och jag får hämta min, åtgärdad och klar på fredag tidig förmiddag :up:

Har tillräckliga mekkunskaper så att risken för inga bromsar var gigantisk visste jag redan = när jag behövt köra så har jag kört lugnt, växlat ner, motorbromsat och använt bromsarna sparsamt och mjukt.
 
Sitter vid datorn med en mugg kolsvart hett kaffe. Jag har förresten hittat ett nytt kaffe. Jag har bara druckit zoegas i många år. Men sen i somras köper jag Lindvalls. Deras Tricolore är ett bra mörkrostat fylligt kaffe. Riktigt gott! Och så känns det lite skönt att köpa från ett mindre svenskt företag och inte någon av livsmedelsjättarna.
 
Hostar hostar hostar. Annars är jag ganska pigg nu. Så pigg att jag kan åka med till stan och köpa färg (jag följer inte med in i butiken förstås). Får se vad maken säger när han slutat.
 
Har värsta humörsvängningar idag som mega-pms. Och hade jag inte ätit minipiller hade jag haft mens om typ två dagar. Vet inte om det faktiskt är så men även på p-piller verkar man följa cykeln? Fick en video nyss av en stallkompis på våra hästar o jag blev typ rörd o börja smågrina. Jösses. :crazy:
 
Jag hade en plan för dagen: Först jobba 7-11. Hem och vila någon timme och sen äta och sedan efter det åka till nästa jobb. Sen ringer min arbetsgivare och så behöver jag inte åka o jobba på eftermiddagen.
Han hade jättedåligt samvete över att han tänkt fel. Och var rädd att jag skulle vara både arg och ledsen på honom. :o
Måste säga att det var skönt och inte behöva sätta mig i bilen och åka o jobba 2h bort. Speciellt i detta snöväder. :angel:

Så nu ska jag bara hitta på något att göra här hemma. Fick ju en nästan en hel dag extra ledigt. :banana:
 
Gaaah! :arghh: Jag gjorde… eller i alla fall försökte göra… som jag sa i söndags. Ta tag i mitt problem som jag skjutit upp alldeles för länge. Steg 1 är att ringa ett samtal, det är därför jag skjutit upp det. Hej telefonfobi. Oh well… samlade mod (nej, inte mord 🤣) och ringde numret men ingen svarade. Samlade mod igen och ringde idag igen men ingen svarade. Så nu måste jag ringa imorgon också och jag VILL INTE! :jawdrop: :arghh:

Hur vågar folk inte svara när jag äntligen samlat mod till mig och vågat ringa? För nej, folk kan givetvis inte vara upptagna med annat! :cautious: ;)
 
Hemma. Slask, slask, slask och fruktansvärt halt överallt. Allt det vackra är nu bara grått och trist. Fasar lite för att det ska frysa till lite under natten så det blir vattenhalka. Måste säga att jag ändå tycker att plogningen har fungerat ok. Budgeten för snöröjning är alltid lite vansklig. Och om vi skulle ha den beredskapen som krävdes för de senaste dagarna skulle budgeten svälla något otroligt.
 
Precis beställt ny mobil.
Har velat fram och tillbaka om/när jag ska köpa. Tycker alla mobiler är så stora, speciellt när jag jämför mot min nuvarande. Men vi börjar bli lite oense så är dags för ny. Nu var den jag kollat på nedsänkt med 2000 kr så var väl bara att slå till... Får se det som en tidig födelsedagspresent till mig själv. :angel:

Nu är det dags för lunch...middag? Kan bli så dyrt när jag surfar runt, så bäst och göra något annat innan jag hittar något mer att köpa. Farligt att vara hemma. :rofl:
 
Hittade en bortglömd parfym och undrade varför jag inte använder den. Sniffade lite med halvtäppt näsa och tyckte att den var väl trevlig. Tog bara en liten, liten dutt på handlederna och duttade dem mot halsen.
Kommer ner och sambo som var några meter bort undrade vad fan jag gjort och sa att han snart får en astmaattack. Hundarna kom rusandes och min hund stannade och visade tydligt att det här var ju som om man tappat alla parfymflaskor på jorden och rullat sig i det.
Antar att jag vet varför jag inte använde parfymen nu..🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp