Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, det låter som en läskig upplevelse.... :(
Det var mer panik över att jag inte kom loss och släpet hamnade mer och mer i riskzon över att paja sitt tak. Fan att jag svängde så snävt... Jag har en otrolig ångest bara av tanken att råka paja andras saker så det var väldigt lugnande när de kom dit och lugnade ner mig med att det var ingen fara, vi löser detta, du var ju så snäll och hämtade hö åt oss etc.

Ännu mer frustrerande att snön kommer vara bortsmält imorgon, det ursprungliga datumet jag egentligen skulle hämta hö...
 
Det är så sjukt lyxigt, särskilt när en hämtar ut dyringar. :up:


Så praktiskt! Mina går omlott, så jag inte behöver betala sjukvård o medicin samma del av året. Tack livet, bra fixat!

Hur mycket behover man betala innan hogkostnadsskyddet slar till?

Verkligen! Tack Sverige. :)

Och Tack Oregon! :)

Oh ja.

Mina sprutor kostar numera "bara" strax över 3000kr/st (jag tar en i veckan). När jag började med dem var priset lite över 5000kr/st. Jag kommer upp i högkostnadsskydd snabbt! :laugh:

Humira? Jag har for mig att vi har samma. For mig, pa min forsakring, skulle det ha kostat $5 (ett par kronor over 50 sek) per spruta om jag hade behovt betala. Jag har "hogkostnadsskydd" och betalar ingenting sedan ett par ar tillbaka.
 
Funderar över stressade kollegor i förhållande till fikarasters längd och samtalsinnehåll. Prövar teorin att upplevd hög arbetsbelastning i arbetslaget samkorrelerar med längre raster och mer jobbsnack under dessa raster. Huruvida denna strategi verkar stressreducerande eller ej tycks skilja sig åt mellan individerna i den studerade gruppen.
 
Ska försöka prata med en annan chef, så jag kan flytta ifrån tvättstugan
Är så less på jobbet nu
I morgon ska jag ta 3e Hepatit sprutan. Eftersom det tar drygt 45 min att åka dit och 45 min åka tillbaka till jobbet, så är det ju ingen idé att jag kommer till jobbet imorgon. Och det är ju på arbetstid jag ska ta den
Min sk chef sa att jag inte behöver komma efteråt heller
Och när jag sa det till C (den som jag mest ogillar på jobbet), blev hen skit sur...
Hen är väl rädd för att få jobba... Hen gör det knappt annars heller...
 
Sista natten i lägenheten. Varför är det alltid dubbelt så mycket mot vad man tror med en flytt? Jag tycker ändå jag är en rutinerad flyttare. Har bokat flyttfirma och flyttstäd. Bor litet. Håller ändå på att jobba ihjäl oss. Pust, snart i hamn! Ja, med första flytten då, sen blir det en till i januari 🤪 Hej och hååååå…
 
@hastflicka Här är högkostnadstrappan för medicin i Sverige. Fast det finns ju mediciner som inte ingår.
https://www.tlv.se/lakemedelsforetag/hogkostnadsskyddet/sa-fungerar-hogkostnadsskyddet.html
Yes. Och dessutom @hastflicka går det att få merkostnadsersättning vid sjukdom/funktionsnedsättning som ger merkostnader om över drygt 12000 kr/år. såväl medicinkostnader upp till högkostnadsskydd, förskrivna mediciner som inte täcks av högkostnadsskyddet och läkarkostnader upp till frikort (1200kr) är kostnader som kan ersättas.
 
Saker man kan få för sig en tisdagskväll :o
Det är en variant på jitterbuggar. Och nej, jag dricker inte hostmedicin med decilitermått 😅
7AE12B9A-DA0B-43D1-A637-4D7FB577983B.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp